ΒΜW Electric Now Tour: Το ηλεκτροκίνητο μέλλον σήμερα
Η BMW πλαισιώνει τα γνώριμα i3 και i8 με μια πλήρη γκάμα plug-in υβριδικών προτάσεων, δείχνοντας τον δρόμο για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον.
Αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές αναγνωρίζουν πως η ηλεκτροκίνηση συνιστά τη μοναδική βιώσιμη επιλογή για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, τα βήματα που έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι, αν μη τι άλλο, δειλά.
Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η BMW, ως η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει στη σημερινή γκάμα της οκτώ διαφορετικές ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές προτάσεις, καθώς και πλήθος προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της συγκεκριμένης τεχνολογίας υπηρεσιών.
Οι Βαυαροί, λοιπόν, δεν αναφέρονται στο μέλλον όταν μιλούν για την ηλεκτροκίνηση. Μιλούν για το σήμερα, παραπέμποντας όχι μόνο στα ούτως ή άλλως μοναδικά στο είδος τους i3 και i8, αλλά και σε «συμβατικότερες» plug-in υβριδικές επιλογές.
Επιλογές που συνεχώς θα εμπλουτίζονται, κρίνοντας από την απόφαση της BMW να εντάξει χωρίς καθυστέρηση στην γκάμα της νέας Σειράς 5 την έκδοση που φέρει τα διακριτικά 530e και διαθέτει τη δυνατότητα να διανύει ως και 50 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Με μοναδική παραχώρηση τον περιορισμό του χώρου αποσκευών από τα 530 στα 410 λίτρα και την οριακή αύξηση του συνολικού βάρους, ένα premium sedan 4,9 μέτρων κινείται χωρίς να εκλύει σε τοπικό επίπεδο ρύπους, χωρίς να παράγει τον παραμικρό θόρυβο και χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις ή ευχρηστία.
Και όλα αυτά χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113 ίππων και στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 9,2 kWh, η πλήρης φόρτιση των οποίων διαρκεί σε μια συμβατική πρίζα κάτι λιγότερο από πέντε ώρες. Το υβριδικό σύνολο της 530e iPerformance συμπληρώνει ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης, όπως άλλωστε και το εγνωσμένων δυνατοτήτων αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Η συνδυαστική απόδοση της plug-in υβριδικής BMW Σειράς 5 αγγίζει τους 252 ίππους και τα 450 Nm, αριθμοί ικανοί να επαληθεύσουν στην πράξη τα 6,2 δευτερόλεπτα που ανακοινώνει ο Βαυαρός κατασκευαστής για τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα.
Ιεραρχώντας τα πρώτα συμπεράσματα από τη σύντομη εμπειρία στο αριστερό κάθισμα της 530e iPerformance και βλέποντας πέρα από τα πολλαπλά οφέλη που αναμφίβολα προκύπτουν από την κίνηση ενός αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων στον αστικό ιστό, έχεις κάθε δικαίωμα να ισχυριστείς πως ο πολυφορεμένος όρος του «premium» αποκτά μια νέα διάσταση που μόνο η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αναδείξει.
Plug-in υβριδικά σύνολα μπορεί να συναντήσει κανείς στις περισσότερες προτάσεις της BMW. Ξεκινώντας από την πολυχρηστική Σειρά 2 και φτάνοντας στην επιβλητική, σε διαστάσεις και προδιαγραφές, Σειρά 7. Όσο για τις προτάσεις που υπογράφει το BMW i, είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως εξακολουθούν να ανήκουν στο… μέλλον, έχοντας εξελιχθεί από λευκό χαρτί σύμφωνα με τις επιταγές της ηλεκτροκίνησης.
Ο λόγος για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο BMW i3, που πρόσφατα αναβαθμίστηκε αποκτώντας μπαταρίες μεγαλύτερης ισχύος και αυτονομία που αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα, καθώς και για το plug-in υβριδικό i8 που με τη συνδυαστική απόδοση των 362 ίππων, τις εκρηκτικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα) και τον απόκοσμο σχεδιασμό παραμένει χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο.