Ο Γάλλος υπουργός υπεύθυνος για το χαρτοφυλάκιο ενέργειας και οικολογίας, Nicolas Hulot, ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την μετατροπή της Γαλλίας στην Νο1 πράσινη οικονομία, στο πλαίσιο του οποίου δρομολογείται η κατάργηση των αυτοκινήτων που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, diesel ή βενζίνης και η ταυτόχρονη προώθηση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων.

Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά θα δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί πριν το 2001 με ηλεκτροκίνητα.

Όπως επίσης δήλωσε ο Γάλλος υπουργός, ο στόχος είναι σταδιακά να εξαλειφθεί η χρήση ορυκτών καυσίμων στην γαλλική επικράτεια και σε βιομηχανικό επίπεδο.

Αρχικά στο στόχαστρο θα βρεθούν τα εργοστάσια που λειτουργούν με ορυκτά όπως ο λιγνίτης και ο βωξίτης τα οποία σύμφωνα με τα πλάνα της γαλλικής κυβέρνησης θα πάψουν να υφίστανται έως το 2022, ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις θα ενθαρρύνονται, μέσω κινήτρων και τα νοικοκυριά να παράγουν τη δική τους ενέργεια.

«Πρόκειται για ένα δύσκολο στόχο. Ωστόσο η Γαλλία θέλει να γίνει η Νο1 πράσινη οικονομία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο γάλλος υπουργός ο οποίος στο παρελθόν έχει υπάρξει δημοσιογράφος αλλά και περιβαλλοντικός ακτιβιστής.

Ανεξαρτήτως των γαλλικών σχεδίων, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με αναλυτές αν και επί του παρόντος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπροσωπούν μόλις το 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, μέσα σε δύο δεκαετίες, καθώς το κόστος των μπαταριών θα μειώνεται, αναμένεται να αντιστραφούν οι όροι με τα ηλεκτροκίνητα να καταγράφουν περισσότερες πωλήσεις από τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εκπρόσωπος του ομίλου PSA Peugeot/Citroen, ανέφερε ότι «σίγουρα ως όμιλος θα επωφεληθούμε από τα κίνητρα για την αντικατάσταση παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκινήτων, ωστόσο η αλλαγή από μια πηγή ενέργειας σε μια άλλη δεν μπορεί να συντελεστεί αβρόχοις ποσί».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, εκτός από τη Γαλλία, σε ανάλογες δηλώσεις-κινήσεις έχουν προβεί επίσης η Γερμανία η οποία πέρασε από το Κοινοβούλιό της, εισήγηση με την οποία προτείνει την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες από το 2030, αλλά και η Ολλανδία η οποία έχει εισηγηθεί την ίδια απαγόρευση, αρχής γενομένης από το 2025.