Το μεγάλο... στοίχημα ζωής της Volvo
Η Volvo έχει βάλει στόχο να μηδενίσει τα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται δικά της μοντέλα.
O μεγαλύτερος κίνδυνος στο δρόμο για όλους μας, είναι ο εαυτός μας: Κούραση, λάθος εκτίμηση, βεβιασμένη ή υπερβολική αντίδραση, απόσπαση προσοχής, υπερμέγεθες εγώ απευθείας ανάλογο της άγνοιας, κακή φυσική κατάσταση, λήψη φαρμάκων και άλλα πολλά μπορεί να μας εμπλέξουν σε μοιραίες καταστάσεις.
Στη Volvo έχουν επικεντρώσει εδώ και πολλά χρόνια την προσοχή τους στη βελτίωση όλων εκείνων των στοιχείων ενεργητικής ασφάλειας που θα επιτρέψουν στον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα. Προφανώς ένας κινητήρας με περίσσεια, ισχύος/ροπής μια εξελιγμένη τετρακίνηση, η απρόσκοπτη ορατότητα και η καλή κατανομή βάρους του αυτοκινήτου συντελούν τα μέγιστα. Δεν αρκούν όμως αυτά για να αποφευχθεί μια σύγκρουση. Χρειάζεται επιπλέον επαγρύπνηση και έγκαιρη προειδοποίηση.
Η Volvo χρησιμοποιεί τον όρο City Safety για το πακέτο ενεργών συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης. Το City Safety λειτουργεί ακόμα και στο σκοτάδι ανιχνεύοντας: όχημα, εμπόδιο, πεζό, δικυκλιστή ή και μεγάλο ζώο όπως π.χ το αγριογούρουνο.
Στο S90 το πακέτο City Safety διαθέτει δύο καινοτόμες τεχνολογίες που είδαμε αρχικά στο XC90: δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα και σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο. Το δεύτερο διαθέτει και τεχνολογία υποβοήθησης διεύθυνσης που η Volvo παρουσιάζει πρώτη στο S90 σε παγκόσμιο επίπεδο. Με τη λειτουργία αυτή εφόσον ανιχνευθεί τάση εκτροπής από το κατάστρωμα του δρόμου το σύστημα παρεμβαίνει στο τιμόνι και στο φρένο για να αποτρέψει την έξοδο. Αυτό το σύστημα είναι ενεργό σε ταχύτητες από 65-140km/h. Έρευνες έχουν δείξει ότι τουλάχιστον τα μισά θανατηφόρα δυστυχήματα στις Η.Π.Α. προκαλούνται από έξοδο ενώ αντίστοιχα, στη Σουηδία το 1/3 των θανατηφόρων δυστυχημάτων αφορούν περιπτώσεις εκτροπής οχήματος.
Πέρα του City Safety στο νέο Volvo S90 υπάρχει και ένα ακόμη πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας με το όνομα Intellisafe. Εδώ κεντρικός πυρήνας της φιλοσοφίας τους είναι η μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού. Πρόκειται για μια τάση που ξεκίνησε από τα πολεμικά αεροσκάφη και μεταφέρθηκε και στα επιβατηγά. Σχεδιαστές και μηχανικοί αναζητούν συνεχώς τρόπους για να μειώσουν όσα έχουν να κάνουν οι πιλότοι ή να τους βοηθήσουν. Όπως τα αεροπλάνα έχουν αυτόματο πιλότο που διατηρεί την πορεία (ύψος, ταχύτητα) έτσι και το S90 έχει το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζόμενο cruise control) που διατηρεί προκαθορισμένη ταχύτητα ή την προσαρμόζει διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό συνδυάζεται με το το Distance Alert (ειδοποίηση προσέγγισης σε προπορευόμενο όχημα), το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό) και πολλά άλλα, τα οποία συνδυαστικά με ένα νέο σύστημα, το Pilot Assist, είναι υπεύθυνα για τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης του νέου S90.
Το Pilot Assist είναι ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, βελτιστοποιημένο για κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο, που στόχο έχει να κάνει την οδήγηση πιο εύκολη. Ουσιαστικά αποτελεί την εξέλιξη του Adaptive Cruise Control, προσθέτοντας την αυτόματη κίνηση του τιμονιού χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.
Ενεργοποιώντας το Pilot Assist το S90 επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας του, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι ταχύτητα 130 km/h. Βέβαια την τελική ευθύνη συνεχίζει να την έχει ο οδηγός ο οποίος οφείλει να διατηρεί τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο και να έχει το μυαλό του στην οδήγηση.
Για παράδειγμα όταν ο οδηγός θέλει ν’ αλλάξει λωρίδα ανάβει το φλας έτσι το σύστημα δεν παρεμβαίνει. Σημειώστε πως το σύστημα Pilot Assist απενεργοποιείται αυτόματα εφόσον ο οδηγός απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.
Πηγή: protothema.gr