Η γερμανική φίρμα προετοιμάζει εδώ και καιρό την ανανεωμένη εκδοχή της ναυαρχίδας της η οποία και αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στη διεθνή έκθεση της Σαγκάης που ανοίγει αυλαία στις 18 Απριλίου.
Μέχρι τότε, όλο και κάποιο στοιχείο βλέπει το φως της δημοσιότητας προδίδοντας ορισμένα κομμάτια του παζλ για το γερμανικό μοντέλο που συνήθως καθορίζει τα μέτρα της πολυτελούς κατηγορίας.
Αυτήν την φορά πρόκειται για την πρώτη εικόνα του εσωτερικού της η οποία δείχνει μια εξελικτική αναβάθμιση με κύριο χαρακτηριστικό το νέο τριάκτινο τιμόνι με τους νέους διακόπτες αφής που εστιάζουν σε μια πιο διαισθητική χρήση, ενώ περιλαμβάνουν και περισσότερες λειτουργίες όπως η δυνατότητα χειρισμού των παραμέτρων του συστήματος πλοήγησης.

Παράλληλα, η ένδειξη Maybach στο κάτω μέρος του τιμονιού προδίδει ότι η Mercedes-Benz σκοπεύει να αποκαλύψει το σύνολο των ανανεωμένων εκδόσεων της S-Class στην προσεχή κινεζική έκθεση.
Εκτός, ωστόσο, από την πρώτη εικόνα του εσωτερικού η γερμανική φίρμα έχει δώσει στη δημοσιότητα και μια σειρά από στοιχεία τα οποία θα κληθούν να πλαισιώσουν την αναβαθμισμένη ικανότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης του υπερπολυτελούς μοντέλου το οποίο όπως επισημαίνει η Mercedes-Benz αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την τεχνολογίας πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις η ανανεωμένη S-Class θα διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό αναβαθμισμένων συστημάτων τα οποία θα της επιτρέπουν να αναλαμβάνει τον έλεγχο σε περισσότερες περιπτώσεις από ποτέ.
Συνοπτικά, οι αναβαθμισμένες λειτουργίες των συστημάτων της νέας S-Class έχουν ως εξής:

Active Lane Change Assist
Το ενεργό σύστημα αλλαγής λωρίδας λειτουργεί από ταχύτητες 80 έως 180 χλμ./ώρα υποσχόμενο να κάνει ασφαλέστερη και ευκολότερη τη διαδικασία. Το εν λόγω σύστημα ενεργοποιείται στο παραπάνω εύρος ταχυτήτων με το δείκτη αλλαγής πορείας, και ουσιαστικά με τη συνδρομή του πλήθους αισθητήρων της S-Class «κρίνει» κατά πόσο είναι η ασφαλής ο εν λόγω ελιγμός, ειδοποιώντας ανάλογα τον οδηγό ενώ στη συνέχεια, λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό προκειμένου να ολοκληρώσει τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας με την μέγιστη ασφάλεια.

Αctive Lane Keeping Assist
To ενεργό αυτό σύστημα διατήρησης της πορείας του αυτοκινήτου που λειτουργεί σε ταχύτητες από 60 έως 200 χλμ./ώρα και αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό, με τη δόνηση του τιμονιού, σε περίπτωση που «αντιληφθεί» ότι το αυτοκίνητο παρεκκλίνει ακούσια από τη λωρίδας κυκλοφορίας του. Επίσης, σε περίπτωση που υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης με όχημα που κινείται παράλληλα, μπορεί να παρέμβει στο σύστημα διεύθυνσης και πέδησης επαναφέροντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του και στην πορεία του.

Active Speed Limit Assist
To ενεργό σύστημα ρύθμισης της ταχύτητας μπορεί να ρυθμίσει αυτομάτως την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αναγνωρίζοντας τη σχετική οδική σήμανση αλλά και με βάση δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης. Αν δεν υπάρχει όριο ταχύτητας όπως για παράδειγμα στις γερμανικές Autobahn, το σύστημα οριοθετεί την ταχύτητα σε 130 χλμ./ώρα. Φυσικά, σε κάθε περίπτωση, τον τελευταίο λόγο έχει ο οδηγός ο οποίος μπορεί να μεταβάλει την ταχύτητα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του.

