ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κοροναϊός - Ξεκίνησε η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών Γ΄ λυκείου σε Αχαΐα και Ηλεία
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών της Γ΄ λυκείου των ημερήσιων γενικών λυκείων και ΕΠΑΛ, στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σε Αχαΐα και Ηλεία», λέει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος , προσθέτοντας ότι «απ΄ όσα γνωρίζουμε, οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα».
Μάλιστα, όπως τονίζει, «υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από την πλευρά των εκπαιδευτικών και μέρα με την ημέρα όλο και περισσότεροι μετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια».
Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, «μέχρι την περασμένη Κυριακή είχαμε στείλει στο υπουργείο Παιδείας μία λίστα με ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών από Αχαΐα και Ηλεία, που ξεπερνούσαν τα 500 άτομα».
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή, «είναι εκπαιδευτικοί της Γ΄ λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε όλες τις κατευθύνσεις».
Παράλληλα, δήλωσε πως «συγκροτήσαμε τις ομάδες υποστήριξης, οι οποίες μετείχαν την περασμένη Δευτέρα σε τηλεδιάσκεψη με το υπουργείο Παιδείας, αφού τα πρώτα σχολεία που έκλεισαν στις 5 Μαρτίου, λόγω του κοροναϊού, ήταν στους νομούς Αχαΐας και Ηλείας».
Όσον αφορά στο πως υλοποιείται η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος σημείωσε ότι «προτεραιότητά είναι η τρίτη λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «το εγχείρημα είναι πολύ μεγάλο».
Μιλώντας για την διαδικασία, ανέφερε ότι «κατ' αρχήν θα χρησιμοποιήσουμε μία πλατφόρμα, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά ένα εκατομμύριο μαθητές στην Ιταλία», εξηγώντας παράλληλα πως «είναι εύκολα προσβάσιμη και διαχειρίσιμη για τους εκπαιδευτικούς και ακόμα πιο εύκολη για τους μαθητές, οι οποίοι δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν πολλά προγράμματα, αφού μπορούν να μπουν στην εικονική τάξη, αποδεχόμενοι μία πρόσκληση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».
Μάλιστα, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, «ήδη από χθες έχουν ξεκινήσει οι εκπαιδευτικοί από το σπίτι τους, να προσκαλούν μαθητές να μπαίνουν στην πλατφόρμα, έχουν φτιάξει τις πρώτες εικονικές τάξεις και προχωρούν με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα».
Πάντως, όπως επισήμανε ο περιφερειακός διευθυντής, «δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμα λεπτομερώς σε ποιο βαθμό αυτό υλοποιείται από όλους τους εκπαιδευτικούς, διότι είναι και θέμα εξοικείωσης με τη πλατφόρμα».
«Δηλαδή»,συνέχισε πως «ίσως μερικοί εκπαιδευτικοί να θέλουν να κάνουν πρώτα κάποιες δοκιμές, όπως για παράδειγμα να φτιάξουν στην αρχή μία εικονική τάξη με λίγα άτομα, ώστε να δουν πώς δουλεύει το σύστημα, να εξοικειωθούν με αυτό και στην συνέχεια να προχωρήσουν».
Όμως, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, «επειδή οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν από το σπίτι τους, είναι ακόμα λίγο δύσκολο να δείξει αυτό το δίκτυο το πως θα λειτουργήσει».
Σχετικά με τις οδηγίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία, ο περιφερειακός διευθυντής είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: «Ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο γνωστοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους εκπαιδευτικούς και αυτοί με την σειρά τους καλούν σε συγκεκριμένες ώρες τους μαθητές να μπουν στην εικονική τάξη και να αξιοποιήσουν το μάθημά τους, με βάση πάντα το ωρολόγιο πρόγραμμα».
Σε αυτό το εξέφρασε την ικανοποίησή του «από τα πρώτα στοιχεία που παίρνουμε, διότι απ΄ όσα γνωρίζουμε, οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα».
Παράλληλα, όπως τόνισε, «πιστεύω και θέλω να ελπίζω ότι δεν θα τους απογοητεύσει η συνέχεια, γιατί η εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία γίνεται μέσω μίας εύκολης πλατφόρμας, δηλαδή είναι τηλεκπαίδευση, που έχει τα κατάλληλα εργαλεία με τα οποία μπορούν να εξοικειωθούν».
Όσον αφορά στους μαθητές, ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε ότι «μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, από το κινητό τους τηλέφωνο, από το φορητό ή το σταθερό ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλαδή από οποιαδήποτε συσκευή, ενώ σε περίπτωση που δεν έχουν μία από τις παραπάνω συσκευές, η πλατφόρμα υποστηρίζει και την τηλεφωνική επικοινωνία».
Σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην εικονική τάξη, ο περιφερειακός διευθυντής εξήγησε ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν την διδακτική ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ούτε παίρνουν απουσίες από τους μαθητές, αλλά ο ρόλος τους είναι καθαρά ρόλος επαφής με τα παιδιά από άποψη και ψυχολογικής υποστήριξης, ώστε να αισθανθούν ότι δεν είναι εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Επίσης, ανέφερε ότι «οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε συζητήσεις με τους μαθητές, στη λογική της αξιοποίησης των ήδη διδαχθέντων, στην εμβάθυνσή τους, στην λύση αποριών και ως εκ τούτου μπορούν να έχουν μία διαδραστική επικοινωνία μεταξύ τους».
