ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τρεις φορές πιθανότερος ο θανάτος στον δρόμο στις αναπτυσσόμενες χώρες απ' ότι στις ανεπτυγμένες
Η βελτίωση των συνθηκών οδήγησης και η οδική παιδεία μπορεί να μείωσε τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα, αλλά αν κοιτάξουμε τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ανάμεσα στις δύο κατηγορίες χωρών. Αυτών των χωρών που έχουν θεσπίσει ως απαραίτητα τα συστήματα ασφαλείας (ζώνη, ABS κ.α.) και αυτών που έχουν μια πιο χαλαρή νομοθεσία.
Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, ενώ αν μελετηθούν περισσότερο τα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες. Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει όλες οι χώρες να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας ως υποχρεωτική τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.
Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Στην 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια που διοργανώθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη Σουηδία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και πήραν μέρος αντιπρόσωποι περισσότερων από 80 χωρών-μελών του ΟΗΕ, συζήτησαν τη στρατηγική πορεία για την παγκόσμια οδική ασφάλεια έως το 2030. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων συμβάλλει αποφασιστικά στην ασφάλεια και πρόληψη ατυχημάτων τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους πεζούς και τις ευάλωτες ομάδες που κινούνται στο δρόμο. Παράλληλα τονίστηκε ότι η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη και είναι αυτή που σώζει ζωές. «Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά συστήματα συγκράτησης, που βοηθούν στην προστασία των παιδιών με διαφορετικά σωματικά μεγέθη. Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές», ανέφερε μεταξύ άλλων η επικεφαλής του τομέα ασφάλειας αυτοκινήτων της Volvo, Μαλίν Έκχολμ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, ενώ αν μελετηθούν περισσότερο τα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες. Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει όλες οι χώρες να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας ως υποχρεωτική τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.
Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Στην 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια που διοργανώθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη Σουηδία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και πήραν μέρος αντιπρόσωποι περισσότερων από 80 χωρών-μελών του ΟΗΕ, συζήτησαν τη στρατηγική πορεία για την παγκόσμια οδική ασφάλεια έως το 2030. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων συμβάλλει αποφασιστικά στην ασφάλεια και πρόληψη ατυχημάτων τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους πεζούς και τις ευάλωτες ομάδες που κινούνται στο δρόμο. Παράλληλα τονίστηκε ότι η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη και είναι αυτή που σώζει ζωές. «Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά συστήματα συγκράτησης, που βοηθούν στην προστασία των παιδιών με διαφορετικά σωματικά μεγέθη. Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές», ανέφερε μεταξύ άλλων η επικεφαλής του τομέα ασφάλειας αυτοκινήτων της Volvo, Μαλίν Έκχολμ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