ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Verizon: Πουλάει Yahoo και ΑOL έναντι 5 δισ. δολαρίων
Πρόκειται για τους πάλαι πότε γίγαντες του internet
Η Verizon
ετοιμάζεται να πουλήσει το media group της στην εταιρεία Apollo Global Management για 5 δισ. δολάρια, όπως ανακοίνωσε την Δευτέρα. Η πώληση θα επιτρέψει στην εταιρεία να αποδεσμευτεί από την ιδιοκτησία στους πάλαι πότε γίγαντες του διαδικτύου, AOL και Yahoo.
H Verizon θα διατηρήσει ένα μερίδιο 10% στην εταιρεία η οποία θα μετονομαστεί απλά σε Yahoo.
H αγοραπωλησία προβλέπει την μετακίνηση όλων των media brands που βρίσκονται κάτω από τις ομπρέλες των Yahoo και ΑOL, όπως των TechCrunch, Yahoo Finance και Εngadget να μετακινηθούν στην Apollo σε πολλές μικρότερες τιμές από αυτές που απαιτούνταν παλαιότερα.
Η Verizon είχε αγοράσει την AOL για 4,4 δισ. δολάρια το 2015 και δύο χρόνια αργότερα την Yahoo για 4,5 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία θα λάβει 4,25 δισ. δολάρια από την πώληση συν το μερίδιο του 10% που θα διατηρήσει στην εταιρεία. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο μισό του 2021.
Υπήρχαν όλο και περισσότερες ενδείξεις εσχάτως πως η Verizon σχεδίαζε να πουλήσει όλες τις ιδιοκτησίες της σε media και αντ’ αυτού να επικεντρωθεί στα wireless δίκτυα και σε άλλες υπηρεσίες παροχής ίντερνετ. Πέρυσι, η Verizon πούλησε την HuffPost στην BuzzFeed, ενώ πρόσφατα ξεπούλησε ή και έκλεισε και άλλα media όπως το Τumblr ή το Yahoo Answers.
Tα αρχικά πλάνα της, ωστόσο, ήταν να μετατρέψει την Yahoo και την AOL σε μεγαθήρια του χώρου, που θα μπορούσαν να τερματίσουν την κυριαρχία της Google και του Facebook στην online διαφήμιση. Υπό τον πρώην CEO της AOL, Tim Armstrong, τα brands της Yahoo και της AOL συνενώθηκαν δημιουργώντας ένα τμήμα online media μέσα στην Verizon, με τον τίτλο Oath.
Aλλά η Oath απέτυχε να κατακτήσει το μομέντουμ, και ο Armstrong αποχώρησε το 2018. Η Oath ονομάστηκε Verizon Media Group το Νοέμβριο του 2018, υπό τον Guru Gowrappan, ο οποίος θα συνεχίσει να διοικεί την Yahoo και όταν γίνει η πώληση στην Apollo.
Mε την πώληση των Yahoo και της AOL, η Verizon έδειξε ότι την ενδιαφέρουν πλέον τα media, αντίθετα από τους ανταγωνιστές της. Η AT&T συνεχίζει να προσπαθεί να καταστήσει την WarnerMedia σε ένα ανταγωνιστεί στο χώρο του streaming για τις Netflix και Disney, ενώ παλεύει με βουνά από χρέη εξαιτίας των media που ελέγχει. H Comcast, άλλος ένας πάροχος ίντερνετ, εξακολουθεί να βρίσκεται στον χώρο, όπως και η NBCUniversal.
H πώληση των media της Verizon στην Apollo σηματοδοτεί την τελευταία στροφή στο roaller coaster που έτρεχαν επί δεκαετίες η AOL και η Yahoo, δύο από τις ηγέτιδες δυνάμεις τις πρώιμες ημέρες του καταναλωτικού ίντερνετ. Αφού αποκολλήθηκα από την Time Warner η AOL δυσκολεύτηκε κάτω από την διοίκηση του Armstrong, παρά το γεγονός ότι έκανε «γερές» προσφορές για άλλα media όπως το HuffPost και το Patch.
H Verizon θα διατηρήσει ένα μερίδιο 10% στην εταιρεία η οποία θα μετονομαστεί απλά σε Yahoo.
H αγοραπωλησία προβλέπει την μετακίνηση όλων των media brands που βρίσκονται κάτω από τις ομπρέλες των Yahoo και ΑOL, όπως των TechCrunch, Yahoo Finance και Εngadget να μετακινηθούν στην Apollo σε πολλές μικρότερες τιμές από αυτές που απαιτούνταν παλαιότερα.
Η Verizon είχε αγοράσει την AOL για 4,4 δισ. δολάρια το 2015 και δύο χρόνια αργότερα την Yahoo για 4,5 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία θα λάβει 4,25 δισ. δολάρια από την πώληση συν το μερίδιο του 10% που θα διατηρήσει στην εταιρεία. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο μισό του 2021.
Υπήρχαν όλο και περισσότερες ενδείξεις εσχάτως πως η Verizon σχεδίαζε να πουλήσει όλες τις ιδιοκτησίες της σε media και αντ’ αυτού να επικεντρωθεί στα wireless δίκτυα και σε άλλες υπηρεσίες παροχής ίντερνετ. Πέρυσι, η Verizon πούλησε την HuffPost στην BuzzFeed, ενώ πρόσφατα ξεπούλησε ή και έκλεισε και άλλα media όπως το Τumblr ή το Yahoo Answers.
Tα αρχικά πλάνα της, ωστόσο, ήταν να μετατρέψει την Yahoo και την AOL σε μεγαθήρια του χώρου, που θα μπορούσαν να τερματίσουν την κυριαρχία της Google και του Facebook στην online διαφήμιση. Υπό τον πρώην CEO της AOL, Tim Armstrong, τα brands της Yahoo και της AOL συνενώθηκαν δημιουργώντας ένα τμήμα online media μέσα στην Verizon, με τον τίτλο Oath.
Aλλά η Oath απέτυχε να κατακτήσει το μομέντουμ, και ο Armstrong αποχώρησε το 2018. Η Oath ονομάστηκε Verizon Media Group το Νοέμβριο του 2018, υπό τον Guru Gowrappan, ο οποίος θα συνεχίσει να διοικεί την Yahoo και όταν γίνει η πώληση στην Apollo.
Mε την πώληση των Yahoo και της AOL, η Verizon έδειξε ότι την ενδιαφέρουν πλέον τα media, αντίθετα από τους ανταγωνιστές της. Η AT&T συνεχίζει να προσπαθεί να καταστήσει την WarnerMedia σε ένα ανταγωνιστεί στο χώρο του streaming για τις Netflix και Disney, ενώ παλεύει με βουνά από χρέη εξαιτίας των media που ελέγχει. H Comcast, άλλος ένας πάροχος ίντερνετ, εξακολουθεί να βρίσκεται στον χώρο, όπως και η NBCUniversal.
H πώληση των media της Verizon στην Apollo σηματοδοτεί την τελευταία στροφή στο roaller coaster που έτρεχαν επί δεκαετίες η AOL και η Yahoo, δύο από τις ηγέτιδες δυνάμεις τις πρώιμες ημέρες του καταναλωτικού ίντερνετ. Αφού αποκολλήθηκα από την Time Warner η AOL δυσκολεύτηκε κάτω από την διοίκηση του Armstrong, παρά το γεγονός ότι έκανε «γερές» προσφορές για άλλα media όπως το HuffPost και το Patch.