ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Άφαντα» παραμένουν εδώ και 10 μήνες
Οι «ελληνικές» αίθουσες έκλεισαν για το κοινό στις 16 Δεκεμβρίου 2020, όταν στο κτίριο μπήκε λουκέτο εξαιτίας του lockdown που επέβαλε η βρετανική κυβέρνηση
«Άφαντα» παραμένουν για 10 μήνες η αίθουσα τα γλυπτά του Παρθενώνα
που φιλοτέχνησε ο Φειδίας, καθώς η αίθουσα που στεγάζει τους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς εξακολουθεί να μην είναι προσβάσιμη στο κοινό, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου.
Ειδικότερα, Εκπρόσωπος του Μουσείου μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις επί του θέματος, γενικολογώντας για ένα «πρόγραμμα επισκευών και συντήρησης» που εκπονείται στις αίθουσές του. Αναφορικά με το πότε θα επαναλειτουργήσουν, η απάντησή του ήταν κάποια στιγμή «αργότερα μέσα στο φθινόπωρο».
Ποιες αίθουσες παραμένουν κλειστές - «Σκόρπιες» απαντήσεις
Συνολικά, παραμένουν κλειστές έξι αίθουσες με αρχαιοελληνικά εκθέματα: οι αίθουσες 15, 16, 17 και 18 (σ.σ. στην τελευταία εκτίθενται τα Γλυπτά), οι οποίες δεν λειτουργούν λόγω «επισκευών», και οι αίθουσες 19 και 20, οι οποίες δεν δέχονται επισκέπτες λόγω «τήρησης των μέτρων για τον κορωνοϊό». Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπάλληλοι του Μουσείου, όταν ερωτώνται, δίνουν διαφορετικές εκδοχές τόσο για τον λόγο που κρατά κλειστές, από τον Δεκέμβριο του 2020, τις «ελληνικές» αίθουσες, όσο και για το πότε θα επαναλειτουργήσουν.
Η εφημερίδα «Τα Νέα», κάνοντας ερωτήσεις σε τέσσερα μέλη του προσωπικού του Μουσείου με αρμοδιότητα να απαντούν σε ερωτήσεις του κοινού, έλαβαν τέσσερις διαφορετικές απαντήσεις!
Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα ανοίξουν. Ίσως σε έναν μήνα. Μένετε στο Λονδίνο; Αν ναι, ελάτε ξανά σε λίγο καιρό ή πάρτε μας τηλέφωνο», μας είπε η πρώτη υπάλληλος. Γιατί είναι κλειστές οι αίθουσες; Εξαιτίας της διαρροής στη σκεπή, τη ρώτησα. «Ναι, και επίσης για γενική συντήρηση». «Ελπίζουμε ότι οι αίθουσες θα ανοίξουν έως το τέλος του χρόνου», είπε η δεύτερη υπάλληλος του Μουσείου που ρωτήσαμε, παραδεχόμενη και αυτή ότι αυτό που τις κρατά κλειστές είναι η διαρροή νερού. «Ξέρετε, είναι παλιό το κτίριο…», δικαιολογήθηκε. Την ίδια παραδοχή έκανε και τρίτη υπάλληλος. «Εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τη διαρροή» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «η προσδοκία μας είναι ότι οι αίθουσες θα επαναλειτουργήσουν πριν από το τέλος του 2021».
Ωστόσο, ένας τέταρτος υπάλληλος έκανε την...διαφορά, καθώς... διαφώνησε με τους προηγούμενους: «Γίνονται εργασίες ανακαίνισης. Τα περί διαρροής είναι φήμες και είναι πολύ "τραβηγμένα". Νομίζω ότι η αίθουσα θα ανοίξει σύντομα», είπε.
Ανησυχία για την ακεραιότητα των Γλυπτών
Οι εκπρόσωποι της εκστρατείας για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων είναι θορυβημένοι, εκφράζοντας αγωνία ακόμη και για την ακεραιότητα των Γλυπτών. Στις 15 Αυγούστου, η Διεθνής Ενωση για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα (IARPS), η οποία εκπροσωπεί 21 εθνικές επιτροπές από όλο τον κόσμο, έγραψε για το θέμα στον πρόεδρο του Μουσείου σερ Ρίτσαρντ Λάμπερτ, στον διευθυντή του δρ Χάρτβιχ Φίσερ και στους επιτρόπους του.
