Πρεμιέρα για το Audi Q8 Sport Concept [Εικόνες]
Αυτό είναι το δεύτερο πρωτότυπο της Audi που βασίζεται πάνω στο νέο Q8. Φυσικά, είναι υβριδικό.
Πρόκειται για μια ακόμα στιλιστική –και όχι μόνο- εκδοχή που «πατά» πάνω στο γνωστό concept car της γερμανικής εταιρείας που είδαμε για πρώτη φορά στο Ντιτρόιτ τον περασμένο Ιανουάριο. Σχεδιαστικά, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό εντοπίζονται στο εν γένει πιο αθλητικό παρουσιαστικό, με την ανασχεδιασμένη εμπρός γρίλια, τον τροποποιημένο προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και τα διαφορετικά φώτα LED να δεσπόζουν. Πίσω, η ενιαία γραμμή των φώτων, ο μαύρος διαχύτης και οι διαφορετικές απολήξεις της εξάτμισης κλέβουν την παράσταση σε σχέση με το... απλό Q8 Concept. Στο ίδιο σπορτίφ μήκος κύματος και οι τροχοί των 23(!) ιντσών, που «στεγάζουν» ελαστικά με διαστάσεις 305/35. Από πλευράς μεγέθους, το Q8 Sport Concept υπερβαίνει τα 5 μ., όντας κατά 30 χλστ. πιο «κοντό» από το γνωστό Q7.
Το ενδιαφέρον τεχνολογικό στοιχείο στο εν λόγω πρωτότυπο είναι, φυσικά, το υβριδικό σύστημα κίνησης με το οποίο εξοπλίζεται. Αποτελείται δε από έναν 3λιτρο V6 θερμικό κινητήρα βενζίνης, σε συνδυασμό μ’ ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V που αποτελείται από έναν ηλεκτρικά κινούμενο συμπιεστή, ο οποίος περιστρέφεται στις 70.000 σ.α.λ. τροφοδοτώντας τον κινητήρα με επιπλέον ποσότητες αέρα. Συν τοις άλλοις, μέσα στο αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται «ενσωματωμένος» ένας ηλεκτροκινητήρας προσφέροντας στο όλο «πακέτο» επιπλέον 30 ίππους. Φυσικά, η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνηση του τελευταίου αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου 0,9 kWh, οι οποίες βρίσκονται εγκατεστημένες στο δάπεδο της κατασκευής.
Συνολικά, το σύστημα κίνησης του Q8 Sport Concept, το οποίο λίαν συντόμως θα δούμε όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της Audi να υιοθετείται και από άλλα, μικρότερα μοντέλα της εταιρείας, έχει συνδυαστική απόδοση 476 ίππων, με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 700 Nm. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν στο εντυπωσιακό SUV τους τελική ταχύτητα 275 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,6 δλ.