Την είσοδό τους στον τομέα της ενέργειας επεξεργάζονται Renault-Nissan
Στο πλαίσιο εξεύρεσης λύσης για την ανακύκλωση των μπαταριών που χωρίς να είναι πλέον κατάλληλες για χρήση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν έχουν εξαντλήσει τον κύκλο ζωής τους, ο γαλλο-ιαπωνικός όμιλος σχεδιάζει την κατασκευή μονάδας αποθήκευσης ενέργειας στην Ευρώπη η οποία θα μπορεί να τροφοδοτεί 120.00 νοικοκυριά.
Ο γαλλο-ιαπωνικός όμιλος φέρεται να δρομολογεί την κατασκευή ενός εργοστασίου αποθήκευσης ενέργειας σε ευρωπαϊκό έδαφος προκειμένου να εκμεταλλευτεί το απόθεμα των μπαταριών που θα δημιουργηθεί από τη διάδοση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επί του παρόντος οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα όπως το Nissan Leaf έχουν διάρκεια ζωής για την συγκεκριμένη χρήση δέκα χρόνια κατά μέσο όρο.
Αν και η χρήση τους σε αυτοκίνητα δεν συνιστάται από τους κατασκευαστές μετά την παρέλευση των δέκα ετών, επί της ουσίας η διάρκεια ζωής των μπαταριών είναι πολύ μεγαλύτερη και εξακολουθούν να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση ενέργειας σε «στατικότερες» χρήσεις.
Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό και αναζητώντας μια λύση ανακύκλωσης των χρησιμοποιημένων μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων οι Renault-Nissan σχεδιάζουν σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες την κατασκευή μιας μονάδας αποθήκευσης ενέργειας.
Το εργοστάσιο δεν θα παράγει ενέργεια αλλά θα εκμεταλλεύεται το πλεόνασμα ενέργειας, αποθηκεύοντας την με την προοπτική να την επαναδιοχετεύει στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής ως προς την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς τέτοιου είδους μονάδες αποθήκευσης ενέργειας θα αποβούν ιδιαιτέρως χρήσιμες στο μέλλον καθώς θα μπορούν να λειτουργήσουν ιδανικά σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές μεθόδους παραγωγής ενέργειας όπως τα φωτοβολταϊκά και οι ανεμογεννήτριες, βάζοντας κατά κάποιο τρόπο σε τάξη την απρόβλεπτη φύση τους.
Επιστρέφοντας στο σχέδιο των Nissan-Renault σύμφωνα με τις πληροφορίες η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας θα είναι δυναμικότητας 100 megawatt, μέγεθος που θα του επιτρέπει να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα 120.000 νοικοκυριά.
Οι Renault-Nissan έχουν μάλιστα ήδη βρει συνεργάτη για το σχεδιασμό της μονάδας στην εταιρεία The Mobility House η οποία ειδικεύεται στις εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της εκπροσώπου της Renault, Celine Farissier η οποία αν και αρνήθηκε να δώσει πολλές λεπτομέρειες επεσήμανε ότι «συνεργαζόμαστε με την The Mobility House σε πολλά projects συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου project για την αποθήκευση ενέργειας το βρίσκεται υπό μελέτη».