Στην επιστολή η Ένωση εκφράζει τη «βαθιά ανησυχία» της για το γεγονός ότι η αίθουσα παραμένει κλειστή, υπογραμμίζοντας ότι το «πιθανό πρόβλημα υγρασίας δημιουργεί μία επικίνδυνη κατάσταση για τα Γλυπτά». Παράλληλα, καλεί το Μουσείο να «επανεξετάσει τη θέση του για τη συνεχιζόμενη διαίρεση των Γλυπτών», επισημαίνοντας την «ηθική υποχρέωσή του» για επανένωση όλων των σωζόμενων Γλυπτών στο Μουσείο Ακρόπολης. «Είναι θλιβερό ότι η αίθουσα 18 παραμένει κλειστή από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι νεωτέρας», δήλωσε στα «ΝΕΑ» η πρόεδρος της IARPS, δρ Κρις Τίτγκατ, επισημαίνοντας ότι «οι ακατάλληλες συνθήκες κλιματισμού που επικρατούν στην αίθουσα προκαλούν ανησυχία». «Ελπίζω», πρόσθεσε, «να μη χρειαστεί να περιμένουμε άλλα 22 χρόνια για να θαυμάσουμε ξανά τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο, όπως συνέβη το 1940, όταν η Ντουβίν Γκάλερι χτυπήθηκε από βόμβα και παρέμεινε κλειστή μέχρι το 1962! Τότε, βέβαια, τα Γλυπτά φυλάσσονταν σε ασφαλές μέρος και έμειναν άθικτα».
Μετά από σχεδόν δύο μήνες, το Μουσείο δεν έχει απαντήσει στην επιστολή, γεγονός που η δρ Τίτγκατ χαρακτηρίζει «λυπηρό». «Το ότι δεν απάντησαν είναι άκρως απογοητευτικό. Ετσι, άραγε, κάνουν διάλογο για ένα τόσο επιτακτικό ζήτημα; Είναι καιρός το Βρετανικό Μουσείο και η Βρετανία να περάσουν στον 21ο αιώνα», τόνισε ο Πολ Κάρτλετζ, διάσημος ελληνιστής του Κέιμπριτζ, αντιπρόεδρος της IARPS και της Βρετανικής Επιτροπής για τα Γλυπτά (BCRPM).
«Θα ήμουν ευτυχισμένη αν η αίθουσα 18 έκλεινε οριστικά, και όχι προσωρινά όπως τώρα, διότι αυτό θα σήμαινε ότι τα υπέροχα Γλυπτά που άρπαξε ο πλιατσικολόγος λόρδος Έλγιν θα επανενώνονταν στο Μουσείο Ακρόπολης», είπε η πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών (BCRPM) Τζάνετ Σούζμαν. «Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι είδους έργα γίνονται στις ελληνικές αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου και για πόσον καιρό» πρόσθεσε η διεθνούς φήμης σαιξπηρική ηθοποιός, υπογραμμίζοντας ότι «οι κακές συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών έχουν επισημανθεί από τη BCRPM σε πολλές περιπτώσεις: φορητές θερμάστρες τον χειμώνα, ανοιχτές έξοδοι κινδύνου το καλοκαίρι, διαρροή νερού από τη στέγη όταν βρέχει. Καλούμε το Βρετανικό Μουσείο να επιτρέψει την επανένωση των Γλυπτών στο εμβληματικό Μουσείο Ακρόπολης».
