ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γερμανία: Σημαντική αύξηση στο κόστος μετακίνησης από αύριο - Τέλος οι εκπτώσεις στα καύσιμα
Απόψε λήγει και η ισχύς του ενιαίου εθνικού εισιτηρίου των 9 ευρώ/μηνιαίως
Αξιοσημείωτη αύξηση στις τιμές των καυσίμων
αναμένεται από αύριο στη Γερμανία, καθώς τα μεσάνυχτα εκπνέει η τρίμηνη περίοδος έκπτωσης στον φόρο της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης.
Ακόμα, απόψε λήγει και η ισχύς του ενιαίου εθνικού εισιτηρίου των 9 ευρώ/μηνιαίως.
«Θεωρώ ότι αρχικά θα δούμε μια αρκετά μεγάλη αύξηση της τιμής, κατά τη διάρκεια της ημέρας, όμως και τις επόμενες ημέρες, όταν θα επιδράσει ο ανταγωνισμός, αυτό θα περιοριστεί», δήλωσε πρόεδρος της Ένωσης Ανεξάρτητων Πρατηρίων Καυσίμων BFT Ντουραΐντ Ελ Ομπέιντ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, ισχύουν και πάλι οι παλιοί φορολογικοί συντελεστές και, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, η τιμή της βενζίνης Ε10 θα αυξηθεί κατά 35 λεπτά/λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης κατά 17 λεπτά/λίτρο.
Παράλληλα, η κυβέρνηση αναζητά με ποιον τρόπο θα αντικαταστήσει το εισιτήριο των 9 ευρώ για τα ΜΜΜ, το οποίο αγόρασαν τους τελευταίους τρεις μήνες τουλάχιστον 38 εκατομμύρια επιβάτες σε όλη τη Γερμανία. Το μέτρο κόστισε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ στο κράτος και θεωρείται ότι συνέβαλε στην συγκράτηση του πληθωρισμού και στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το μέτρο που θα το διαδεχθεί, δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα.
Σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ έδωσε το «πράσινο φως» για ένα νέου τύπου εισιτήριο, παρέπεμψε όμως το θέμα στις κρατιδιακές κυβερνήσεις και περιμένει τις προτάσεις τους.
«Ο υπουργός Μεταφορών (Φόλκερ Βίσινγκ) με έπεισε. Τώρα είναι η σειρά των κρατιδίων. Όταν ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα της χρηματοδότησης, μπορεί να καθοριστεί και η τιμή. Αγοράζοντας όμως τόσα πολλά εισιτήρια, ο κόσμος ψήφισε ότι κάτι πρέπει να γίνει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λίντνερ στη Γερμανική Ραδιοφωνία DLF.
Ενδεικτικά, πάντως, η πόλη του Βερολίνου εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεχίσει με το εισιτήριο στα 9 ευρώ για μετακινήσεις, ωστόσο μόνο εντός του κρατιδίου.
Ακόμα, απόψε λήγει και η ισχύς του ενιαίου εθνικού εισιτηρίου των 9 ευρώ/μηνιαίως.
«Θεωρώ ότι αρχικά θα δούμε μια αρκετά μεγάλη αύξηση της τιμής, κατά τη διάρκεια της ημέρας, όμως και τις επόμενες ημέρες, όταν θα επιδράσει ο ανταγωνισμός, αυτό θα περιοριστεί», δήλωσε πρόεδρος της Ένωσης Ανεξάρτητων Πρατηρίων Καυσίμων BFT Ντουραΐντ Ελ Ομπέιντ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, ισχύουν και πάλι οι παλιοί φορολογικοί συντελεστές και, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, η τιμή της βενζίνης Ε10 θα αυξηθεί κατά 35 λεπτά/λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης κατά 17 λεπτά/λίτρο.
Η κυβέρνηση θέλει να αντικαταστήσει το εισιτήριο για τα μέσα μεταφοράς
Παράλληλα, η κυβέρνηση αναζητά με ποιον τρόπο θα αντικαταστήσει το εισιτήριο των 9 ευρώ για τα ΜΜΜ, το οποίο αγόρασαν τους τελευταίους τρεις μήνες τουλάχιστον 38 εκατομμύρια επιβάτες σε όλη τη Γερμανία. Το μέτρο κόστισε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ στο κράτος και θεωρείται ότι συνέβαλε στην συγκράτηση του πληθωρισμού και στην εξοικονόμηση ενέργειας.Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το μέτρο που θα το διαδεχθεί, δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα.
Σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ έδωσε το «πράσινο φως» για ένα νέου τύπου εισιτήριο, παρέπεμψε όμως το θέμα στις κρατιδιακές κυβερνήσεις και περιμένει τις προτάσεις τους.
«Ο υπουργός Μεταφορών (Φόλκερ Βίσινγκ) με έπεισε. Τώρα είναι η σειρά των κρατιδίων. Όταν ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα της χρηματοδότησης, μπορεί να καθοριστεί και η τιμή. Αγοράζοντας όμως τόσα πολλά εισιτήρια, ο κόσμος ψήφισε ότι κάτι πρέπει να γίνει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λίντνερ στη Γερμανική Ραδιοφωνία DLF.
Ενδεικτικά, πάντως, η πόλη του Βερολίνου εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεχίσει με το εισιτήριο στα 9 ευρώ για μετακινήσεις, ωστόσο μόνο εντός του κρατιδίου.