Oι ιρανικές ναυτιλιακές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι το πλήρωμα των δύο κατασχεθέντων ελληνικών τάνκερ δεν τελεί υπό κράτηση , αλλά βρίσκεται πάνω στα πλοία και είναι καλά στην υγεία του, μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim News και αναμετάδωσε το Reuters.

Υπενθυμίζεται ότι χθες το βράδυ η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία απηύθυνε κάλεσμα προς την ελληνική κυβέρνηση και όλα τα εμπλεκόμενα διεθνή fora, να προβούν επειγόντως σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να αφεθούν άμεσα ελεύθεροι όλοι οι ναυτικοί των δύο πλοίων που καταλήφθηκαν στον Περσικό Κόλπο από τις ιρανικές δυνάμεις.

Ανάλογο αίτημα προς την κυβέρνηση έχουν διατυπώσει και τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Σημειώνεται ότι, το θρίλερ στο Ιράν με την κατάληψη-πειρατεία των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων από τους Φρουρούς της Επανάστασης στο Ιράν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλήρωμα του «Delta Poseidon» αποτελείται από 25 άτομα δύο εκ των οποίων είναι Έλληνες, ενώ το «Prudent Warrior» έχει 24 άτομα πλήρωμα και επτά εξ αυτών είναι Έλληνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν ενημερωθεί όλα τα ελληνόκτητα πλοία που βρίσκονται κοντά, να είναι σε ετοιμότητα.



Βρετανία: «Η κατάσχεση ελληνικών πλοίων από τους IRGC είναι απαράδεκτη»

«Η κατάσχεση ελληνικών πλοίων από τους IRGC (Φρουρούς της Ισλαμικής Επανάστασης) είναι απαράδεκτη. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμευτεί για την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την ασφάλεια της ναυτιλίας στα στενά του Ορμούζ». Αυτό απάντησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ εκπρόσωπος του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών όταν του ζητήθηκε η θέση του Ηνωμένου Βασιλείου για την κατάληψη των δύο ελληνικών τάνκερ από τους Φρουρούς της Επανάστασης, το επίλεκτο σώμα των ιρανικών ενόπλων δυνάμεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο του 2019 και η Βρετανία αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα όταν τότε οι Φρουροί της Επανάστασης κατέλαβαν δύο βρετανικά πετρελαιοφόρα: το Stena Impero και το Mesdar. Το δεύτερο το άφησαν ελεύθερο σχεδόν άμεσα μετά από οδηγίες που πήραν από τις ιρανικές αρχές. Το Stena Impero όμως, αφού «ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία και ξεκίνησαν οι απαραίτητες έρευνες», σύμφωνα με τους Φρουρούς της Επανάστασης, κατασχέθηκε γιατί «δεν τηρούσε τους διεθνείς θαλάσσιους κανονισμούς».