Η απόφαση της Skoda να περάσει στην παραγωγή ένα μεγάλο SUV ήταν όχι απλώς αναμενόμενη, αλλά και επιβεβλημένη, προκειμένου να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία που γνωρίζει σε όλες τις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται.

Από το Citigo ως το Superb, η θυγατρική του ομίλου VW εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα κεκτημένα της μητρικής εταιρείας στον τομέα της τεχνολογίας, κατασκευάζοντας αυτοκίνητα με ουσία και αξιοσημείωτα στοιχεία, διατηρώντας το πλεονέκτημα των καλύτερων τιμών πώλησης από τον εσωτερικό και μη ανταγωνισμό.  

Το μέγεθος μετράει  

Η πορεία του Kodiaq ορίζεται ξεκάθαρα από τους αριθμούς που το χαρακτηρίζουν. Το μήκος των 4,7 μέτρων -είναι 20 εκατοστά μεγαλύτερο από το VW Tiguan, αν και βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική- προϊδεάζει για τις μεταφορικές του ικανότητες, οι οποίες επεκτείνονται πέρα από την τυπική πενταθέσια διάταξη και τον αχανή χώρο αποσκευών.

Υπάρχουν επίσης αρκετές μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στο πεδίο της αισθητικής από άλλα μεγάλα αμαξώματα της κατηγορίας, με το συμπέρασμα για το Kodiaq να έχει αποκλειστικά θετικό πρόσημο.

Σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι ότι πρόκειται για ένα καλά κατασκευασμένο αυτοκίνητο με αναρίθμητα στοιχεία εξοπλισμού στους τομείς της άνεσης, της λειτουργικότητας και της ασφάλειας: από φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και επιλογή προφίλ οδήγησης μέσω του Driving Mode Select έως συστήματα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και υποβοήθησης του οδηγού.

Το δεύτερο κυρίαρχο μέγεθος είναι, χωρίς αμφιβολία, η τιμή εκκίνησης του Kodiaq στην Ελλάδα: τα 22.000 στη «βασική» δικίνητη έκδοση Ambition με τον 1.4 TSI κινητήρα βενζίνης των 125 ίππων το καθιστούν εξαιρετικά δελεαστική πρόταση, καθώς αγοράζεις «περισσότερο αυτοκίνητο» για τα χρήματα που δίνεις.

Στο ερώτημα αν η ισχύς είναι αρκετή, η απάντηση είναι απλή: η συγκεκριμένη έκδοση -αποκλειστικά διαθέσιμη με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς- δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία, άρα η Skoda γνωρίζει ακριβώς τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει το Kodiaq με αυτή την ισχύ, η οποία απευθύνεται σε οδηγούς δίχως ανησυχίες στους τομείς των επιδόσεων.

Τα σχετικά νούμερα στον πίνακα αριστερά παρέχουν ένα ασφαλές συμπέρασμα, ενώ η πραγματική κατανάλωση σκαρφαλώνει ως τα 8-9 λίτρα αν οδηγείς χωρίς προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου ή με το αυτοκίνητο φορτωμένο.   Πληθωρισμός εκδόσεων   Πέρα από τη συγκεκριμένη εισαγωγική υλοποίηση, υπάρχουν επίσης οι τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 1.4 TSI απόδοσης 150 ίππων -με μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο DSG έξι ταχυτήτων, έναντι 27.900 και 31.900 ευρώ αντίστοιχα-, αλλά και δίλιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ισχύος 150 και 190 ίππων σε τιμές από 27.700 ευρώ, με ή χωρίς τετρακίνηση, μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.  

Πίσω στον δρόμο  

Οδηγώντας στους ελληνικούς δρόμους τη βασική έκδοση χωρίς το Driving Mode Select, το Kodiaq επιβεβαιώνει τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει η Skoda, με την ανάρτηση να λειτουργεί αποτελεσματικά, παρέχοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης, εξαιρετική άνεση και ικανοποιητικό έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές, παρά το ψηλό κέντρο βάρους.

Στο συγκεκριμένο πεδίο το Kodiaq είναι μακράν καλύτερο από SUV αντίστοιχου χαρακτήρα και παραπλήσιας τιμής, παρέχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και σίγουρο «πάτημα», απόρροια του τρόπου με τον οποίο οι μηχανικοί της εταιρείας διαχειρίζονται τον παράγοντα «βάρος». Μην ξεχνάτε ότι αυτό και οι διαστάσεις του αμαξώματος λειτουργούν ρυθμιστικά σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά, αλλά είμαι σίγουρος ότι κανείς δεν θα θεωρήσει ότι ασχέτως έκδοσης και ισχύος μπορεί να κινηθεί σαν να οδηγεί GTΙ.

Η ελαφρύτερη σε σύγκριση με άλλα αίσθηση του τιμονιού δεν δίνει αφορμές για ουσιαστική κριτική, ενώ αν επιλέξετε την έκδοση εξοπλισμού Style με το Driving Mode Select -όπως το έχουμε οδηγήσει στο εξωτερικό-, θα διαπιστώσετε πως στη θέση Sport παρέχει περισσότερη πληροφορία και ακρίβεια απ’ ό,τι θα περιμένατε.        

DATA

Διαστάσεις (Μ-Π-Υ) 4,697 - 1,882 - 1,676 μέτρα

Βάρος 1.502 κιλά Κινητήρας 1.395 κ.εκ.

Ισχύς 125 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

Ροπή 200 Nm/4.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων

Κατανάλωση 6,1 λίτρα / 100 χλμ.

0-100 χλμ./ώρα 10,5 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα

Χώρος αποσκευών 720 λίτρα

Service Κάθε 30.000 χλμ. ή 24 μήνες

Εκπομπές CO2 139 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας 166,80 ευρώ

Τιμή πώλησης 22.000 ευρώ