ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η Γερμανία παρουσιάζει τα πρώτα αυτοματοποιημένα τρένα χωρίς οδηγό
Τέσσερα αυτοματοποιημένα τρένα θα κυκλοφορούν από τον Δεκέμβριο στο επίγειο δίκτυο S-Bahn του Αμβούργου
Η Siemens
και η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn παρουσίασαν τη Δευτέρα τα «πρώτα στον κόσμο» τρένα χωρίς οδηγό, υποστηρίζοντας ότι η νέα τεχνολογία βελτιώνει τη συνέπεια και εξοικονομεί ενέργεια.
Τέσσερα αυτοματοποιημένα τρένα θα κυκλοφορούν από τον Δεκέμβριο στο επίγειο δίκτυο S-Bahn του Αμβούργου, το οποίο αναβαθμίζεται με επένδυση 60 εκατομμυρίων ευρώ, αναφέρει το TechXplore.
Η πρόταση δεν απαιτεί νέες υποδομές
Τρένα χωρίς οδηγό χρησιμοποιούνται ήδη στο μετρό του Παρισιού και σε ορισμένα αεροδρόμια, κινούνται όμως σε ειδικές σιδηροδρομικές γραμμές. Η πρόταση της Siemens, αντίθετα, δεν απαιτεί νέες υποδομές.
Όπως υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn Ρίχαρντ Λουτζ, τα αυτοματοποιημένα τρένα προσφέρουν «πιο αξιόπιστη» λειτουργία, «χωρίς να κατασκευάσουμε ούτε ένα χιλιόμετρο νέων γραμμών».
Σύμφωνα δε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Siemens Ρόλαντ Μπους, τα τρένα νέας τεχνολογίας μπορούν να μεταφέρουν «μέχρι 30% περισσότερους επιβάτες» και να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας «κατά περισσότερο από 30%».
Πάντως, παρόλο που τα τρένα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, σε όλα τα ταξίδια με επιβάτες θα υπάρχει για λόγους ασφάλειας και μηχανοδηγός.
Ανάλογα σχέδια έχει και η Γαλλία, η οποία είχε ανακοινώσει το 2018 ότι σκοπεύει να έχει έτοιμα τα πρωτότυπα τρένων χωρίς οδηγό μέχρι το 2023.
Τέσσερα αυτοματοποιημένα τρένα θα κυκλοφορούν από τον Δεκέμβριο στο επίγειο δίκτυο S-Bahn του Αμβούργου, το οποίο αναβαθμίζεται με επένδυση 60 εκατομμυρίων ευρώ, αναφέρει το TechXplore.
Η πρόταση δεν απαιτεί νέες υποδομές
Τρένα χωρίς οδηγό χρησιμοποιούνται ήδη στο μετρό του Παρισιού και σε ορισμένα αεροδρόμια, κινούνται όμως σε ειδικές σιδηροδρομικές γραμμές. Η πρόταση της Siemens, αντίθετα, δεν απαιτεί νέες υποδομές.Όπως υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn Ρίχαρντ Λουτζ, τα αυτοματοποιημένα τρένα προσφέρουν «πιο αξιόπιστη» λειτουργία, «χωρίς να κατασκευάσουμε ούτε ένα χιλιόμετρο νέων γραμμών».
Σύμφωνα δε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Siemens Ρόλαντ Μπους, τα τρένα νέας τεχνολογίας μπορούν να μεταφέρουν «μέχρι 30% περισσότερους επιβάτες» και να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας «κατά περισσότερο από 30%».
Πάντως, παρόλο που τα τρένα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, σε όλα τα ταξίδια με επιβάτες θα υπάρχει για λόγους ασφάλειας και μηχανοδηγός.
Ανάλογα σχέδια έχει και η Γαλλία, η οποία είχε ανακοινώσει το 2018 ότι σκοπεύει να έχει έτοιμα τα πρωτότυπα τρένων χωρίς οδηγό μέχρι το 2023.