ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τα πάθη της Κάλλας στα χέρια του Ωνάση - Στο φως επιστολές για ναρκωτικά και κακοποίηση
Εκβιασμούς από τη μητέρα της και εκμετάλλευση από το σύζυγό της
Αδημοσίευτες μέχρι σήμερα επιστολές αποκαλύπτουν την κακοποίηση που υφίστατο η Μαρία Κάλλας
Μπορεί να ενσάρκωσε άριστα το ρόλο της σε πολλές τραγωδίες επί σκηνής, όμως η ζωή της η ίδια έφερνε σε ελληνική τραγωδία, αφού η μεγαλύτερη σοπράνο στην Ιστορία του κόσμου λατρεύτηκε επί σκηνής σαν θεά και καταρρακώθηκε από τον έρωτα εκτός σκηνής. Η ιστορικός και βιογράφος Λίντσι Σπενς «κοσκινίζοντας» κυριολεκτικά τρεις συλλογές άγνωστων μέχρι σήμερα, αλλά εντυπωσιακών επιστολών, αποκαλύπτει από τις λεπτομερείς περιγραφές τους το βαθμό «εκμετάλλευσης» που υφίστατο η Κάλλας από εκείνους που ήταν κοντά της. Τα όσα γράφονται και όσα αποκαλύπτονται περιλαμβάνονται στο νέο βιβλίο «Cast A Diva: The Hidden Life of Maria Callas», που θα κυκλοφορήσει από τον οίκο The History Press την 1η Ιουνίου.
Η Σπενς πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια μελετώντας τα τρία πακέτα επιστολών του 1966, μετρώντας το πόσο η Κάλλας ένιωθε ότι κακοποιήθηκε και κακομεταχειρίστηκε από εκείνους που ήταν κοντά της, αναφέρει στην «The Observer».
Συγκλονιστικές είναι οι επιστολές προς τη γραμματέα της, στην οποία η Κάλλας αποκάλυπτε το πώς την κακομεταχειριζόταν ο μεγιστάνας της ναυτιλίας Αριστοτέλης Ωνάσης, με την οποία είχαν μακρά σχέση και στην ουσία την παράτησε για να παντρευτεί την Τζάκι Κένεντι. «Υπάρχουν επίσης πληροφορίες από το ημερολόγιο ενός εκ των στενών φίλων της που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο ο Ωνάσης της έδινε ναρκωτικά, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους, πρακτική που σήμερα χαρακτηρίζουμε ως βιασμό των ραντεβού» αποκαλύπτει η Σπενς. Σε αυτά η Κάλλας μιλά επίσης για την απουσία αγάπης στο γάμο της με τον Ιταλό βιομήχανο Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, τον οποίο η ίδια αποκαλούσε «ψείρα».
Όπως γράφει: «Ο σύζυγός μου εξακολουθεί να με ενοχλεί αφού με ληστεύει περισσότερα από τα μισά λεφτά μου βάζοντας τα πάντα στο όνομά του από τότε που παντρευτήκαμε… ήμουν ανόητη… που τον εμπιστεύτηκα».
Σε άλλες επιστολές, η Κάλλας αποκαλύπτει πως δεν της επετράπη να επιστρέψει στο περίφημο σχολείο Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης για να διδάξει, αφού απέρριψε τις προτάσεις του τότε προέδρου Πίτερ Μενίν. Μεγάλη πικρία εξέφρασε και για τη μητέρα της, η οποία όπως έγραφε η Κάλλας πουλούσε ιστορίες στον Τύπο και την εκβίαζε.
Εκφράζεται επίσης βιτριολικά για τη μεγάλη της αντίπαλο σοπράνο, τη Ρενάτα Τεμπάλντι, η οποία είχε πει: «Έχω ένα πράγμα που η Κάλλας δεν έχει: καρδιά». Λίγο αργότερα, στη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, οι δύο σοπράνο συμμετείχαν σε μια μεγάλη δημόσια συναυλία και καλούμενη η Κάλλας να μιλήσει για τις φωνές τους είπε ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ τους, γιατί θα ήταν σαν να «συγκρίνουμε τη σαμπάνια με το κονιάκ». Αμφότερες υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ τους και πως ήταν δημιούργημα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά σε μία από τις αδημοσίευτες επιστολές η Κάλλας αμφισβητεί την υποτιθέμενη αλήθεια και γράφει: «Είναι τόσο άσχημη και τόσο πονηρή όσο δεν πάει».