Aναβάλλεται συνεχώς η επαναλειτουργία των «ελληνικών» αιθουσών
Οι «ελληνικές» αίθουσες έκλεισαν για το κοινό στις 16 Δεκεμβρίου 2020, όταν στο κτίριο μπήκε λουκέτο εξαιτίας του lockdown που επέβαλε η βρετανική κυβέρνηση. Το Μουσείο άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021. Ωστόσο, οι αίθουσες της Αρχαίας Ελλάδας παρέμειναν κλειστές, με τους αρμόδιους να μεταθέτουν συνεχώς την ημερομηνία επαναλειτουργίας τους.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, η σφοδρή βροχόπτωση της 25ης Ιουλίου στο Λονδίνο προκάλεσε, για μία ακόμη φορά, διαρροή νερού στην αίθουσα των Μαρμάρων, σε απόσταση ελάχιστων εκατοστών από τα εκθέματα. Οι υπέρμαχοι της επιστροφής εκφράζουν ανησυχίες ότι η υγρασία θα μπορούσε να βλάψει τα αρχαία έργα τέχνης. Στον ιστότοπο του Βρετανικού Μουσείου αναφέρεται ότι οι «ελληνικές» αίθουσες είναι «κλειστές μέχρι νεωτέρας», λόγω «τακτικών εργασιών συντήρησης». Οι επισκέπτες του Μουσείου, βαδίζοντας προς την αίθουσα 18 -γνωστή ως Ντουβίν Γκάλερι-, η οποία στεγάζει τα Γλυπτά, αναγκάζονται να σταματήσουν στην αίθουσα 23. Εκεί, μία πόρτα από κόντρα πλακέ, η οποία τοποθετήθηκε πρόσφατα ως μέρος μιας προσωρινής κατασκευής, φράζει την είσοδο προς τις υπόλοιπες ελληνικές εκθέσεις.
Το πρόβλημα της διαρροής νερού στην αίθουσα 18 επισημάνθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2018. Εκτοτε, παραμένει άλυτο, με πολλούς σχολιαστές να κάνουν λόγο για απαράδεκτη και ντροπιαστική για ένα μουσείο της εμβέλειας του Βρετανικού κατάσταση. Τις κακές συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών ανέδειξε πριν από δέκα ημέρες και η UNESCO, εκφράζοντας «την ανησυχία της για το γεγονός ότι η αίθουσα Ντουβίν δεν είναι ανοικτή για το κοινό εξαιτίας απαραίτητων επισκευών» και προσθέτοντας ότι «ανυπομονεί να επαναλειτουργήσει εν ευθέτω χρόνω». Σχεδόν κάθε φορά που βρέχει καταρρακτωδώς και η βροχή έχει μεγάλη διάρκεια, συσσωρεύονται νερά στη στέγη, η οποία ενίοτε στάζει μέσα στην αίθουσα των Γλυπτών. Συνήθως, η κατάσταση αντιμετωπίζεται με… κουβάδες που τοποθετούνται δίπλα στα Μάρμαρα και με πανιά που απλώνονται στο πάτωμα! Ταυτόχρονα, σημάδια μούχλας είναι εμφανή στην οροφή εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Αυτή τη φορά, όμως, φαίνεται ότι το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό και κρατά την αίθουσα κλειστή επί σχεδόν έναν χρόνο.
Στην αποκλειστική συνέντευξή του στα «ΝΕΑ», τον Ιανουάριο του 2019, ο διευθυντής του Μουσείου δρ Χάρτβιχ Φίσερ είχε ισχυριστεί ότι επρόκειτο για «μία μικρή διαρροή» που «διορθώθηκε αμέσως». Η πραγματικότητα, όμως, τον διαψεύδει. «Είναι σοκαριστικό ότι ένα μουσείο παγκόσμιας κλάσης αναγκάζεται να κλείσει αίθουσές του εξαιτίας διαρροών νερού ή υγρασίας. Σχεδόν τρία χρόνια μετά, φαίνεται ότι αυτή η "μικρή διαρροή" δεν έχει ακόμη διορθωθεί. Αντιθέτως, οδήγησε στο κλείσιμο της αίθουσας επί σειρά μηνών», δήλωσε στα «ΝΕΑ» η Μάρλεν Γκόντγουιν, υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων της Βρετανικής Επιτροπής. Και πρόσθεσε: «Το ότι δεν μας λένε πότε θα ανοίξει, φανερώνει τουλάχιστον έλλειψη επαγγελματισμού». Η τελευταία φορά που αναδείχθηκε το πρόβλημα ήταν τον Αύγουστο. «Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες», είχε πει η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Πάντως, πηγή του Μουσείου υποστήριξε ότι «το πρόβλημα με τις διαρροές έχει επιδιορθωθεί».
