Μετά την αποκάλυψη ενός ηλεκτροκίνητου πρωτότυπου hatchnback και ενός επίσης ηλεκτρικού minivan με τα διακριτικά I.D. η VW γράφει το τρίτο κεφάλαιο του ηλεκτρικού της μέλλοντος από την έκθεση της Σαγκάης, δίνοντας το στίγμα αυτού που στο μέλλον θα αποτελέσει ένα αντίστοιχης τεχνολογίας όχημα ελεύθερου χρόνου με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Εκτός από το είδος τεχνολογίας που αναλαμβάνει να προλογίσει το I.D. Crozz Concept και η οποία θα έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική (ΜΕΒ) σχεδιασμένη εξαρχής για να φιλοξενεί αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, το πρωτότυπο περιπετειώδες τετράτροχο, υιοθετεί την ενδιαφέρουσα όσο και δυναμική σχεδιαστική υπόσταση ενός τυπικού coupe SUV.

Εκτός από τις coupe SUV αναλογίες και την μινιμαλιστική προσέγγιση των επιφανειών του και επιμέρους στοιχείων όπως τα LED φωτιστικά σώματα, τις φουτουριστικές προδιαγραφές του συμπληρώνουν οι συρόμενες πόρτες χωρίς μεσαία κολώνα που δίνουν πρόσβαση σε ένα εξίσου αφαιρετικό όσο και τεχνολογικά ενσυνείδητο εσωτερικό.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, οι μηχανικοί της VW, σε αυτήν τη coupe SUV «διαμόρφωση» έχουν επιχειρήσει με τον ακροβολισμό των τροχών να «εξασφαλίσουν» όσο το δυνατόν πιο κοντούς προβόλους, εξοικονομώντας παράλληλα το μέγιστο χώρο στο θάλαμο επιβατών. Ως αποτέλεσμα το I.D. Cross Concept, αν και μικρότερο στις εξωτερικές του διαστάσεις από το Tiguan και με χαμηλότερη οροφή, υπόσχεται να προσφέρει χώρους αντίστοιχους του γερμανικού SUV.

Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα στοιχεία του εσωτερικού που ακολουθεί μια αυστηρά τετραθέσια διαμόρφωση, ξεχωρίζει ο συνδυασμός μιας οθόνης 10,2 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 5,8 ίντσες καθώς και η σχεδόν πλήρης απουσία φυσικών διακοπτών οι οποίοι έχουν δώσει την θέση τους σε επιφάνειες αφής οι οποίες επεκτείνονται ακόμα και στις πόρτες.

Την ψηφιακά ενσυνείδητη εικόνα συμπληρώνει η παρουσία ενός head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο υπόσχεται να περιορίσει τη διάσπαση της προσοχής του οδηγού όταν αυτός έχει τον έλεγχο, καθώς το I.D. Crozz διαθέτει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης το οποίο η γερμανική φίρμα ονομάζει I.D. Pilot και το οποίο μπορεί να αναλάβει πλή ρως τον έλεγχο του αυτοκινήτου χάρη στο πλήθος σαρωτών laser περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Στα «ενδότερα» την κίνηση του ηλεκτρικού coupe SUV αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 101 και 201 ίππων τα οποία αναλαμβάνουν να κινούν έναν άξονα το καθένα δίνοντας «προτεραιότητα» στον πίσω άξονα. Όπως επισημαίνει η γερμανική φίρμα, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα ενώ με δεδομένη την ιδανική κατανομή του βάρους κατά 48/52 στον πίσω άξονα, το I.D. Crozz Concept υπόσχεται οδική συμπεριφορά αντίστοιχη ενός Golf GTi.

To μηχανικό σύνολο συμπληρώνει μια σειρά από συστοιχίες ιόντων λιθίου που, σύμφωνα με τις συστάσεις, είναι ικανές να εξασφαλίσουν στο γερμανικό coupe SUV αυτονομία 500 χλμ. Οι μπαταρίες, σε συνδυασμό με ταχυφορτιστή, μπορούν να αναπληρώσουν έως και το 80% της ενέργειάς του σε 30 λεπτά.

Όπως και να έχει με το τρίτο πρωτότυπο μέλος της σειράς I.D. το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ως έκδοση παραγωγής από τη γερμανική φίρμα με αφετηρία την αρχιτεκτονική MEB αναμένεται το 2020.