Η δημιουργία ενός τμήματος για αυτοκίνητα επιδόσεων από την κορεατική εταιρεία ήταν απλώς θέμα χρόνου. Το πρώτο «δείγμα γραφής» με το διακριτικό Ν στο αμάξωμά του, εμφανίστηκε πριν από λίγες ημέρες και αφορά στην ισχυρότερη ως τώρα έκδοση του καινούριου i30 το οποίο καλείται πλέον να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Ford Focus ST και το VW Golf GTi.

Το δεύτερο μάλιστα φαίνεται να αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους Κορεάτες οι οποίοι «μιμούνται» προηγούμενες επιλογές των Γερμανών, ανακοινώνοντας δύο επίπεδα ισχύος του τετρακύλινδρου turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 T-GDI. Έτσι στην βασική εκδοχή του το i30 N αποδίδει 250 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. –με χρόνο επιτάχυνσης από στάση 6,4 δευτερόλεπτα- ενώ το προαιρετικό πακέτο Performance Pack αυξάνει την ισχύ στους 275 ίππους, με ροπή 353 Nm, ολοκληρώνοντας την διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» σε 6,1 δευτερόλεπτα.
test
Με βάση αυτό το χρόνο η συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηρίζεται ως η ταχύτερη όλων στη γκάμα της Hyundai, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία για την επιτυχία του εγχειρήματος –να ανταγωνιστεί κανείς τους καθιερωμένους “παίκτες” της συγκεκριμένης κατηγορίας- έχουν τα υπόλοιπα κομμάτια του παζλ.

Η ύπαρξη ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων και ειδικών ελαστικών υψηλών επιδόσεων διαμορφώνουν ένα ελκυστικό υπόβαθρο που σύμφωνα με τους μηχανικούς της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθιστά το αυτοκίνητο εξαιρετικά ικανό στο περιβάλλον μιας πίστας, πόσο μάλλον στον δρόμο. test
Ασχέτως πεδίου κίνησης ο οδηγός του i30 N έχει στην διάθεσή του πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης –Eco, Normal, Sport, Sport N και N Custom- οι οποίες συνθέτουν την πλήρη γκάμα της οδηγικής εμπειρίας από την καθημερινή μετακίνηση ως τις στοχευμένες αγωνιστικές επιδόσεις.

Η περιήγηση ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης πραγματοποιείται από δύο κουμπιά πάνω στο τιμόνι, η χρήση των οποίων τροποποιεί ουσιαστικά την απόκριση και τον ήχο του κινητήρα, την απόσβεση των αμορτισέρ, την ευαισθησία του τιμονιού και την ενδοτικότητα του συστήματος ευστάθειας. Ωστόσο η πιο ιδιαίτερη επιλογή είναι η τελευταία -N Custom- με τις ρυθμίσεις να παραμετροποιούνται ανά υποσύστημα, δημιουργώντας ένα εντελώς εξατομικευμένο σύνολο.

Εμφάνιση

Οι εμφανείς επεμβάσεις στο πεντάθυρο αμάξωμα κάνουν το i30 Ν να δείχνει πολύ διαφορετικό, με τροχούς 18 ή 19 ιντσών, νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με μεγαλύτερους αεραγωγούς, την αεροτομή με το τριγωνικό φως φρένων στην κορυφή της πόρτας του χώρου αποσκευών, την κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή, την εξάτμιση διπλού σιγαστήρα και το χαρακτηριστικό γαλάζιο χρώμα. Στον θάλαμο επιβατών ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα, η οθόνη αφής 5 ή 8 ιντσών και το σύστημα επαγωγικής φόρτισης ενώ οι λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων συστήματα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης οδικής σήμανσης και αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού. Η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ενώ οι πωλήσεις του και στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2018, σε άγνωστη ως τώρα τιμή.

Η πρόκληση   

Η απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά επιβάλλει μια διαφορετική προσέγγιση εκ μέρους της Hyundai σε ότι αφορά αυτοκίνητα όπως το i30 N. Η απόφαση των Κορεατών να συμμετάσχουν με αυτό σε ένα τόσο απαιτητικό αγώνα όπως οι 24 ώρες του Nurburgring σηματοδοτεί την έναρξη μιας επικοινωνιακής στρατηγικής που στοχεύει στο να πείσει το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας να «αγνοήσει» τις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου και να επενδύσει στο κορεατικό μοντέλο. Η άσκηση θα είναι δύσκολη καθώς πωλητές και υποψήφιοι πελάτες θα χρειαστούν «εκπαίδευση» προκειμένου η Hyundai να μπει στον χάρτη.