Με κυψέλες καυσίμου φυσικού αερίου πειραματίζεται η Toyota
Οι Ιάπωνες κάνουν το πρώτο βήμα για την μελλοντική αντικατάσταση του υδρογόνου με φυσικό αέριο στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου.
H ιαπωνική φίρμα έχει παράδοση στα εναλλακτικά μηχανικά σύνολα, έχοντας καταφέρει στο παρελθόν να θεσμοθετήσει τα υβριδικά με την πρώτη γενιά του Prius το 1997.
Εξίσου γνωστή είναι και η ενασχόληση της με τις κυψέλες καυσίμου όπου το ρόλο του τελευταίου αναλαμβάνει το υδρογόνο.
Αν και το συγκεκριμένο καύσιμο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό όσο και οικολογικό με δεδομένο ότι τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα «εκλύουν» μόνο νερό, η έλλειψη σε υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου δεν καθιστά την συγκεκριμένη τεχνολογία ιδανική ως προς τις προοπτικές διάδοσής της.
Υπό αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, η Toyota αποφάσισε να πειραματιστεί με μια νέα υβριδική τεχνολογία με βάση αυτήν των κυψελών καυσίμου όπου το ρόλο του υδρογόνου ως καυσίμου αναλαμβάνει το φυσικό αέριο.
Αν και η τεχνολογία μετατροπής του φυσικού αερίου σε ηλεκτρική ενέργεια είναι αρκετά περίπλοκη και προς το παρόν απαιτεί αρκετό χώρο, οι βασικές αρχές λειτουργίας της έγκεινται, αρχικά, στην μετατροπή και τη διάσπαση του φυσικού αερίου σε μονοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο με την συνδρομή και ενός υπερσυμπιεστή που διοχετεύει αέρα στο μείγμα.
Στη συνέχεια η χημική αντίδραση που δημιουργείται με τη συμβολή των κυψελών καυσίμου παράγει ηλεκτρική ενέργεια.
Η διαδικασία αυτή ωστόσο δεν καταναλώνει όλο το παραγόμενο υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα που προκύπτουν από τη διάσπαση. Οι υπολειμματικές ποσότητες αναδιοχετεύονται σε ένα θάλαμο καύσης, παράγοντας περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια ενώ ένα επιπλέον σύστημα αξιοποιεί την θερμική ενέργεια που παράγεται από την όλη διαδικασία συνδράμοντας επίσης στην παραγωγή ενέργειας.
Ανεξαρτήτως της πολύπλοκης δομής του εν λόγω συστήματος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota πραγματοποιεί ήδη δοκιμές αυτού του υβριδικού συστήματος κυψελών καυσίμου στο εργοστάσιο της στο Motomachi της Ιαπωνίας επιχειρώντας να αξιολογήσει την αποδοτικότητα, τις επιδόσεις και την αξιοπιστία του. Οι πρώτες εικόνες αφήνουν να εννοηθεί ότι το εν λόγω σύστημα είναι μάλλον ιδιαίτερα ογκώδες και μάλλον υπολείπεται σε απόδοση ισχύος καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις αποδίδει 335 ίππους, η Toyota επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα πειραματικό project επιφυλασσόμενη για το μέλλον.