Στα τελευταία της χρόνια, η μακροχρόνια σχέση της με τον Ωνάση τελείωσε, χώρισε το σύζυγό της το 1971, ενώ η μεγάλη σοπράνο πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της απομονωμένη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι και πέθανε από καρδιακή προσβολή το 1977, σε ηλικία 53 ετών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time
από τους ανθρώπους της: τη μητέρα της που την εκβίαζε, το σύζυγό της που την εξαπατούσε, τον Αριστοτέλη Ωνάση που της έδινε ναρκωτικά για να κάνει σεξ μαζί της! Μπορεί να ενσάρκωσε άριστα το ρόλο της σε πολλές τραγωδίες επί σκηνής, όμως η ζωή της η ίδια έφερνε σε ελληνική τραγωδία, αφού η μεγαλύτερη σοπράνο στην Ιστορία του κόσμου λατρεύτηκε επί σκηνής σαν θεά και καταρρακώθηκε από τον έρωτα εκτός σκηνής. Η ιστορικός και βιογράφος Λίντσι Σπενς «κοσκινίζοντας» κυριολεκτικά τρεις συλλογές άγνωστων μέχρι σήμερα, αλλά εντυπωσιακών επιστολών, αποκαλύπτει από τις λεπτομερείς περιγραφές τους το βαθμό «εκμετάλλευσης» που υφίστατο η Κάλλας από εκείνους που ήταν κοντά της. Τα όσα γράφονται και όσα αποκαλύπτονται περιλαμβάνονται στο νέο βιβλίο «Cast A Diva: The Hidden Life of Maria Callas», που θα κυκλοφορήσει από τον οίκο The History Press την 1η Ιουνίου.
Η Σπενς πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια μελετώντας τα τρία πακέτα επιστολών του 1966, μετρώντας το πόσο η Κάλλας ένιωθε ότι κακοποιήθηκε και κακομεταχειρίστηκε από εκείνους που ήταν κοντά της, αναφέρει στην «The Observer».
Συγκλονιστικές είναι οι επιστολές προς τη γραμματέα της, στην οποία η Κάλλας αποκάλυπτε το πώς την κακομεταχειριζόταν ο μεγιστάνας της ναυτιλίας Αριστοτέλης Ωνάσης, με την οποία είχαν μακρά σχέση και στην ουσία την παράτησε για να παντρευτεί την Τζάκι Κένεντι. «Υπάρχουν επίσης πληροφορίες από το ημερολόγιο ενός εκ των στενών φίλων της που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο ο Ωνάσης της έδινε ναρκωτικά, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους, πρακτική που σήμερα χαρακτηρίζουμε ως βιασμό των ραντεβού» αποκαλύπτει η Σπενς. Σε αυτά η Κάλλας μιλά επίσης για την απουσία αγάπης στο γάμο της με τον Ιταλό βιομήχανο Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, τον οποίο η ίδια αποκαλούσε «ψείρα».
Όπως γράφει: «Ο σύζυγός μου εξακολουθεί να με ενοχλεί αφού με ληστεύει περισσότερα από τα μισά λεφτά μου βάζοντας τα πάντα στο όνομά του από τότε που παντρευτήκαμε… ήμουν ανόητη… που τον εμπιστεύτηκα».
Σε άλλες επιστολές, η Κάλλας αποκαλύπτει πως δεν της επετράπη να επιστρέψει στο περίφημο σχολείο Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης για να διδάξει, αφού απέρριψε τις προτάσεις του τότε προέδρου Πίτερ Μενίν. Μεγάλη πικρία εξέφρασε και για τη μητέρα της, η οποία όπως έγραφε η Κάλλας πουλούσε ιστορίες στον Τύπο και την εκβίαζε.
Εκφράζεται επίσης βιτριολικά για τη μεγάλη της αντίπαλο σοπράνο, τη Ρενάτα Τεμπάλντι, η οποία είχε πει: «Έχω ένα πράγμα που η Κάλλας δεν έχει: καρδιά». Λίγο αργότερα, στη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, οι δύο σοπράνο συμμετείχαν σε μια μεγάλη δημόσια συναυλία και καλούμενη η Κάλλας να μιλήσει για τις φωνές τους είπε ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ τους, γιατί θα ήταν σαν να «συγκρίνουμε τη σαμπάνια με το κονιάκ». Αμφότερες υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ τους και πως ήταν δημιούργημα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά σε μία από τις αδημοσίευτες επιστολές η Κάλλας αμφισβητεί την υποτιθέμενη αλήθεια και γράφει: «Είναι τόσο άσχημη και τόσο πονηρή όσο δεν πάει».
Στα τελευταία της χρόνια, η μακροχρόνια σχέση της με τον Ωνάση τελείωσε, χώρισε το σύζυγό της το 1971, ενώ η μεγάλη σοπράνο πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της απομονωμένη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι και πέθανε από καρδιακή προσβολή το 1977, σε ηλικία 53 ετών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time