Ειδικότερα, Εκπρόσωπος του Μουσείου μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις επί του θέματος, γενικολογώντας για ένα «πρόγραμμα επισκευών και συντήρησης» που εκπονείται στις αίθουσές του. Αναφορικά με το πότε θα επαναλειτουργήσουν, η απάντησή του ήταν κάποια στιγμή «αργότερα μέσα στο φθινόπωρο».
Ποιες αίθουσες παραμένουν κλειστές - «Σκόρπιες» απαντήσεις
Συνολικά, παραμένουν κλειστές έξι αίθουσες με αρχαιοελληνικά εκθέματα: οι αίθουσες 15, 16, 17 και 18 (σ.σ. στην τελευταία εκτίθενται τα Γλυπτά), οι οποίες δεν λειτουργούν λόγω «επισκευών», και οι αίθουσες 19 και 20, οι οποίες δεν δέχονται επισκέπτες λόγω «τήρησης των μέτρων για τον κορωνοϊό». Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπάλληλοι του Μουσείου, όταν ερωτώνται, δίνουν διαφορετικές εκδοχές τόσο για τον λόγο που κρατά κλειστές, από τον Δεκέμβριο του 2020, τις «ελληνικές» αίθουσες, όσο και για το πότε θα επαναλειτουργήσουν. Η εφημερίδα «Τα Νέα», κάνοντας ερωτήσεις σε τέσσερα μέλη του προσωπικού του Μουσείου με αρμοδιότητα να απαντούν σε ερωτήσεις του κοινού, έλαβαν τέσσερις διαφορετικές απαντήσεις!
Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα ανοίξουν. Ίσως σε έναν μήνα. Μένετε στο Λονδίνο; Αν ναι, ελάτε ξανά σε λίγο καιρό ή πάρτε μας τηλέφωνο», μας είπε η πρώτη υπάλληλος. Γιατί είναι κλειστές οι αίθουσες; Εξαιτίας της διαρροής στη σκεπή, τη ρώτησα. «Ναι, και επίσης για γενική συντήρηση». «Ελπίζουμε ότι οι αίθουσες θα ανοίξουν έως το τέλος του χρόνου», είπε η δεύτερη υπάλληλος του Μουσείου που ρωτήσαμε, παραδεχόμενη και αυτή ότι αυτό που τις κρατά κλειστές είναι η διαρροή νερού. «Ξέρετε, είναι παλιό το κτίριο…», δικαιολογήθηκε. Την ίδια παραδοχή έκανε και τρίτη υπάλληλος. «Εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τη διαρροή» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «η προσδοκία μας είναι ότι οι αίθουσες θα επαναλειτουργήσουν πριν από το τέλος του 2021».
Ωστόσο, ένας τέταρτος υπάλληλος έκανε την...διαφορά, καθώς... διαφώνησε με τους προηγούμενους: «Γίνονται εργασίες ανακαίνισης. Τα περί διαρροής είναι φήμες και είναι πολύ "τραβηγμένα". Νομίζω ότι η αίθουσα θα ανοίξει σύντομα», είπε.
Ανησυχία για την ακεραιότητα των Γλυπτών
Οι εκπρόσωποι της εκστρατείας για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων είναι θορυβημένοι, εκφράζοντας αγωνία ακόμη και για την ακεραιότητα των Γλυπτών. Στις 15 Αυγούστου, η Διεθνής Ενωση για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα (IARPS), η οποία εκπροσωπεί 21 εθνικές επιτροπές από όλο τον κόσμο, έγραψε για το θέμα στον πρόεδρο του Μουσείου σερ Ρίτσαρντ Λάμπερτ, στον διευθυντή του δρ Χάρτβιχ Φίσερ και στους επιτρόπους του. Στην επιστολή η Ένωση εκφράζει τη «βαθιά ανησυχία» της για το γεγονός ότι η αίθουσα παραμένει κλειστή, υπογραμμίζοντας ότι το «πιθανό πρόβλημα υγρασίας δημιουργεί μία επικίνδυνη κατάσταση για τα Γλυπτά». Παράλληλα, καλεί το Μουσείο να «επανεξετάσει τη θέση του για τη συνεχιζόμενη διαίρεση των Γλυπτών», επισημαίνοντας την «ηθική υποχρέωσή του» για επανένωση όλων των σωζόμενων Γλυπτών στο Μουσείο Ακρόπολης. «Είναι θλιβερό ότι η αίθουσα 18 παραμένει κλειστή από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι νεωτέρας», δήλωσε στα «ΝΕΑ» η πρόεδρος της IARPS, δρ Κρις Τίτγκατ, επισημαίνοντας ότι «οι ακατάλληλες συνθήκες κλιματισμού που επικρατούν στην αίθουσα προκαλούν ανησυχία». «Ελπίζω», πρόσθεσε, «να μη χρειαστεί να περιμένουμε άλλα 22 χρόνια για να θαυμάσουμε ξανά τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο, όπως συνέβη το 1940, όταν η Ντουβίν Γκάλερι χτυπήθηκε από βόμβα και παρέμεινε κλειστή μέχρι το 1962! Τότε, βέβαια, τα Γλυπτά φυλάσσονταν σε ασφαλές μέρος και έμειναν άθικτα».
Μετά από σχεδόν δύο μήνες, το Μουσείο δεν έχει απαντήσει στην επιστολή, γεγονός που η δρ Τίτγκατ χαρακτηρίζει «λυπηρό». «Το ότι δεν απάντησαν είναι άκρως απογοητευτικό. Ετσι, άραγε, κάνουν διάλογο για ένα τόσο επιτακτικό ζήτημα; Είναι καιρός το Βρετανικό Μουσείο και η Βρετανία να περάσουν στον 21ο αιώνα», τόνισε ο Πολ Κάρτλετζ, διάσημος ελληνιστής του Κέιμπριτζ, αντιπρόεδρος της IARPS και της Βρετανικής Επιτροπής για τα Γλυπτά (BCRPM).
«Θα ήμουν ευτυχισμένη αν η αίθουσα 18 έκλεινε οριστικά, και όχι προσωρινά όπως τώρα, διότι αυτό θα σήμαινε ότι τα υπέροχα Γλυπτά που άρπαξε ο πλιατσικολόγος λόρδος Έλγιν θα επανενώνονταν στο Μουσείο Ακρόπολης», είπε η πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών (BCRPM) Τζάνετ Σούζμαν. «Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι είδους έργα γίνονται στις ελληνικές αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου και για πόσον καιρό» πρόσθεσε η διεθνούς φήμης σαιξπηρική ηθοποιός, υπογραμμίζοντας ότι «οι κακές συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών έχουν επισημανθεί από τη BCRPM σε πολλές περιπτώσεις: φορητές θερμάστρες τον χειμώνα, ανοιχτές έξοδοι κινδύνου το καλοκαίρι, διαρροή νερού από τη στέγη όταν βρέχει. Καλούμε το Βρετανικό Μουσείο να επιτρέψει την επανένωση των Γλυπτών στο εμβληματικό Μουσείο Ακρόπολης».
