Με 10,312 εκατομμύρια πωλήσεις και με αύξηση (+3,8% σε σχέση με το 2015) ο όμιλος VW κατάφερε να προσπεράσει την Toyota Motors που σημείωσε 10,213 εκατομμύρια και παρά την αύξηση κατά 0,2% (μαζί με τις Daihatsu, Lexus και Hino Motors). Το βάθρο συμπληρώνει η General Motors με 9,574 εκατομμύρια εμφανίζοντας πρώτη -3,1% (φανταστείτε τον Trump πως θα ωρύεται!).

Αξιοσημείωτο είναι πως η δύναμη και των δύο εταιριών βρίσκεται κυρίως εκτός Ευρώπης. Η μεν Toyota (με την Daihatsu κ.α.) έχει εστιάσει κυρίως στις πωλήσεις στην Αμερική με οπλαρχηγό το σεντάν Camry. Από την άλλη, η επιτυχία της VW βασίζεται κυρίως στην μεγάλη ζήτηση σε SUV, ενώ οι Γερμανοί έκανα πολλά για να πετύχουν μια αύξηση της τάξεως του 12,2% στην αγορά της Κίνας που δεν την άγγιξε το dieselgate.

Η ιαπωνική εταιρία πάντως αντιμετωπίζει έναν "εχθρό" που δεν αναμενόταν, τον Ντόναλντ Τραμπ και τις εξαγγελίες του, οι οποίες έχουν φρενάρει τις πωλήσεις στις ΗΠΑ. Όπως μάλιστα αναφέρουν ειδικοί αναλυτές, ο Τραμπ είναι μεγαλύτερος εχθρός από την VW για την Toyota καθώς η γερμανική εταιρία δεν έχει τόσο μεγάλα ανοίγματα στην αγορά των ΗΠΑ.

Η αγορά των ΗΠΑ πάντως αποδεικνύεται ιδιαίτερα κρίσιμη για όλους τους κατασκευαστές, καθώς αν η αναστάτωση που δημιουργούν οι εξαγγελίες του Τραμπ συνεχιστούν καθ' όλη την διάρκεια του 2017 (και τις υπόλοιπες αγορές σε Ευρώπη και Ασία να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό) οι αναλυτές εκτιμούν ότι δύσκολα η VW θα χάσει την πρωτιά και το 2017 ίσως και για κάποια χρόνια ακόμα.

caroto.gr