Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 ίππων Q4 Auto
Οι τεχνικές προδιάγραφες είναι στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας των δίλιτρων συνόλων αυξημένης ισχύος και αποτελούν μια ακόμη κατάκτηση των Ιταλών μηχανικών.
Το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo είναι η Stelvio. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,68 μ., με εντυπωσιακή σχεδίαση, που έχει όλα τα χαρακτηριστικά των μοντέλων ελεύθερου χρόνου.
Η δοκιμή έγινε στην Ελλάδα με την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση που εισάγεται στη χώρα μας. Κάτω από το καπό του ιταλικού SUV υπάρχει το σύνολο 2.000 κ.εκ. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 40,6 χλγμ. στις 2.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων καθώς και σύστημα τετρακίνησης. Οι τεχνικές προδιάγραφες είναι στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας των δίλιτρων συνόλων αυξημένης ισχύος και αποτελούν μια ακόμη κατάκτηση των Ιταλών μηχανικών.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, το αυτοκίνητο ικανοποίει ακόμη και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Από τη πρώτη στιγμή που ο οδηγός θα πατήσει το γκάζι νιώθει την επενέργεια της ισχύος και της ροπής. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλές ρεπρίζ και υψηλή τελική ταχύτητα. Η αύξηση της ταχύτητας κίνησης ακόμη και σε ανηφορικές διαδρομές γίνεται χωρίς να πιέζεται το αποδοτικό μοτέρ. Τα 1.660 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο και οι τέσσερις επιβάτες δεν στάθηκαν ικανά να επηρεάσουν την ανάπτυξη της ταχύτητας του αυτοκινήτου. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7'' και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση όμως στη δοκιμή κυμάνθηκε σε επίπεδα άνω των 10 λίτρων/100χλμ. Μετρήθηκε στα 10,5 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή μέτρηση 7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 161 γραμ.CO2/χλμ.
Στα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου υψηλής αξίας προστίθεται και η σωστή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου. Οι οκτώ σχέσεις εναλλάσσονται με άψογο τρόπο χωρίς να εμφανίζονται καθυστερήσεις και άλλες ενοχλητικές παρενέργειες. Πρόκειται για ένα κιβώτιο που ταιριάζει στον ισχυρό κινητήρα και αξιοποιεί με υποδειγματικό τρόπο το μείγμα ισχύος και ροπής.
Ο χαρακτηριστικός ήχος της λειτουργίας του κινητήρα είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που αναβαθμίζει την οδηγική ευχαρίστηση. Επίσης, όπως διαπιστώθηκε, σε υψηλό επίπεδο είναι και η ποιότητα κύλισης. Αξίζει να τονιστεί η αποδοτική ηχομόνωση και η μελετημένη λειτουργία των τμημάτων που επηρεάζουν την αίσθηση που προσλαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες.
Η οδική συμπεριφορά κατατάσσεται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας του αυτοκινήτου. Έχει σαφή οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και είναι απόρροια της άποψης που έχουν οι Ιταλοί μηχανικοί για την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στον δρόμο. Όλα τα επιμέρους τμήματα (αναρτήσεις, σύστημα διεύθυνσης, πλαίσιο) λειτουργούν πολύ καλά και ο οδηγός αναζητά τα όριά του στις ανηφορικές διαδρομές με συνέχεις στροφές.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι μεγάλοι και τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε το μεγάλο μεταξόνιο που έφτασε τα 2.818 χιλ.
Η τιμή της Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 ίππων Q4 Auto καθορίστηκε στα 70.300 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην υψηλή κατανάλωση, στη ποιότητα μερικών υλικών στον εσωτερικό χώρο και στην υψηλή τιμή πώλησης.