Traffic Sign Assist
To συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης αλλά και από τις κάμερες στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, ενημερώνοντας μέσω οπτικών και ηχητικών ειδοποιήσεων τον οδηγό για τη μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα στην περιοχή όπου κινείται, για το κατά πόσο επιτρέπεται η προσπέραση και για τυχόν περιορισμούς όπως τα αδιέξοδα ή η προσέγγιση σε διάβαση πεζών.

Active Distance Assist Distronic
Πρόκειται για το ευφυές αυτόματα ρυθμιζόμενο cruise control της S-Class το οποίο έχει τη δυνατότητα, αξιοποιώντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τις εξωτερικές κάμερες να περιορίσει αυτομάτως την ταχύτητα του αυτοκινήτου όταν προσεγγίζει, διασταυρώσεις, πλατείες, διόδια και απότομες στροφές. Αφού το αυτοκίνητο προσπεράσει το επίμαχο σημείο, το σύστημα Active Distance Assist Distronic έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ ενεργοποιείται επίσης αυτόματα όταν το αυτοκίνητο κινείται στη δεξιά λωρίδα, προς κάποια έξοδο αυτοκινητοδρόμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτητα την οποία θα επιλέξει το εν λόγω σύστημα, βάσει των συνθηκών, εξαρτάται και από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, ενώ όπου το κρίνει σκόπιμο θα ενεργοποιεί και το σύστημα αδρανοποίησης του κινητήρα προς όφελος της εξοικονόμησης καυσίμου. Παράλληλα θα έχει τη δυνατότητα, να ακολουθεί τη ροή της κίνησης αυτομάτως, σε αυτοκινητοδρόμους και σε ευθείες με έντονη κυκλοφορία, χωρίς να απαιτείται η συνεχής παρέμβαση του οδηγού, εκκινώντας και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο. Όπως εξάλλου υπογραμμίζει η Mercedes-Benz, το Active Distance Assist Distronic θα αποτελεί το κύριο «εργαλείο» της δυνατότητας πλήρους αυτόνομης κίνησης της ανανεωμένης S-Class σε ορισμένες περιπτώσεις.

Active Emergency Stop Assist
Όπως αφήνει να εννοηθεί η ονομασία του, το συγκεκριμένο σύστημα, ενεργοποιεί αυτομάτως το σύστημα αυτόματης πέδησης μπροστά σε ενδεχόμενο κίνδυνο. Συνδυαστικά, υπό τη λειτουργία του συστήματος αυτόνομης πέδησης, αν η ταχύτητα μειωθεί κάτω από τα 30 χλμ./ώρα ενεργοποιούνται τα φώτα έκτακτης ανάγκης, ενώ σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί ενεργοποιείται το χειρόφρενο, οι πόρτες ξεκλειδώνουν και αν υπάρχουν ανάλογα δεδομένα από τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου, ενεργοποιείται και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης.

Active Brake Assist
Το συγκεκριμένο σύστημα συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα ή πεζούς, αρχικά προειδοποιώντας με οπτικές και ηχητικές ενδείξεις τον οδηγό και στη συνέχεια, αν δεν υπάρξει αντίστοιχη πρωτοβουλία ενεργοποιεί αυτομάτως το σύστημα πέδησης.

Evasive Steering Assist
To Active Brake Assist λειτουργεί υπό το ίδιο σκεπτικό με το Active Brake Assist αποσοβώντας το ενδεχόμενο ατυχήματος και λειτουργώντας επικουρικά στον οδηγό όταν εκτελεί ελιγμό αποφυγής.

Active Blind Spot Assist
Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί από ταχύτητες 10 έως 200 χλμ./ώρα και ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικές και ηχητικές ενδείξεις για ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχήματος κατά την αλλαγή λωρίδας ή πορείας. Ενεργοποιείται με τους δείκτες αλλαγής πορείας, ενώ είναι σε θέση να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα.

Active Parking Assist και Remote Parking Assist
Όπως ισχύει και για την E-Class, τα συγκεκριμένα συστήματα λειτουργούν επικουρικά στον οδηγό κατά τη διαδικασία στάθμευσης αλλά και του δίνουν τη δυνατότητα να παρκάρει με τη συνδρομή μιας εφαρμογής στο κινητό του, το αυτοκίνητο χωρίς την φυσική του παρουσία.

Car-to-X Communication
To συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί δεδομένα από άλλα αυτοκίνητα που διαθέτουν σύστημα επικοινωνίας εμφανίζοντας προειδοποιήσεις για παντός είδους κινδύνους του οδικού δικτύου στο σύστημα πλοήγησης,