Σύστημα ανίχνευσης συναισθημάτων στα μελλοντικά Ford
Παράλληλα, ειδικοί αισθητήρες θα ανιχνεύουν τον αμφιβληστροειδή του ματιού καταλαβαίνοντας που ακριβώς κοιτάει
Κάνοντας ένα βήμα πέρα από την ανίχνευση της κούρασης στον οδηγό, η Ford θέλει να αναγνωρίζει και τα συναισθήματά, φτιάχνοντας του τη διάθεση αν κρίνει σκόπιμο.
Η λογική πίσω από αυτό είναι αρκετά απλή. Μέσω μικροφώνων και καμερών τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου του οδηγού, καταλαβαίνοντας όχι μόνο την καταπόνηση αλλά και πότε αυτός είναι χαρούμενος, λυπημένος ή προβληματισμένος. Ανάλογα λοιπόν με την περίσταση, θα δίνει εντολή στο infotainment να βάλει την αγαπημένη του μουσική ή να αλλάζει τον φωτισμό του εσωτερικού, ώστε να του φτιάχνει τη διάθεση.
Η ίδια η Ford δηλώνει ότι με το ερχόμενο SYNC 3 in-car σύστημα διασύνδεσης τα μοντέλα της θα βρίσκονται πολύ κοντά στο να αποτελέσουν πέρα από μέσα μετακίνησης και προσωπικούς βοηθούς του οδηγού τους. Στα επόμενα δύο χρόνια για παράδειγμα, η έλευση του internet of thinks θα φτάσει στο σημείο το αυτοκίνητο να ενημερώνει φωνητικά τον ιδιοκτήτη ότι του τελειώνει η αγαπημένη του γεύση σοκολάτας, οπότε αν θέλει μπορεί να σταματήσει στο μαγαζί λίγο πιο κάτω να πάρει νέα…
Παράλληλα, ειδικοί αισθητήρες θα ανιχνεύουν τον αμφιβληστροειδή του ματιού καταλαβαίνοντας που ακριβώς κοιτάει. Έτσι θα αρκεί μία ματιά στο σχετικό κουμπί για να απαντήσει ο οδηγός μία κλήση, όπως αντίστοιχα θα αρκεί η εστίαση σε ένα σημείο του χάρτη, ώστε το σύστημα πλοήγησης να θέσει νέο προορισμό.
Τώρα αν αυτά ακούγονται σαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας, κάθε άλλο παρά απέχει η μέρα που θα τα δούμε. Σύμφωνα με τον Dominic Watt, λέκτορα στο πανεπιστήμιο του York, “Πολύς κόσμος ήδη αγαπάει το αυτοκίνητό του, με τα νέα όμως in-car συστήματα που μαθαίνουν και προσαρμόζονται, αναμένουμε να δημιουργηθούν σοβαροί δεσμοί. Το αυτοκίνητο θα είναι σύντομα ο βοηθός μας, η παρέα στο ταξίδι και κάποιος με διάθεση να μας ακούσει. Θα είμαστε σε θέση να συζητήσουμε τα πάντα και να ρωτήσουμε οτιδήποτε, σε βαθμό που πολλοί πιθανά να ξεχάσουν ότι απευθύνονται σε ένα μηχάνημα”.