Ο βασικός εκπρόσωπος της Nissan στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης επιστρέφει με ευρωπαϊκό μανδύα και προδιαγραφές που του επιτρέπουν να κοιτά ξανά την κορυφή
Ξετυλίγοντας το νήμα της ιστορίας, εκείνο που συνδέει κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του Micra, μπορείς να αντιληφθείς τον λόγο για τον οποίο η σημερινή εκδοχή του δημοφιλούς Nissan χαρακτηρίζεται από τους ίδιους τους ανθρώπους της ιαπωνικής φίρμας επαναστατική.
Η πλέον ευρωπαϊκή, θα μπορούσε να προσθέσει κανείς αναλογιζόμενος όχι μόνο τη μεταφορά της παραγωγής του αυτοκινήτου από τα… βάθη της Ασίας στη γηραιά ήπειρο και συγκεκριμένα στη Γαλλία, αλλά και τη θεαματική αλλαγή στον προσανατολισμό της. Μια αλλαγή που εύγλωττα περιγράφει ο «αιχμηρός» σχεδιασμός των μεταλλικών επιφανειών τού αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος και συνυπογράφουν τα πρώτα δείγματα γραφής πλαισίου-κινητήρων στην ελληνική άσφαλτο.
Σε νέο μέγεθος και ρόλο
Ενα ακόμα στοιχείο που καθιστά περιττή κάθε σύγκριση της πέμπτης γενιάς του Micra με την αμέσως προηγούμενη είναι οι αναλογίες του αμαξώματος. Με αυξημένο κατά 17,4 εκατοστά το μήκος, το ιαπωνικό supermini μπορεί πλέον να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του, χωρίς παρ’ όλα αυτά να θέτει υπό αμφισβήτηση τον αστικό χαρακτήρα του.
Στην καθολική αύξηση των εξωτερικών διαστάσν -πέρα από το μήκος, σημαντικά κερδισμένο έχει βγει και το πλάτος- πιστώνεται η αίσθηση ευρυχωρίας που αποκομίζεις από τη στιγμή που θα βρεθείς στο θάλαμο επιβατών.
Τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών συνηγορούν στο ίδιο συμπέρασμα, διαμορφώνοντας μια πρόταση ικανή να αντεπεξέλθει στα… βάρη και τις υποχρεώσεις μιας οικογένειας. Αλλωστε από το εσωτερικό δεν λείπει ούτε η ποιότητα ούτε και ο απαραίτητος εξοπλισμός ώστε το νέο Micra να υποστηρίξει τον ρόλο του βασικού αυτοκινήτου.
Τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ. Παρά το γεγονός ότι το «δάπεδο» πάνω στο οποίο «χτίστηκε» η πέμπτη γενιά του Micra προέρχεται από το Nissan Note, η παρουσία του ιαπωνικού supermini στην άσφαλτο υποδηλώνει το ακριβώς αντίθετο.
Η ακαμψία του πλαισίου, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης δημιουργούν σαφείς αποστάσεις από οποιοδήποτε άλλο «μικρό» της Nissan - όπως άλλωστε και από το Renault Clio, οι κινητήρες του οποίου τοποθετούνται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Micra.
Πρόκειται για το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης των 898 κ.εκ. που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 90 ίππους και 140 Nm ροπής, καθώς και για τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου με την ίδια ονομαστική ισχύ.
O πρώτος είναι εκείνος που χαρίζει στο ιαπωνικό σύνολο ευελιξία και ενδεχομένως ένα πιο προσιτό προφίλ, ωστόσο ο δεύτερος διαμορφώνει την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση, έχοντας με το μέρος του τόσο τις επιδόσεις όσο και την οικονομία καυσίμου.
Την γκάμα του νέου Micra συμπληρώνει ένα ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου. Με απόδοση 71 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 12.090 ευρώ, συνιστά μια επιλογή που θα βρει το δικό της κοινό στην ελληνική αγορά.