Κλείνοντας, ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος υπογράμμισε ότι «τα μηνύματα που παίρνουμε από τη συμμετοχή σε αυτή την προσπάθεια είναι πάρα πολύ θετικά», τονίζοντας παράλληλα, ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ένα σύνθημα: «Μένουμε σπίτι, αλλά δεν ιδιωτεύουμε».
Μάλιστα, όπως τονίζει, «υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από την πλευρά των εκπαιδευτικών και μέρα με την ημέρα όλο και περισσότεροι μετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια».
Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, «μέχρι την περασμένη Κυριακή είχαμε στείλει στο υπουργείο Παιδείας μία λίστα με ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών από Αχαΐα και Ηλεία, που ξεπερνούσαν τα 500 άτομα».
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή, «είναι εκπαιδευτικοί της Γ΄ λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε όλες τις κατευθύνσεις».
Παράλληλα, δήλωσε πως «συγκροτήσαμε τις ομάδες υποστήριξης, οι οποίες μετείχαν την περασμένη Δευτέρα σε τηλεδιάσκεψη με το υπουργείο Παιδείας, αφού τα πρώτα σχολεία που έκλεισαν στις 5 Μαρτίου, λόγω του κοροναϊού, ήταν στους νομούς Αχαΐας και Ηλείας».
Όσον αφορά στο πως υλοποιείται η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος σημείωσε ότι «προτεραιότητά είναι η τρίτη λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «το εγχείρημα είναι πολύ μεγάλο».
Μιλώντας για την διαδικασία, ανέφερε ότι «κατ' αρχήν θα χρησιμοποιήσουμε μία πλατφόρμα, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά ένα εκατομμύριο μαθητές στην Ιταλία», εξηγώντας παράλληλα πως «είναι εύκολα προσβάσιμη και διαχειρίσιμη για τους εκπαιδευτικούς και ακόμα πιο εύκολη για τους μαθητές, οι οποίοι δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν πολλά προγράμματα, αφού μπορούν να μπουν στην εικονική τάξη, αποδεχόμενοι μία πρόσκληση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».
Μάλιστα, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, «ήδη από χθες έχουν ξεκινήσει οι εκπαιδευτικοί από το σπίτι τους, να προσκαλούν μαθητές να μπαίνουν στην πλατφόρμα, έχουν φτιάξει τις πρώτες εικονικές τάξεις και προχωρούν με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα».
Πάντως, όπως επισήμανε ο περιφερειακός διευθυντής, «δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμα λεπτομερώς σε ποιο βαθμό αυτό υλοποιείται από όλους τους εκπαιδευτικούς, διότι είναι και θέμα εξοικείωσης με τη πλατφόρμα».
«Δηλαδή»,συνέχισε πως «ίσως μερικοί εκπαιδευτικοί να θέλουν να κάνουν πρώτα κάποιες δοκιμές, όπως για παράδειγμα να φτιάξουν στην αρχή μία εικονική τάξη με λίγα άτομα, ώστε να δουν πώς δουλεύει το σύστημα, να εξοικειωθούν με αυτό και στην συνέχεια να προχωρήσουν».
Όμως, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, «επειδή οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν από το σπίτι τους, είναι ακόμα λίγο δύσκολο να δείξει αυτό το δίκτυο το πως θα λειτουργήσει».
Σχετικά με τις οδηγίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία, ο περιφερειακός διευθυντής είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: «Ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο γνωστοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους εκπαιδευτικούς και αυτοί με την σειρά τους καλούν σε συγκεκριμένες ώρες τους μαθητές να μπουν στην εικονική τάξη και να αξιοποιήσουν το μάθημά τους, με βάση πάντα το ωρολόγιο πρόγραμμα».
Σε αυτό το εξέφρασε την ικανοποίησή του «από τα πρώτα στοιχεία που παίρνουμε, διότι απ΄ όσα γνωρίζουμε, οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα».
Παράλληλα, όπως τόνισε, «πιστεύω και θέλω να ελπίζω ότι δεν θα τους απογοητεύσει η συνέχεια, γιατί η εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία γίνεται μέσω μίας εύκολης πλατφόρμας, δηλαδή είναι τηλεκπαίδευση, που έχει τα κατάλληλα εργαλεία με τα οποία μπορούν να εξοικειωθούν».
Όσον αφορά στους μαθητές, ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε ότι «μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, από το κινητό τους τηλέφωνο, από το φορητό ή το σταθερό ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλαδή από οποιαδήποτε συσκευή, ενώ σε περίπτωση που δεν έχουν μία από τις παραπάνω συσκευές, η πλατφόρμα υποστηρίζει και την τηλεφωνική επικοινωνία».
Σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην εικονική τάξη, ο περιφερειακός διευθυντής εξήγησε ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν την διδακτική ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ούτε παίρνουν απουσίες από τους μαθητές, αλλά ο ρόλος τους είναι καθαρά ρόλος επαφής με τα παιδιά από άποψη και ψυχολογικής υποστήριξης, ώστε να αισθανθούν ότι δεν είναι εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Επίσης, ανέφερε ότι «οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε συζητήσεις με τους μαθητές, στη λογική της αξιοποίησης των ήδη διδαχθέντων, στην εμβάθυνσή τους, στην λύση αποριών και ως εκ τούτου μπορούν να έχουν μία διαδραστική επικοινωνία μεταξύ τους».
Κλείνοντας, ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος υπογράμμισε ότι «τα μηνύματα που παίρνουμε από τη συμμετοχή σε αυτή την προσπάθεια είναι πάρα πολύ θετικά», τονίζοντας παράλληλα, ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ένα σύνθημα: «Μένουμε σπίτι, αλλά δεν ιδιωτεύουμε».