Η δύσκολη σχέση Τραμπ - αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο κλάδος φοβάται την υπερβολική αύξηση της φορολογίας
Η BMW θα παρουσιάσει αύριο Δευτέρα στο Σπαρντάνμπουργκ της Νότιας Καρολίνας το νέο μοντέλο X3 και θα υπενθυμίσει έτσι πως πριν από ακριβώς 25 χρόνια κατασκεύασε εκεί ένα τεράστιο εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Στο μεγαλύτερο μάλιστα εργοστάσιο της BMW στον κόσμο, στο οποίο έχουν επενδυθεί 8 δισεκατομμύρια δολάρια, εργάζονται 9.000 άνθρωποι και συνολικότερα από το εργοστάσιο αυτό εξαρτώνται 60.000 θέσεις εργασίας, εάν συνυπολογίσει κανείς τις προμηθεύτριες εταιρείες.
Πάνω όμως από αυτά τα καλά νέα κινείται ένα απειλητικό σύννεφο και αυτό δεν είναι άλλο από την πολιτική του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Οι απειλές του Ντόναλντ Τραμπ προς την αυτοκινητοβιομηχανία είναι παροιμιώδεις. Δεν άργησε να ψέξει μετά την εκλογή του τη General Motors, τη Fiat Chrysler, τη Ford για το γεγονός ότι παρήγαγαν πολλά αυτοκίνητα στο Μεξικό και τα πουλούσαν αργότερα στις ΗΠΑ. Η κριτική του εστιαζόταν στο γεγονός ότι αυτές οι θέσεις εργασίας λείπουν από τις ΗΠΑ και οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις δημιουργούν εκτός συνόρων. Ήταν μια από τις προεκλογικές υποσχέσεις προς τους ψηφοφόρους του, οι θέσεις αυτές να επιστρέψουν στη χώρα.
Αργότερα οι σχέσεις του Τραμπ και της αμερικανικής βιομηχανίας βελτιώθηκαν. Συνοδεύθηκαν μάλιστα από σχετικές φωτογραφίες του Προέδρου με χαμόγελα και χειραψίες με τους εκπροσώπους των αυτοκινητοβιομηχανίων.
Στο στόχαστρο και οι γερμανικές εταιρείες
Τα πυρά του νέου Αμερικανού Προέδρου δέχθηκαν και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler και ΒΜW. Σε συνεντεύξεις του στις εφημερίδες Bild και Times του Λονδίνου ο Τραμπ είχε αναφέρει πως «αν συνεχίσουν να παράγουν στο Μεξικό και να πουλάνε στις ΗΠΑ, τότε να ξεχάσουν τις τελευταίες».
Το Σπαρντάνμπουργκ στη Νότια Καρολίνα είναι μια πόλη 40.000 κατοίκων, η οποία εξαρτάται από τη γερμανική αυτοβιομηχανία. Η BMW παράγει εκεί τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1994 και το 70% αυτών προορίζονται για εξαγωγές.
Οι απειλές του Ντόναλντ Τραμπ για επιβολή δασμών ύψους 35% σε αυτοκίνητα που παράγονται στο Μεξικό ανησυχεί σοβαρά και τη γερμανική εταιρεία, μια και αυτή παράγει στο Μεξικό. Ο κλάδος φοβάται ότι ο Ντόναλντ Τραμπ μπορεί όντως να επιβάλει βαριά φορολογία στη συγκεκριμένη περίπτωση, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτήσει τη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ όπως είχε υποσχεθεί προεκλογικά. Ωστόσο, οικονομικοί κύκλοι παρατηρούν πως δεν διαθέτει τις απαραίτητες ψήφους στην αμερικανική Γερουσία. Ο Τραμπ όμως είναι απρόβλεπτος και αυτό εν τω μεταξύ όλοι το γνωρίζουν.
πηγη: Deutsche Welle