Προσπερνώντας τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του γερμανικού crossover, εστιάζουμε στον συνδυασμό των αισθητικών αλλαγών με τον ισχυρότερο, στα 1,6 λίτρα, βενζινοκινητήρα της ανανεωμένης GLA.
Η πληθώρα των κινητήρων και των εκδόσεων ισχύος της GLA αποτελεί διαχρονικό πλεονέκτημα του μικρότερου crossover της φίρμας με το αστέρι, σε βαθμό μάλιστα που για κάποιους αποτελεί ισχυρό κριτήριο επιλογής έναντι του ανταγωνισμού της.
Συνδυάζοντας μέγεθος ανάλογο της A-Class, περιπετειώδη εμφάνιση και μηχανικά σύνολα ήδη από τα 1.461 κ.εκ. -στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 180 d-, η GLA συνθέτει μια πολύ δελεαστική πρόταση όχι μόνο για τους ήδη πελάτες της Mercedes-Benz αλλά κυρίως για τους «νεοεισελθόντες» στην οικογένεια της Στουτγκάρδης, η οποία θεωρείται, βάσει ιστορίας, πωλήσεων και προϊόντων, η πιο premium ανάμεσα στις «πολυτελείς» αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ζήτημα επιλογής
Η σειρά των κινητήρων βενζίνης στην GLA διαθέτει εκδόσεις 122, 156, 184, 211 και 381 ίππων, με τις δύο πρώτες να αφορούν στο ίδιο turbo μηχανικό σύνολο των 1.595 κ.εκ. Ανάμεσά τους, εκείνη των 156 ίππων απαντά με πειστικό τρόπο στο ζητούμενο «χαμηλός κυβισμός με αξιοσημείωτη απόδοση», διαπίστωση που αποδεικνύεται και στα μεγέθη των επιδόσεων.
Τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (στο προσπέρασμα, για παράδειγμα) σε αφήνουν να καταλάβεις πόσο ταιριαστός είναι ο συγκεκριμένος κινητήρας με το ικανό πλαίσιο. Με δύναμη από χαμηλά, γραμμική απόδοση και ήσυχη λειτουργία, μακριά από θορύβους και κραδασμούς, συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων είτε με το αυτόματο 7G-Tronic -έναντι επιπλέον 2.291 ευρώ-, το οποίο προσωπικά θεωρώ πολύ καλύτερη επιλογή στη συγκεκριμένη έκδοση, καθώς εξασφαλίζει περισσότερη άνεση στην κίνηση της πόλης, ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα τις χειροκίνητες αλλαγές μέσω και των paddles πίσω από το τιμόνι, σε πιο απαιτητικές διαδρομές.
Εκεί θα συλλάβετε τον εαυτό σας να οδηγεί με μεγαλύτερο ενθουσιασμό, αλλάζοντας τους δείκτες στον τομέα της θεωρητικής κατανάλωσης καυσίμου - η οποία στη δική μας περίπτωση άγγιξε ακόμα και τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν ωστόσο πειθαρχήσετε σε έναν πιο οικονομικό τρόπο οδήγησης, αξιοποιώντας και τη λειτουργία ECO, τότε θα κινηθείτε αξιοπρεπώς με λογική κατανάλωση για τα μέτρα της κατηγορίας.
Προσωπική υπόθεση
Πέρα από τα αισθητικά στοιχεία της ανανεωμένης GLA, -νέοι προφυλακτήρες, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέα στοιχεία εξοπλισμού- και τις δεδομένες εξωτερικές διαστάσεις που εξασφαλίζουν υπερεπαρκείς χώρους για τους επιβάτες και χώρο αποσκευών με όγκο 421 λίτρων, το γερμανικό μοντέλο διατίθεται προαιρετικά με τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού - Progressive Plus, White Art Edition Plus, Sport και Off-Road. Με καθένα από αυτά η GLA 200 γίνεται «tailor made» στα «θέλω» του οδηγού της, o οποίος στον δρόμο μπορεί να αξιοποιήσει τις λειτουργίες του συστήματος Dynamic Select, που παραμετροποιεί τον τρόπο απόδοσης των υποσυστημάτων, μεταβάλλοντας ουσιαστικά τη συμπεριφορά της GLA. Και αυτό από μόνο του αποτελεί έναν ακόμη λόγο για να την επιλέξετε.
INFO Διαστάσεις (MxΠxY): 4,417 x 1,804 x 1,494 Βάρος: 1.395 κιλά Κινητήρας: 1.595 κ.εκ. Ισχύς: 156 ίπποι/5.300 σ.α.λ. Ροπή: 250 Nm/1.250-4.000 σ.α.λ. Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων 0-100 χλμ./ώρα: 8,1 δευτερόλεπτα Μέγιστη ταχύτητα: 215 χλμ./ώρα Service: Κάθε 25.000 χλμ. ή 12 μήνες Κατανάλωση : 5,6 λίτρα/100 χλμ. Ρύποι: 131 γραμμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας: € 157,20 Τιμή πώλησης: € 33.390 Χώρος αποσκευών: 421 λίτρα