Με ένα επικριτικό ρεπορτάζ για την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ η αμερικανική Wall Street Journal καταγράφει τις σφοδρές εσωκομματικές αντιδράσεις για το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.

«Τι εκτροχιάζει το ελληνικό σχέδιο αποκρατικοποιήσεων; Η ίδια η κυβέρνηση», είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος, το οποίο περιγράφει το πώς οι υπουργοί εμποδίζουν την υλοποίηση των συμφωνηθέντων.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα, παρά το γεγονός ότι η χώρα έχει δεσμευτεί να συγκεντρώσει 50 δισ. Ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αντιστέκεται σε κάθε παραχώρηση που αφορά δρόμους, αεροδρόμια και τρένα, εκφράζοντας την ελπίδα να αποτύχουν ή υπογράφοντας «με πόνο», όπως ο ίδιος έχει πει.

«Η ελληνική κυβέρνηση είναι σε πόλεμο με τον εαυτό της και το γεγονός αυτό απειλεί να εκτροχιάσει ένα βασικό κομμάτι της ελληνικού προγράμματος, το οποίο προβλέπει αποκρατικοποιήσεις για αποπληρωμή του χρέους και προσέλκυση επενδύσεων. Οι υπουργοί γυρνούν τον πλανήτη ψάχνοντας για επενδυτές από τη Νέα Υόρκη έως τη Σανγκάι. Όμως οι ρίζες του ΣΥΡΙΖΑ στην μαρξιστική, κατά της παγκοσμιοποίησης αριστερά, καθιστούν τις ιδιωτικοποιήσεις ένα πικρό χάπι».

Οι υπουργικές παραφωνίες

Τη φετινή χρονιά η Αθήνα υπέγραψε ιδιωτικοποιήσεις άνω των δύο δισ. Ευρώ. Οι μεγαλύτερες συμφωνίες, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και το λιμάνι του Πειραιά έγιναν αφού οι κομματικοί αξιωματούχοι είπαν επανειλημμένα στους αγοραστές να αγνοήσουν τους ίδιους τους συντρόφους τους.

«Αυτή η κακοφωνία προφανώς δημιουργεί προβλήματα στη δουλειά μου», σχολιάζει ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.

«Αυτή η κακοφωνία προφανώς δημιουργεί προβλήματα στη δουλειά μου», σχολιάζει ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.
Η εφημερίδα αναφέρεται στην κριτική του υπουργού Χρ. Σπίρτζη κατά του Στ. Πιτσιόρλα, αλλά και στην αποστροφή του πρωθυπουργού ότι αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα.

Ειδικά για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η WSJ υπενθυμίζει τις καταγγελίες του σημερινού υπουργού Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ότι τα 300 εκατ. Ευρώ ως τίμημα πώλησης από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν εξαιρετικά χαμηλό, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παραχώρησε την εταιρεία τελικά για μόλις 45 εκατ. Ευρώ.

Το ρεπορτάζ αναφέρεται και στα ξαφνικά εμπόδια που τέθηκαν από την αρχαιολογική υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού τον Αύγουστο, λίγο πριν την κύρωση της συμφωνίας για τη μεγάλη επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και την κυβέρνηση να προσπαθεί να τις υποβαθμίσει.

Αναλυτική είναι και η εξιστόρηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όπου η εφημερίδα καταγράφει την αντίθεση στην παραχώρηση ακόμη και του σημερινού υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, τις αλλαγές στη συμφωνία την τελευταία στιγμή στη Βουλή εν αγνοία των Κινέζων, λίγο πριν την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Πεκίνο, αλλά και την πανηγυρική υπογραφή της στον Πειραιά, με τους περισσότερους υπουργούς απόντες.

«Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα για τη διπλή φύση του ΣΥΡΙΖΑ. Τα μπρος – πίσω για το λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη και το πιο σημαντικό στοιχείο στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο, δείχνει ότι ο Αλ. Τσίπρας ταλαντεύεται μεταξύ επενδυτών και της αριστερής πτέρυγας του ΣΥΡΙΖΑ».