Τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα στο ζήτημα της διασύνδεσής τους με smartphone με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα του οδηγού να αξιοποιήσει το περιεχόμενο, τη λειτουργία και τις εφαρμογές του κινητού του τηλεφώνου «καθ’ οδόν», με την απαιτούμενη ασφάλεια.


Παρά τα τεχνολογικά άλματα που έχουν συντελεστεί στα ταμπλό και τα infotainment των αυτοκινήτων ακριβώς προκειμένου ο οδηγός να μπορεί να χρησιμοποιεί λειτουργίες και εφαρμογές του κινητού του τηλεφώνου εν κινήσει χωρίς αυτό να απειλεί την ασφάλειά του, το κινητό τηλέφωνο και η χρήση του με την παραδοσιακή έννοια εξακολουθεί να αποτελεί την μεγαλύτερη απειλή για τη διάσπαση της προσοχής του οδηγού, αυξάνοντας δραστικά τον κίνδυνο ατυχήματος.


Είτε λοιπόν επειδή κάποιος αρνείται να αξιοποιήσει την σύγχρονη τεχνολογία που θα του επιτρέψει να απαντήσει σε κάποια επείγουσα κλήση είτε επειδή δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό να δει ένα γραπτό μήνυμα ή το λογαριασμό του στα social media, η χρήση κινητού εντός του αυτοκινήτου παραμένει ένας από τους σημαντικότερους λόγους ατυχημάτων ιδίως εντός των αστικών τειχών.

Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nissan 1 στους 5 οδηγούς παραδέχεται ότι έχει στείλει γραπτό μήνυμα ενόσω οδηγούσε, ενώ εξίσου χαρακτηριστική είναι η έρευνα της βρετανικής Bασιλικής Λέσχης Αυτοκινήτου (RAC) σύμφωνα με την οποία το ποσοστό των οδηγών που χρησιμοποιεί «παρανόμως» το κινητό του στο αυτοκίνητο έχει αυξηθεί από 8% το 2014 σε 31% το 2016.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η Nissan αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα, προσθέτοντας στα συνήθη εργαλεία ενσωμάτωσης smartphone που βρίσκονται στο ταμπλό και ένα λίγο διαφορετικό gadget το οποίο υπόσχεται απερίσπαστες και κυρίως ασφαλείς βόλτες.
Ο λόγος για το Nissan Signal Shield, μια τεχνολογία η οποία αν και μετράει πάνω από 200 χρόνια ύπαρξης κρίνεται ιδιαιτέρως αποτελεσματική όταν πρόκειται για την απομόνωση του κινητού τηλεφώνου.

Πρόκειται για ένα κλωβό Faraday ο οποίος τοποθετείται στο υποβραχιόνιο του αυτοκινήτου και ο οποίος όταν το κινητό τοποθετηθεί εκεί και το υποβραχιόνιο «κατέβει» έχει την ιδιότητα να μπλοκάρει όλα τα εισερχόμενα δεδομένα που μπορεί να δεχτεί ένα κινητό από την απλή κλήση, έως τα γραπτά μηνύματα και τα δεδομένα που προκύπτουν από συνδέσεις Bluetooth και Wi-Fi.

Παρά την φραγή που συνεπάγεται η τοποθέτηση του κινητού στο υποβραχιόνιο, ο οδηγός εξακολουθεί να μπορεί να συνδέσει το κινητό του με το infotainment μέσω USB, αξιοποιώντας το μουσικό ή άλλο περιεχόμενο. Παράλληλα, αξίζει αν σημειωθεί ότι το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός για να ανακτήσει πλήρως τις λειτουργίες του κινητού του είναι να ανοίξει το υποβραχιόνιο.