Η Γερμανία ανοίγει το -νομοθετικό- δρόμο για τα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης
Η νομοθεσία που υπερψηφίστηκε από τους Γερμανούς και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την υιοθέτηση αυτοκινήτων αυτόνομης τεχνολογίας προβλέπει, μεταξύ άλλων την επιβολή «μαύρου κουτιού» στα αυτοκίνητα αλλά και ευθύνη του κατασκευαστή εφόσον συμβεί ατύχημα υπό την εποπτεία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.
Το γερμανικό κοινοβούλιο, υπερψηφίζοντας τη σχετική νομοθεσία έδωσε την Παρασκευή 12 Μαΐου, το πράσινο φως για τις δοκιμές αυτοκινήτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για την ταχύτερη εξέλιξη και κατ΄επέκταση την υιοθέτηση των συγκεκριμένων τεχνολογιών από τα αυτοκίνητα
Ο νόμος ο οποίος έχει προαναγγελθεί το 2016 από την A. Merkel, αρχικά καθιστά υποχρεωτική την παρουσία του οδηγού στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με τις προβλέψεις του, αυτός πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου οπότε αυτό του το υποδείξει.
Παρ΄όλα αυτά ο νόμος αναφέρει ρητά ότι επιτρέπεται στον οδηγό να αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι αλλά και το βλέμμα του από το δρόμο και να επιδοθεί σε άλλες δραστηριότητες όπως το να τσεκάρει τα mail του ή να αναζητήσει κάτι στο διαδίκτυο εφόσον βέβαια το αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με δυνατότητες έλεγχου τόσο του συστήματος πέδησης όσο και διεύθυνσης.
Η νομοθεσία επίσης επιβάλλει την παρουσία ενός «μαύρου κουτιού» στα αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα το οποίο θα καταγράφει καθ΄όλη τη διαδρομή ποιος έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ή ο οδηγός προκειμένου να δίνεται «λύση» σε περίπτωση ατυχήματος.
Στην απευκταία περίπτωση που αυτό συμβεί, η γερμανική νομοθεσία αναφέρει ότι την ευθύνη του ατυχήματος φέρει ο οδηγός εφόσον όμως είναι αυτός που έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου τη στιγμή που συμβαίνει το ατύχημα. Στην αντίθετη περίπτωση που το ατύχημα συμβεί όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης την ευθύνη φέρει ο κατασκευαστής και για αυτόν ακριβώς το λόγο εξάλλου θεσμοθετήθηκε η παρουσία του «μαύρου κουτιού».
Σε κάθε περίπτωση, όπως διευκρινίζεται από τις γερμανικές αρχές, ο νόμος θα επανεξεταστεί σε δύο χρόνια υπό το φως των δεδομένων που θα προκύψουν από τις δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν από την αυτοκινητοβιομηχανία και σε συνάρτηση με τις νέες εξελίξεις που θα έχουν συντελεστεί στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης όπου ως γνωστόν οι εταιρείες, ανεξαρτήτως premium ή όχι επενδύουν αρκετά εκατομμύρια τα τελευταία χρόνια.
Όπως και να έχει με την νομοθεσία η οποία αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό βήμα με δεδομένη και την θέση της Γερμανίας στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα πρώτα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα δεν αναμένεται να διατεθούν μαζικά πριν το 2020.