Η γνωριμία μας με την ανανεωμένη GLA τον Ιανουάριο στην έκθεση του Ντιτρόϊτ και η πρώτη επαφή μας επί ευρωπαϊκού εδαφους τον Μάρτιο στη Γενεύη πιστοποίησαν το γνωστό συμπέρασμα: το μικρότερο SUV στη γκάμα της Mercedes-Benz εκφράζει απόλυτα τη νέα εποχή της γερμανικής φίρμας σε όλα τα επίπεδα: αισθητική, τεχνολογία και οδική συμπεριφορά αποτελούν πεδία όπου η Mercedes άλλαξε τελείως τον χάρτη των μικρότερων premium μοντέλων.

Σε αυτή τη GLA η ανανέωση της εμφάνισής της εστιάζεται στους νέους προφυλακτήρες, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και στην προσθήκη νέων πακέτων εξοπλισμού με ιδιαίτερα στοιχεία που διευρύνουν την απήχηση του μοντέλου, κάνοντάς το παράλληλα να δείχνει πολυτελέστερο ακόμη και στις πιο σπορ εκδόσεις του.

Αυτή η στροφή γίνεται περισσότερο αντιληπτή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου οι επιρροές από την μεγαλύτερη GLC είναι εμφανείς και ευπρόσδεκτες σε επίπεδο ποιότητας και καινοτομίας με χαρακτηριστικές αλλαγές στον πίνακα οργάνων, περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και νέας διάστασης έγχρωμη οθόνη στην οποία απεικονίζονται οι λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Θεωρήστε προφανές πως η διατήρηση των εξωτερικών διαστάσεων στα ίδια επίπεδα και βέβαια το κοινό με το παρελθόν μεταξόνιο δεν έχουν μεταβάλλει τις μεταφορικές δυνατότητες της GLA, o χώρος αποσκευών της οποίας έχει όγκο 421 λίτρα.

Δύναμη από χαμηλά

Η GLA ξεχώριζε πάντοτε για την σοφή κλιμάκωση των μηχανικών της συνόλων και την πληθώρα των διαθέσιμων εκδόσεων. Ωστόσο πάντοτε υπάρχουν περιθώρια για μια ακόμη προσθήκη όπως αυτή της τετρακίνητης έκδοσης GLA 220 4MATIC των 184 ίππων ανάμεσα στις υπόλοιπες.

Το μοντέλο της δοκιμής μας -GLA 180 d- αποτελεί την εισαγωγική δικίνητη έκδοση στη σειρά των πετρελαιοκινητήρων με κυβισμό 1.461 κ.εκ. και απόδοση 109 ίππους, ισχύς που κλιμακώνεται ως τους 177 ίππους στην GLA 220 d με ενδιάμεσο σταθμό τους 136 ίππους της GLA 200d.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης η GLA 180 των 1.595 κ.εκ. αποδίδει 122 ίππους ενώ με τον ίδιο κινητήρα η GLA 200 έχει ισχύ 156 ίππους.

Ψηλότερα η GLA 250 των 1.991 κ.εκ. έχει ισχύ 211 ίππους ενώ στην κορυφή βρίσκεται η τετρακίνητη Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC. Ανάλογα με την έκδοση διατίθενται τόσο το σύστημα τετρακίνησης όσο και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 G-Tronic.

Λόγω τιμής και καυσίμου

Η δημοφιλία των κινητήρων diesel στη γκάμα της GLA και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της 180 d την καθιστούν ενδεδειγμένη επιλογή αν τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς κατά την διάρκεια ενός χρόνου είναι τόσα ώστε να δικαιολογούν την διαφορά των περίπου 6.500 ευρώ που χωρίζει αυτή την έκδοση από την βενζινοκίνητη GLA 180 των 27.850 ευρώ.

Ανεξαρτήτως έκδοσης πάντως η GLA είναι εξαιρετικά ισορροπημένη στο δρόμο και κατά την γνώμη μου περισσότερο οδηγοκεντρική με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ενώ η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων είναι απολύτως εναρμονισμένη με τον χαρακτήρα του
μοντέλου.

Σε συνδυασμό μάλιστα με τις διαφορετικές ρυθμίσεις που εξασφαλίζει το σύστημα Dynamic Select –τροποποιώντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των υποσυστημάτων- αυτή η GLA διατηρεί σε κάθε περίπτωση την αύρα της Mercedes-Benz.

Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τον συγκεκριμένο κινητήρα παραμένει ευχάριστα προβλέψιμη ακόμη και σε συνθήκες πίεσης με την άνεση που εξασφαλίζει η ρύθμιση της ανάρτησης να μην επηρεάζει τις σπορτίφ αναζητήσεις του οδηγού της.

Αυτονόητα ασφαλής χάρη στα κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που την εξοπλίζουν αυτή η GLA διατηρεί σε κάθε περίπτωση τον ρόλο του ολοκληρωμένου crossover ακόμη και στην βασικότερη έκδοσή του από πλευράς ισχύος εισάγοντας με επιτυχία τους μη μυημένους στον κόσμο των μικρότερων premium SUV.

INFO
Κινητήρας : 1.461 κ.εκ.

Iσχύς : 109 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

Ροπή : 260 Nm/1.750-2.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο : Αυτόματο 7 σχέσεων

0-100 χλμ./ώρα : 11,7 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα : 190 χλμ./ώρα

Service : Κάθε 25.000 χλμ. ή 12 μήνες

Κατανάλωση : 3,9 λίτρα/100 χλμ.

Ρύποι : 103 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας : € 100,94

Τιμή πώλησης : € 34.110


Τα νέα πακέτα εξοπλισμού της GLA 


Progressive Plus & Plus Auto  

Βασισμένο στη σχεδιαστική γραμμή Urban, το συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έναντι 1.149 ευρώ -διαθέτοντας κάμερα οπισθοπορείας, δυνατότητα αξιοποίησης του περιεχομένου των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphone integration), πακέτο καθρεπτών και μεταλλικό χρώμα- είτε με αυτόματο κιβώτιο και όλα τα παραπάνω στοιχεία, έναντι 1.887 ευρώ.


White Art Edition Plus  

Οι αυτοκόλλητες γραμμές, το σήμα Edition στα φτερά, οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, η κάμερα οπισθοπορείας, το πακέτο καθρεπτών, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και στοιχεία στον θάλαμο επιβατών όπως τα σπορ καθίσματα και το δερμάτινο σπορ τιμόνι, σε συνδυασμό με λεπτομέρειες από χρώμιο, χαρακτηρίζουν το πιο ιδιαίτερο πακέτο εξοπλιστικών χαρακτηριστικών στην γκάμα της GLA, με κόστος 6.144 ευρώ.  


Sport  

Υπερτονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το συγκεκριμένο πακέτο βασίζεται στη σχεδιαστική γραμμή AMG Line, διαθέτοντας επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη οκτώ ιντσών και δυνατότητα αξιοποίησης του περιεχομένου των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphone integration). Το επιπλέον κόστος προσδιορίζεται στα 2.760 ευρώ.  


Off-Road & Off-Road Auto  

Διαθέσιμο στις εκδόσεις GLA 180 d και GLA 200, όπως και τα υπόλοιπα πακέτα εξοπλισμού, το πακέτο Off-Road έχει κόστος 1.142 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο και 1.882 ευρώ με αυτόματο, υιοθετώντας τη σχεδιαστική γραμμή Style, κάμερα οπισθοπορείας, ανάρτηση άνεσης off-road, υποβραχιόνιο πίσω καθισμάτων, πακέτο καθρεπτών και αποθηκευτικών χώρων, μεταλλικό χρώμα και δυνατότητα αξιοποίησης του περιεχομένου των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphone integration).