Αυτονομία επιπέδου 3 για το νέο Audi A8 -αν το επιτρέψει ο νόμος
Η γερμανική φίρμα επιβεβαιώνει ότι η νέα γενιά της ναυαρχίδας της θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 με την προϋπόθεση όμως ότι θα υπάρξει η κατάλληλη νομοθεσία που να επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του.
Με την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα το επιτρέψει, η ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που θα διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 το οποίο, εν ολίγοις, θα του επιτρέπει να ελέγχει τις λειτουργίες επιβράδυνσης, επιτάχυνσης αλλά και το σύστημα διεύθυνσης υπό την εποπτεία του οδηγού.
Το επίπεδο αυτονομίας 3 ορίζεται από την αμερικανική Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων (SAE) ως «αυτόματη λειτουργία υπό προϋποθέσεις» και περιγράφεται ως η δυνατότητα ενός αυτοκινήτου να ελέγχει χωρίς την συνδρομή του οδηγού του, το σύστημα πέδησης, την επιτάχυνση και το σύστημα πέδησης βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών καθώς και να αντεπεξέρχεται αυτόματα σε διάφορες καταστάσεις όπως η αλλαγή λωρίδας αλλά και ο ενδεχόμενος κίνδυνος ατυχήματος.
Στην περίπτωση της νέας γενιάς του Α8 το οποίο θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στις 11 Ιουλίου στη Βαρκελώνη, το σύστημα που θα αναλάβει να εκτελεί και να επιτηρεί όλες τις παραπάνω λειτουργίες θα επιγράφεται Traffic Jam Pilot και σύμφωνα με τις περιγραφές της Audi χάρη στη συνεργασία πλήθους καμερών, σαρωτών, ραντάρ και ενός πανίσχυρου επεξεργαστή θα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραχωρεί τον έλεγχο στο αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως και 56 χλμ./ώρα.
Όταν οι περιστάσεις απαιτούν κάτι παραπάνω από τον αυτόματο πιλότο, το αυτοκίνητο θα ειδοποιεί τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο ενώ θα υπάρχουν και δικλείδες ασφαλείας προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο οδηγός διατηρεί το βλέμμα του και την προσοχή του στο δρόμο.
Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο σύστημα δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμο από την «πρώτη μέρα» διάθεσης του πολυτελούς sedan καθώς δεν υπάρχει ακόμα νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει την παραχώρηση ελέγχου στο αυτοκίνητο σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Πλην των εξελίξεων που θα φέρει η νέα γενιά του Α8 σε επίπεδο αυτονομίας αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την κλίμακα που έχει δημιουργηθεί από την αμερικανική Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων (SAE) τα επίπεδα αυτονομίας μπορούν να ποικίλλουν από 0-6. Στο επίπεδο 0 κατατάσσονται όλα τα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν κανενός είδους αυτονομία ενώ στο επίπεδο 6 –θα- ανήκουν τα αυτοκίνητα που δεν θα χρειάζονται καν τιμόνι.