Αυξημένες ήταν οι αγορές που έκαναν οι Έλληνες εν μέσω της πανδημίας του κοροναϊού, ειδικά μετά την ανακοίνωση των μέτρων της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Τα προϊόντα οικιακής χρήσης φαίνεται να είναι η πρώτη προτίμηση στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της καραντίνας αφού σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 70%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με άνοδο 43,7% και τα τρόφιμα και ποτά με 28,4%

Από τα προϊόντα ξηράς τροφής, πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι με ποσοστό 146,1% και ακολουθούν τα όσπρια, το ρύζι και τα ζυμαρικά.
Από τα μη εδώδιμα, ρεκόρ πωλήσεων κάνει το σαπούνι με αύξηση 246,7% και ακολουθούν τα καθαριστικά σπιτιού και τα μαντηλάκια προσωπικής υγιεινής.

Οι περιοχές στις οποίες καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση, είναι η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 33,5% και ακολουθεί η ευρύτερη Μακεδονία – Θράκη και η Αττική με 27,7%.


Μιλώντας στο MEGA ο αναπληρωτής Αντιπρόεδρος της ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Ζαΐρης, σχολίασε την κίνηση του εμπορίου.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐρη, «υπάρχει προτεραιότητα στις αγορές προϊόντων περιποίησης, οικιακής χρήσης και ξηράς τροφής. Ωστόσο ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει πέσει στις 109 μονάδες το Μάρτιο από 113 του προηγουμένου μήνα. Καταγράφεται επιδείνωση των προσδοκιών στους κλάδους λιανικής».

Σημαντικός είναι και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος διατυπώνει αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας.

Ο κ. Ζαΐρης υποστήριξε πως μείζονος σημασίας για την οικονομία είναι να σταματήσει το lockdown. «Όσο τα καταστήματα παραμένουν κλειστά έχει επίπτωση 7% του ΑΕΠ», δήλωσε και πρόσθεσε πως «αν σταματήσει τέλη Απριλίου, γύρω στο 50% των μηνιαίων ζημίων θα αποκατασταθεί μέχρι τέλη Ιουνίου».