ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η «Daimler» μπλόκαρε την τετραετή ανανέωση του συμβολαίου του Λούις Χάμιλτον
H «Daimler», μητρική εταιρία της «Mercedes AMG F1» (με έδρα της Στουτγάρδη) μπλόκαρε τον περασμένο Νοέμβριο την ανανέωση του συμβολαίου του επτάκις παγκοσμίου πρωταθλητή της Formula-1, Λούις Χάμιλτον, ο οποίος απ’ την 1η Ιανουαρίου 2021 μένει πλέον «ελεύθερος» και χωρίς συμβατική κάλυψη με την τρέχουσα ομάδα του.
Την είδηση έφερε στο προσκήνιο η ιταλική εφημερίδα «Corriere», μαζί με σημαντικές λεπτομέρειες απ’ την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης. Η προτεινόμενη, αρχική συμφωνία, αφορούσε τετραετές συμβόλαιο με ετήσιες αποδοχές 50 εκατ. δολάρια (40,9 εκατ. ευρώ) και είχε «κλειδώσει» προφορικά ανάμεσα στον Τότο Βόλφ (το δεύτερο μετοχικό «πόλο» της Mercedes AMG F1) και τον Βρετανό οδηγό, όμως η όλη διαδικασία «φρέναρε» από τον Όλα Καλένιους πρόεδρο της εταιρίας.
Οι νέες διαπραγματεύσεις προχωρούν πλέον πολύ πιο αργά, διότι υπάρχουν ακόμη διαφωνίες ανάμεσα στις δύο πλευρές. Όπως αναφέρει το ιταλικό δημοσίευμα «...τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η F1 ήταν στην Τουρκία, το συμβόλαιο του Χάμιλτον ήταν έτοιμο προς υπογραφή, όμως η Daimler σταμάτησε τις συζητήσεις. Πιθανότατα διότι δεν ήθελε να δεσμευτεί για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα με τον Χάμιλτον, αλλά πρότεινε ως εναλλακτική το διετές συμβόλαιο, με οψιόν για άλλο ένα έτος. Το βασικό “ επιχείρημα” της εταιρίας είναι η ηλικία του Χάμιλτον, ο οποίος κλείνει τα 36 τον Ιανουάριο, αλλά και η προοπτική εξέλιξης του πολύ νεότερου και φθηνότερου Τζορτζ Ράσελ.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, ο Βρετανός οδηγός θα είναι χωρίς συμβόλαιο για τη νέα σεζόν την πρώτη μέρα του 2021 και μένει να δει πως θα εξελιχθεί η διαπραγμάτευση. Διότι πλέον στην εταιρία μπαίνει και τρίτος μετοχικός "πόλος", η "Ineos", που θα πάρει το 33% των μετοχών της "Mercedes AMG F1". Η νέα διορία για την επέκταση του συμβολαίου του θρυλικού οδηγού της Formula-1 είναι στο τέλος Φεβρουαρίου, λίγο πριν από την έναρξη των πρώτων τεστ της νέας σεζόν στη Βαρκελώνη (2-4 Μαρτίου).
Άλλες πληροφορίες από το περιβάλλον της «Mercedes AMG F1», που διέρρευσαν στους τελευταίους αγώνες του 2020, έκαναν λόγο για αντιπρόταση από την πλευρά του Χάμιλτον για τριετές συμβόλαιο με απολαβές 70 εκατ. δολάρια το χρόνο. Κάτι που η «Mercedes» δύσκολα μπορεί να «σηκώσει» οικονομικά, απ’ τη στιγμή μάλιστα, που υπάρχει μπροστά της το πολύ σοβαρό ενδεχόμενο απόλυσης του 20% του παγκόσμιου δυναμικού της εταιρίας το καλοκαίρι του 2021, λόγω της μαζικής πτώσης στις πωλήσεις αυτοκινήτων, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Την είδηση έφερε στο προσκήνιο η ιταλική εφημερίδα «Corriere», μαζί με σημαντικές λεπτομέρειες απ’ την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης. Η προτεινόμενη, αρχική συμφωνία, αφορούσε τετραετές συμβόλαιο με ετήσιες αποδοχές 50 εκατ. δολάρια (40,9 εκατ. ευρώ) και είχε «κλειδώσει» προφορικά ανάμεσα στον Τότο Βόλφ (το δεύτερο μετοχικό «πόλο» της Mercedes AMG F1) και τον Βρετανό οδηγό, όμως η όλη διαδικασία «φρέναρε» από τον Όλα Καλένιους πρόεδρο της εταιρίας.
Οι νέες διαπραγματεύσεις προχωρούν πλέον πολύ πιο αργά, διότι υπάρχουν ακόμη διαφωνίες ανάμεσα στις δύο πλευρές. Όπως αναφέρει το ιταλικό δημοσίευμα «...τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η F1 ήταν στην Τουρκία, το συμβόλαιο του Χάμιλτον ήταν έτοιμο προς υπογραφή, όμως η Daimler σταμάτησε τις συζητήσεις. Πιθανότατα διότι δεν ήθελε να δεσμευτεί για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα με τον Χάμιλτον, αλλά πρότεινε ως εναλλακτική το διετές συμβόλαιο, με οψιόν για άλλο ένα έτος. Το βασικό “ επιχείρημα” της εταιρίας είναι η ηλικία του Χάμιλτον, ο οποίος κλείνει τα 36 τον Ιανουάριο, αλλά και η προοπτική εξέλιξης του πολύ νεότερου και φθηνότερου Τζορτζ Ράσελ.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, ο Βρετανός οδηγός θα είναι χωρίς συμβόλαιο για τη νέα σεζόν την πρώτη μέρα του 2021 και μένει να δει πως θα εξελιχθεί η διαπραγμάτευση. Διότι πλέον στην εταιρία μπαίνει και τρίτος μετοχικός "πόλος", η "Ineos", που θα πάρει το 33% των μετοχών της "Mercedes AMG F1". Η νέα διορία για την επέκταση του συμβολαίου του θρυλικού οδηγού της Formula-1 είναι στο τέλος Φεβρουαρίου, λίγο πριν από την έναρξη των πρώτων τεστ της νέας σεζόν στη Βαρκελώνη (2-4 Μαρτίου).
Άλλες πληροφορίες από το περιβάλλον της «Mercedes AMG F1», που διέρρευσαν στους τελευταίους αγώνες του 2020, έκαναν λόγο για αντιπρόταση από την πλευρά του Χάμιλτον για τριετές συμβόλαιο με απολαβές 70 εκατ. δολάρια το χρόνο. Κάτι που η «Mercedes» δύσκολα μπορεί να «σηκώσει» οικονομικά, απ’ τη στιγμή μάλιστα, που υπάρχει μπροστά της το πολύ σοβαρό ενδεχόμενο απόλυσης του 20% του παγκόσμιου δυναμικού της εταιρίας το καλοκαίρι του 2021, λόγω της μαζικής πτώσης στις πωλήσεις αυτοκινήτων, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.