Οι ανακοινώσεις σχετικά με την πρόθεση της παγκοσμίως άγνωστης και προσφάτως χρεωκοπημένης Next.e.Go να δημιουργήσει εντός των ελληνικών συνόρων μια μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ξύπνησε μνήμες από την προσπάθεια της χώρας να μπει στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, παράγοντας αυτοκίνητα για εσωτερική, κατά κύριο λόγο, κατανάλωση.

Ανάμεσα σε αυτές τις φιλόδοξες προσπάθειες που έμελλε να αποτύχει και εκείνη της Automeccanica, μιας εταιρείας που ιδρύθηκε το μακρινό 1979 και είχε έδρα τη Θήβα, όπου και συναρμολογούσε τα Daihatsu Zebra και Charade.

Το πρώτο θύμιζε έντονα το Fiat 127 Amico, παρά το γεγονός ότι κάτω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του κρύβονταν τα μηχανικά μέρη της πρώτης γενιάς του Daihatsu Charade.

Τον πρώτο λόγο τον είχε ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος απέδιδε 55 ίππους και συνδυαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Με υφασμάτινη οροφή και εξαιρετικά χαμηλό βάρος, το Daihatsu Zebra αποτελούσε τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις επαγγελματικές και επιβατικές προτάσεις εκείνης της εποχής, ακολουθώντας χάρη στις λιτές προδιαγραφές του και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του το μονοπάτι που είχαν χαράξει το Citroen Pony της Namco και το Renault Farma της Mava.

Η αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος το 1985, οδηγεί την Automeccanica στην απόφαση να τερματίσει την παραγωγή του Daihatsu Zebra η οποία είχε φτάσει στο επίπεδο των 2.000 μονάδων.

Η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία από την Θήβα απέσπασε την άδεια συναρμολόγησης του LADA Niva, αναπτύσσοντας και την cabrio έκδοση του ρωσικού offroader την οποία και διέθεσε στην ελληνική αγορά.

Η Automeccanica θα ολοκληρώσει τις δραστηριότητές της το 1995, κλείνοντας μάλλον άδοξα την πορεία της στη ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πηγή: caranddriver.gr