Γερμανία: Εκτός… εμβέλειας οι στόχοι για τα ηλεκτροκίνητα
Αμφίβολη έως ακατόρθωτη η επίτευξη του στόχου κυκλοφορίας ενός εκατομμυρίου ηλεκτροκίνητων έως το 2020 στους γερμανικούς δρόμους με φόντο την έλλειψη της υποδομής σε επίπεδο φόρτισης αλλά και τις ιδιαιτερότητες αυτονομίας που συνοδεύουν τα αντίστοιχης τεχνολογίας τα αυτοκίνητα.
Η A. Merkel παραδέχτηκε ότι η Γερμανία δεν μπορεί να επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί για τη διάδοση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και οι οποίοι προέβλεπαν την κυκλοφορία ενός εκατομμυρίου αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκινήτων στους δρόμους της πολυπληθέστερης χώρας της Ευρώπης έως το 2020.
«Όπως έχουν οι συνθήκες, δεν πρόκειται να επιτύχουμε αυτόν το στόχο» φέρεται να δήλωσε η γερμανίδα Καγκελάριος σε βουλευτές του κόμματός της.
Σε κάθε περίπτωση, η Σιδηρά Κυρία της Γερμανίας διατήρησε μια επιφύλαξη λέγοντας ότι ο στόχος θα μπορούσε να επιτευχθεί «αν υπάρξουν ιδιαίτερες καινοτομίες όπως συνέβη με τα smartphones».
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στη Γερμανία παραμένουν σταθερές χωρίς να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις παρά τα κίνητρα που έχουν δοθεί για την αγορά φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα το συνολικό μέγεθος ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους γερμανικούς δρόμους για το 2016 δεν ξεπερνούσε τις 80.000 μονάδες.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η απροθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα πηγάζει αφενός από τις σχετικά υψηλές τιμές του σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και αφετέρου από την περιορισμένη αυτονομία που προσφέρουν με δεδομένο και τον μικρό αριθμό σημείων φόρτισης, αλλά και ο χρόνος που απαιτείται για την φόρτιση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Χαρακτηριστικό ως προς αυτό είναι ότι παρά τη γερμανική υπεροχή όταν γίνεται λόγος για την αυτοκινητοβιομηχανία και την παρεπόμενη στήριξη του κράτους σε αυτή, υπάρχουν μόνο 7.400 σημεία σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη τη γερμανική επικράτεια.