Τι να κάνετε όταν βγαίνει καπνός από την εξάτμιση του αυτοκινήτου; [Βίντεο]
Στο παραπάνω βίντεο του CarThrottle εξηγείται λίγο-πολύ αυτό που ξέρουν αρκετοί και τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα καπνού: λευκός, μπλε ή μαύρος…
Πολλές φορές θα έχετε να δει να βγαίνει καπνός από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Ο μαύρος προέρχεται από κακή καύση η οποία μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες (μπεκ, βουλωμένη επιστροφή καυσίμου, ρύθμιση κινητήρα, ψεκασμό κ.α.). Επίσης μπορεί να οφείλεται και σε καύση κατάλοιπων στην εξάτμιση ή σε καύση υπερβολικά πλούσιου μίγματος. Στα ντίζελ ο μαύρος καπνός είναι άλλη ιστορία και οφείλεται κυρίως στην μη αποτελεσματικότητα του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων και της καπνοπαγίδας (DPF).
To χειρότερο χρώμα από όλα είναι το μπλε καθώς αυτό σημαίνει πως υπάρχει διαρροή και καύση λαδιού λόγω φθοράς στους κυλίνδρους, στα έμβολα, στις βαλβίδες κ.α. Είναι κάτι που πρέπει να μεριμνήσετε άμεσα (ειδικά τώρα με τα σύγχρονα turbo μοτέρ όπου μπορεί να περάσει λάδι από τον στροβιλοσυμπιεστή στους κύλινδρους) και να επισκεφτείτε άμεσα το συνεργείο.
Ο λευκός καπνός είναι και ο πιο άκακος, ειδικά όταν παρατηρείτε στην κρύα εκκίνηση που οφείλεται σε υγρασία και στην διαφορά θερμοκρασίας (για αυτό είναι πιο έντονος στον παγετό). Τώρα, αν υπάρχει βλάβη (εδώ ο λευκός καπνός είναι πιο πυκνός και με πιο βαρύ χρώμα) πιθανώς να οφείλεται σε διαρροή του ψυκτικού ή του αντιπηκτικού υγρού ή στο ότι αυτά τα υγρά εισέρχονται στο θάλαμο καύσης και καίγονται. Οι πιο συνηθισμένες αιτίες του προβλήματος είναι η καμένη φλάντζα της κεφαλής, κάποιο ρήγμα στην κεφαλή ή τα κατεστραμμένα χιτώνια των κυλίνδρων.
Πηγή: caroto.gr