Το ενδεχόμενο της απαγόρευσης σε ξένα πλοία να μεταφέρουν ρωσικούς ενεργειακούς πόρους μέσω του Βορείου Περάσματος, να έχουν παγοθραυστικές δραστηριότητες και να ακολουθούν παράκτια πλεύση εξετάζει η Ρωσία , σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Kommersant που επικαλείται σχέδιο κυβερνητικής απόφασης.

Τα μέτρα, που προτείνονται από το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου, θα αποκλείσουν πλοία που έχουν κατασκευασθεί εκτός της Ρωσίας από το Βόρειο Πέρασμα, το οποίο η Μόσχα επιδιώκει να μετατρέψει σε σημαντική ζώνη ναυσιπλοΐας, καθώς η θερμοκρασία της Αρκτικής αυξάνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο.

Σύμφωνα με την Kommersant, το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου κατάρτισε την 1η Νοεμβρίου κατάλογο δραστηριοτήτων που θα επιτρέπονται μόνο στα ρωσικής κατασκευής πλοία σε αυτόν τον δίαυλο ναυσιπλοΐας στον Αρκτικό Ωκεανό που ανήκει στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ρωσίας.

Στις απαγορευμένες δραστηριότητες περιλαμβάνεται, σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης, η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, φυσικού αερίου, συμπυκνώματος φυσικού αερίου και άνθρακα μέσω του διαύλου αυτού, καθώς και οι παγοθραυστικές δραστηριότητες και οι υδροτεχνικές και υποβρύχιες μηχανικές εργασίες.

Η απαγόρευση, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την 1η Μαρτίου, συναντά την αντίδραση ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης που ανησυχούν μήπως τα ρωσικής κατασκευής πλοία και τα ρωσικά ναυπηγεία δεν θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν την αιφνιδιαστική αλλαγή, αναφέρεται στο δημοσίευμα της Kommersant.

Η Ρωσία ελπίζει ότι ο δίαυλος ναυσιπλοΐας κατά μήκος των βορείων ακτών της, ο οποίος θα μικρύνει την απόσταση ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη, θα μπορεί να διαπλέεται καθ΄όλη την διάρκεια του έτους το 2022 ή το 2023.