H διαρκής παρουσία του Toyota Yaris στην κορυφή της ελληνικής αγοράς είναι από μόνη της αρκετή για να δικαιολογήσει τον «θόρυβο» που προκαλεί κάθε μικρή ή μεγάλη παρέμβαση στις προδιαγραφές του ιαπωνικού supermini.

Αυτήν τη φορά, οι προσπάθειες της Toyota δεν περιορίστηκαν στην αναβάθμιση της εικόνας του αυτοκινήτου μέσω της σχεδιαστικής οδού ή στην προσθήκη των απαραίτητων στην εποχή μας στοιχείων εξοπλισμού, αλλά επεκτάθηκαν και στα μηχανικά μέρη.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην παρουσία ενός νέου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αντικαθιστά το μέχρι σήμερα γνωστό τετρακύλινδρο σύνολο των 1,33 λίτρων, αποδίδοντας 111 ίππους και 136 Νm ροπής.

Παρά την αύξηση του κυβισμού και της ισχύος, καθώς και την οριακή βελτίωση των επιδόσεων, ο νέος κινητήρας των 1,5 λίτρων έχει να παρουσιάσει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και ως εκ τούτου χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Την γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 69 ίππων, ο μοναδικός κινητήρας diesel των 1,4 λίτρων, όπως και η υβριδική μονάδα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, διεκδικώντας τον τίτλο της αποδοτικότερης.

Μένοντας στην αθέατη πλευρά του ανανεωμένου Toyota Yaris, οφείλεις να αναφερθείς στις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στην ανάρτηση, στο σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και στις βάσεις του κινητήρα με σκοπό να αναβαθμιστούν τα χαρακτηριστικά κίνησης αλλά και η άνεση που προσφέρει η υβριδική εκδοχή του αυτοκινήτου.

Δεν αποτελεί μυστικό, άλλωστε, πως το Yaris Hybrid αποτελεί την έκδοση αναφοράς για την ιαπωνική φίρμα, φροντίζοντας να ενισχύσει τη θέση της απέναντι στις συμβατικότερες επιλογές που έχει να προσφέρει τόσο η ίδια η γκάμα του αυτοκινήτου όσο και του ανταγωνισμού.   

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο το νέο Yaris αναμένεται να διακριθεί είναι εκείνος της ασφάλειας και αυτό χάρη στην παρουσία του Safety Sense στον βασικό εξοπλισμό του. Όπου Safety Sense, η πλατφόρμα που συγκεντρώνει όλες τις σύγχρονες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα αυτόνομης πέδησης και η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

Την εξοπλιστική πληρότητα του αυτοκινήτου επισφραγίζει η παρουσία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch 2, το οποίο υποστηρίζεται από μια έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους επτά ιντσών.

Με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων να μην αποδίδει τα αναμενόμενα, προβληματίζοντας μάλιστα με τη θορυβώδη λειτουργία του «ψηλά»,  οι αισιόδοξες προβλέψεις της ιαπωνικής φίρμας για τις πωλήσεις της υβριδικής έκδοσης μοιάζουν πολύ κοντά στη νέα πραγματικότητα του Yaris.

Το ιαπωνικό supermini αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Απριλίου, ξεκινώντας στη βασική εξοπλιστική έκδοση του 1,0 λίτρου από τα 12.000 ευρώ. Κατά 1.100 ευρώ ακριβότερη είναι η έκδοση βενζίνης των 1,5 λίτρων, απέχοντας σημαντικά από τη μοναδική έκδοση diesel που ξεκινά από τα 16.200 ευρώ.

Στην κορυφή της γκάμας του αυτοκινήτου βρίσκεται η υβριδική έκδοση, διαθέτοντας σαφώς πλουσιότερο εξοπλισμό και τιμή αφετηρίας τα 16.690 ευρώ.