Renault και Qualcomm εξελίσσουν οδόστρωμα φόρτισης ηλεκτροκίνητων
Το καινοτόμο σύστημα υπόσχεται επαγωγική φόρτιση εν κινήσει ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων.
Το «άγχος της αυτονομίας» σε συνδυασμό με τον χρόνο που απαιτείται για την επαναφόρτιση των μπαταριών ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου αποτελούν, σύμφωνα με μελέτες, τα κύρια εμπόδια για τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Υπό αυτό το σκεπτικό η Qualcomm, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται σε συστήματα φόρτισης και έχει παρουσιάσει ήδη ένα αντίστοιχο σύστημα επαγωγικής φόρτισης χωρίς καλώδιο για την Formula E, σε συνεργασία με την Renault, αποφάσισε να εξελίξει ένα νέο καινοτόμο σύστημα φόρτισης καθ΄οδόν.
Ο λόγος για το Fabric Devc ένα σύστημα φόρτισης το οποίο λειτουργεί ως «διάδρομος» φόρτισης και μπορεί να επαναφορτίσει, ένα ηλεκτρικό όχημα εν κινήσει ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων, διοχετεύοντας ηλεκτρικό ρεύμα 20 κW.
Η Qualcomm έχει ήδη κατασκευάσει το πρώτο δείγμα στο Παρίσι, ένα διάδρομο μήκους 100 μέτρων ο οποίος λειτουργεί με την μέθοδο της επαγωγής, αποτελείται από τέσσερις μαγνητικές επιφάνειες έκτασης 25 μέτρων οι οποίες μεταφέρουν, με την συνδρομή δύο pads-δεκτών 10 kW που τοποθετούνται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο στη συνέχεια τροφοδοτεί τις μπαταρίες.
H εταιρεία υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο σύστημα θα έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα και απήχηση και στην περίπτωση των αυτόνομων αυτοκινήτων, στο μέλλον, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «δεν μπορείς να αποκαλείς ένα αυτοκίνητο πλήρως αυτόνομο αν δεν μπορεί να φορτιστεί μόνο του»