Aναβάλλεται συνεχώς η επαναλειτουργία των «ελληνικών» αιθουσών
Οι «ελληνικές» αίθουσες έκλεισαν για το κοινό στις 16 Δεκεμβρίου 2020, όταν στο κτίριο μπήκε λουκέτο εξαιτίας του lockdown που επέβαλε η βρετανική κυβέρνηση. Το Μουσείο άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021. Ωστόσο, οι αίθουσες της Αρχαίας Ελλάδας παρέμειναν κλειστές, με τους αρμόδιους να μεταθέτουν συνεχώς την ημερομηνία επαναλειτουργίας τους. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, η σφοδρή βροχόπτωση της 25ης Ιουλίου στο Λονδίνο προκάλεσε, για μία ακόμη φορά, διαρροή νερού στην αίθουσα των Μαρμάρων, σε απόσταση ελάχιστων εκατοστών από τα εκθέματα. Οι υπέρμαχοι της επιστροφής εκφράζουν ανησυχίες ότι η υγρασία θα μπορούσε να βλάψει τα αρχαία έργα τέχνης. Στον ιστότοπο του Βρετανικού Μουσείου αναφέρεται ότι οι «ελληνικές» αίθουσες είναι «κλειστές μέχρι νεωτέρας», λόγω «τακτικών εργασιών συντήρησης». Οι επισκέπτες του Μουσείου, βαδίζοντας προς την αίθουσα 18 -γνωστή ως Ντουβίν Γκάλερι-, η οποία στεγάζει τα Γλυπτά, αναγκάζονται να σταματήσουν στην αίθουσα 23. Εκεί, μία πόρτα από κόντρα πλακέ, η οποία τοποθετήθηκε πρόσφατα ως μέρος μιας προσωρινής κατασκευής, φράζει την είσοδο προς τις υπόλοιπες ελληνικές εκθέσεις.
Το πρόβλημα της διαρροής νερού στην αίθουσα 18 επισημάνθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2018. Εκτοτε, παραμένει άλυτο, με πολλούς σχολιαστές να κάνουν λόγο για απαράδεκτη και ντροπιαστική για ένα μουσείο της εμβέλειας του Βρετανικού κατάσταση. Τις κακές συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών ανέδειξε πριν από δέκα ημέρες και η UNESCO, εκφράζοντας «την ανησυχία της για το γεγονός ότι η αίθουσα Ντουβίν δεν είναι ανοικτή για το κοινό εξαιτίας απαραίτητων επισκευών» και προσθέτοντας ότι «ανυπομονεί να επαναλειτουργήσει εν ευθέτω χρόνω». Σχεδόν κάθε φορά που βρέχει καταρρακτωδώς και η βροχή έχει μεγάλη διάρκεια, συσσωρεύονται νερά στη στέγη, η οποία ενίοτε στάζει μέσα στην αίθουσα των Γλυπτών. Συνήθως, η κατάσταση αντιμετωπίζεται με… κουβάδες που τοποθετούνται δίπλα στα Μάρμαρα και με πανιά που απλώνονται στο πάτωμα! Ταυτόχρονα, σημάδια μούχλας είναι εμφανή στην οροφή εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Αυτή τη φορά, όμως, φαίνεται ότι το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό και κρατά την αίθουσα κλειστή επί σχεδόν έναν χρόνο.
Στην αποκλειστική συνέντευξή του στα «ΝΕΑ», τον Ιανουάριο του 2019, ο διευθυντής του Μουσείου δρ Χάρτβιχ Φίσερ είχε ισχυριστεί ότι επρόκειτο για «μία μικρή διαρροή» που «διορθώθηκε αμέσως». Η πραγματικότητα, όμως, τον διαψεύδει. «Είναι σοκαριστικό ότι ένα μουσείο παγκόσμιας κλάσης αναγκάζεται να κλείσει αίθουσές του εξαιτίας διαρροών νερού ή υγρασίας. Σχεδόν τρία χρόνια μετά, φαίνεται ότι αυτή η "μικρή διαρροή" δεν έχει ακόμη διορθωθεί. Αντιθέτως, οδήγησε στο κλείσιμο της αίθουσας επί σειρά μηνών», δήλωσε στα «ΝΕΑ» η Μάρλεν Γκόντγουιν, υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων της Βρετανικής Επιτροπής. Και πρόσθεσε: «Το ότι δεν μας λένε πότε θα ανοίξει, φανερώνει τουλάχιστον έλλειψη επαγγελματισμού». Η τελευταία φορά που αναδείχθηκε το πρόβλημα ήταν τον Αύγουστο. «Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες», είχε πει η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Πάντως, πηγή του Μουσείου υποστήριξε ότι «το πρόβλημα με τις διαρροές έχει επιδιορθωθεί».