Audi A8 2018: Αλλαγή φρουράς
Η Audi υποδέχεται τη νέα γενιά του A8 διεκδικώντας κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση της κατηγορίας των πολυτελών sedan.
Σε μια καινούργια αρχή στην κατηγορία των πολυτελών sedan ευελπιστεί η Audi με αφορμή την έλευση του νέου A8 στην γκάμα της. Η ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας που στο παρελθόν δεν έχει καταφέρει να βγει από τη σκιά των βασικών ανταγωνιστών της (βλέπε Mercedes-Benz S-Class και BMW Σειρά 7), επιστρέφει με επικαιροποιημένες προδιαγραφές αλλά και με τη γνώριμη σχεδιαστική ατολμία που χαρακτήριζε κάθε μία από τις προηγούμενες γενιές της.
Με μήκος που ξεκινά από τα 5,17 μέτρα και φτάνει τα 5,3 μέτρα στην επιμηκυμένη εκδοχή του, το νέο Audi A8 προσφέρει την απαραίτητη άνεση στον τετραθέσιο θάλαμο επιβατών, ο οποίος βρίθει λιγότερο ή περισσότερο εξεζητημένων εξοπλιστικών χαρακτηριστικών. Ενδεικτικό είναι ο παράδειγμα της λειτουργίας μασάζ των καθισμάτων και την αποσπώμενης οθόνης OLED που φιλοξενείται στο κεντρικό υποβραχιόνιο της πίσω σειράς καθισμάτων.
Μια δεύτερη οθόνη, μεγέθους 10,1 ιντσών, ενσωματώνεται στις επιφάνειες του ταμπλό εξασφαλίζοντας μέσω της αφής πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Βέβαια, εκείνο που ξεχωρίζει ανάμεσα στον κατάλογο του εξοπλισμού είναι το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης που η Audi ονομάζει pilot-driving, βρίσκοντας έστω και καθυστερημένα μια απάντηση σε αντίστοιχες εφαρμογές που έχουν ενσωματώσει σε μοντέλα τους η Volvo, η Mercedes-Benz, η BMW και η Tesla.
H τετραδιεύθυνση και η πλήρως ενεργή ανάρτηση είναι δύο ακόμα χαρακτηριστικά που πραγματοποιούν πρεμιέρα στο νέο Audi A8. Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα, η αεροθάλαμοι που αντικαθιστούν τα συμβατικά ελατήρια συνδυάζονται με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές που μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης και το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.
Τέλος, την κίνηση του νέου Audi A8 αναλαμβάνουν εξακύλινδροι κινητήρες βενζίνης και diesel χωρητικότητας 3,0 λίτρων, δύο οκτακύλινδρα σύνολα χωρητικότητας 4,0 λίτρων αλλά και ένα δωδεκακύλινδρο 6,0 λίτρων. Ανεξαρτήτως κυβισμού και ισχύος, το έργο των κινητήρων υποστηρίζει ένα χαμηλής ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ διαμορφώνοντας ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Ξεχωριστή θέση στην γκάμα του νέου A8 L έχει και η plug-in υβριδική έκδοση, με ισχύ 449 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων. Το λανσάρισμα του νέου Audi A8 στη γερμανική αγορά θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του φθινοπώρου σε τιμές που θα ξεκινούν 90.600 ευρώ.