Mercedes E-Class Coupe: H γοητεία του κλασσικού
Η Mercedes-Benz δημιουργεί ένα μεγαλοπρεπές coupe με τα διακριτικά αλλά και την τεχνολογία της σύγχρονης E-Class.
H παρουσία των coupe προτάσεων στην γκάμα της Mercedes-Benz ξεκινά πολύ πριν η γερμανική φίρμα αποκτήσει τη σημερινή της μορφή. Πολύ πριν οι σύγχρονες γραμμές παραγωγής επιβάλλουν, για χάρη της οικονομίας, τη μαζικότητα που πλέον χαρακτηρίζει κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, εξοστρακίζοντας τη μοναδικότητα μια χειροποίητης κατασκευής.
Η αλήθεια είναι πως παρατηρώντας από απόσταση τη νέα E-Class Coupe έχεις την αίσθηση πως απέναντί σου στέκεται η μικρότερη «C» ή η κορυφαία «S». Τρία αυτοκίνητα που μοιράζονται τον ίδιο σχεδιαστικό κώδικα όχι όμως και τις ίδιες προδιαγραφές, απευθυνόμενα για ευνόητους λόγους σε διαφορετικό κοινό.
Σε απευθείας σύγκριση με την τετράθυρη και κατά γενική ομολογία συντηρητικότερη εκδοχή της, η E-Class Coupe έχει να επιδείξει περισσότερες από τις αναμενόμενες διαφορές.
Η χρήση κοινής πλατφόρμας δεν την εμπόδισε να μεταβάλλει τις διαστάσεις της και τις αναλογίες του αμαξώματός της, υποστηρίζοντας εμπράκτως τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα και διαμορφώνοντας ένα ελκυστικότερο προφίλ.
Το μειωμένο μήκος-μεταξόνιο υπόσχεται μεγαλύτερη ευελιξία και το χαμηλότερο κέντρο βάρους την απαραίτητη δυναμική. Με σημείο αναφοράς, πάντως, την αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου το πρόσημο αλλάζει.
Το μήκος παρουσιάζεται αυξημένο κατά 12,3 εκατοστά, στο πλάτος έχουν προστεθεί 7,4 εκατοστά και το ύψος έχει «κερδίσει» 3,3 εκατοστά.
Μένοντας στην πλευρά των κερδισμένων, η συνολική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον θάλαμο επιβατών.
Η πρόθεση των Γερμανών να δημιουργήσουν μια πρόταση που δεν θα χαρακτηρίζεται από χωροταξικούς συμβιβασμούς γίνεται ξεκάθαρη από τη στιγμή που θα βρεθείς σε μία από τις τέσσερις πραγματικές θέσεις της νέας E-Class Coupe.
H πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων εξακολουθεί να πραγματοποιείται με σχετική δυσκολία, ωστόσο, ο επιπλέον χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών εγγυάται ένα άνετο ταξίδι ακόμα και στους μη προνομιούχους.
Σε κάθε περίπτωση, η πραγματικότητα από τη θέση του οδηγού και του συνοδηγού φαντάζει πολύ διαφορετική. Όχι μόνο εξαιτίας της θεαματικά καλύτερης ορατότητας προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά και του εξοπλιστικού πλούτου που έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν.
Η ποιότητα της κατασκευής δεν θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, κάτι που δεν ισχύει για τις μικρότερες σε διαστάσεις προτάσεις της γερμανικής φίρμας, ενώ στοιχεία όπως οι διακοσμητικές επιφάνειες του ταμπλό από πραγματικό ξύλο, χαρίζουν άλλον αέρα στον ούτως ή άλλως πολυτελέστατο θάλαμο επιβατών.
Ολοκληρώνοντας με τα στοιχεία του εξοπλισμού -προαιρετικό και μη- οφείλεις να αναφερθείς στις δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών που υποκαθιστούν κάθε αναλογική ένδειξη του πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα υποστηρίζουν τη λειτουργία των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως άλλωστε και τις εφαρμογές ημι-αυτόνομης οδήγησης που διαμορφώνουν το περίφημο DRIVE PILOT.
Γνώριμες και αν μη τι άλλο δοκιμασμένες είναι οι λύσεις που έχουν επιλεγεί και για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, προερχόμενες από τετράθυρες και station wagon εκδόσεις του. Τα τετρακύλινδρα κινητήρια σύνολα είναι εκείνα που επί της ουσίας αφορούν στην ελληνική αγορά. Σχεδόν δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται, πάντως, η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων που για την ώρα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων, ανεξαιρέτως των εκδόσεων.
Αναλυτικότερα, στη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας της E-Class Coupe τοποθετείται το δίλιτρο μοτέρ των 184 ίππων (E 200). O ίδιος κινητήρας παράγει 245 ίππους και 370 Nm κάτω από το μακρύ καπό της E 300, ωστόσο, εκείνος που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει είναι ο επίσης δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm της Ε 220d.
Τον ίδιο αριθμό επιλογών -τρεις δηλαδή- προσφέρει στην E-Class Coupe και η ανάρτηση που στη συμβατική εκδοχή της αποτελείται από τα τυπικά ελατήρια-αμορτισέρ και από εκεί και περά προσφέρεται είτε με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες (DYNAMIC BODY CONTROL) είτε με τον συνδυασμό των αεροθαλάμων και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (AIR BODY CONTROL).
Όπως μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς, η αερανάρτηση είναι εκείνη που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιεί πλήρως τα χαρακτηριστικά απόσβεσης, αλλάζοντας σε πραγματικό χρόνο το setup και τις προτεραιότητες του πλαισίου.
Ανεξαρτήτως διαμόρφωσης και επιλογής, πάντως, πολύ δύσκολα θα καταφέρει κάποιος να αμφισβητήσει την αριστοκρατική καταγωγή ενός αυτοκινήτου, που χωρίς να απαρνείται τις ανέσεις μια κλασσικής μπερλίνας, διαφοροποιείται και μάλιστα ουσιαστικά από το κατά κανόνα αδιάφορο αποτύπωμα ενός sedan στην άσφαλτο.
Η νέα E-Class Coupe προσφέρεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από τα 64.541 ευρώ (E 220d), φτάνοντας στην περίπτωση της διπλά υπερτροφοδοτούμενης και αποκλειστικά τετρακίνητης E 400 τα 94.858 ευρώ.