ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Όλα όσα εξετάζονται για τα σχολεία: Ο σχεδιασμός για τη λήξη της χρονιάς και τις Πανελλήνιες
Τη Δευτέρα 11 Μαϊου θα χτυπήσει ξανά, εκτός απροόπτου το πρώτο κουδούνια στα σχολεία. Τότε, όπως όλα δείχνουν, θα επαναλειτουργήσουν τα λύκεια και μάλιστα μόνο η Γ’ Λυκείου, ώστε να πραγματοποιηθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου (ώστε να έχουν ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουλίου). Όπως αναφέρει η Καθημερινή της Κυριακής, σύμφωνα με το Μαξίμου, η γενική αρχή για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία είναι «πρώτα οι μεγάλοι, μετά οι μικροί». Τα επόμενα βήματα θα αποφασίζονται από την αρμόδια επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας ανά επτά ή δεκαπέντε ημέρες, άρα θα ακολουθήσει η επιστροφή των υπόλοιπων μαθητών λυκείου, γυμνασίου και δημοτικού. Παράλληλα, είναι πολύ πιθανόν να παραταθεί το σχολικό έτος κατά μια εβδομάδα.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, υπάρχουν επτά σενάρια για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Επίσης για την αναπλήρωση της χαμένης ύλης ώστε οι μαθητές πλην της Γ’ Λυκείου να μην έχουν κενά τον Σεπτέμβριο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει και λάβει εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. ΤΟ ΙΕΠ έχει υποδείξει συγκεκριμένα κεφάλαια της σχολικής ύλης ανά μάθημα, που δεν έχουν διδαχθεί και πρέπει απαραίτητα οι μαθητές να γνωρίζουν για να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη τον Σεπτέμβριο. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν αποκλείεται τα σχολεία να ανοίξουν λίγο νωρίτερα από την 11η Σεπτεμβρίου.
Το σχέδιο για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών μονάδων θα αρχίσει να αναπτύσσεται κλιμακωτά από τη Δευτέρα 11 Μαΐου, οπότε και αναμένεται να επιστρέψει η Γ’ Λυκείου στις αίθουσες. Μέχρι τότε, θα έχουν χαθεί επτά εβδομάδες διδακτικού χρόνου. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν στην Καθημερινή ότι μπορεί να ολοκληρωθεί επαρκώς η εκπαιδευτική διαδικασία για τις δύο βαθμίδες με παράταση μιας εβδομάδας του σχολικού έτους.
Οι υπόλοιπες τάξεις λυκείου, γυμνασίου και δημοτικού θα επανέλθουν στις τάξεις μεταξύ της 25ης Μαΐου και της 1ης Ιουνίου. Η υποδοχή των μαθητών στις τάξεις θεωρείται πιο δύσκολο πράγμα σε σχέση με τη διεξαγωγή των Πανελληνίων και βέβαιη είναι η συνεχής χρήση αντισηπτικών σε κάθε σχολείο.
Στην Ελλάδα έχουμε συνολικά περίπου 1.350.000 μαθητές και 146.500 εκπαιδευτικούς. Με δεδομένο ότι κάθε τμήμα μπορεί να έχει έως 29 μαθητές, έχουν καταγραφεί επτά σενάρια, μεταξύ των οποίων η αραίωση των μαθητών σε περισσότερες αίθουσες των ίδιων σχολικών μονάδων (αν γυμνάσια και λύκεια δεν λειτουργούν ταυτόχρονα) , η εναλλασσόμενη (πρωί –απόγευμα) λειτουργία των σχολείων και η μείωση του καθημερινού ωραρίου με ανάλογη μείωση της διάρκειας διδακτικής ώρας (από 45 λεπτά που είναι σήμερα) , ιδίως για το δημοτικό. Επίσης, αναζητούνται ημερομηνίες για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε γυμνάσιο και λύκειο.
Για την οργάνωση των Πανελληνίων Εξετάσεων θα απαιτηθούν περισσότερα εξεταστικά κέντρα και επιτηρητές. Βεβαίως, πάντα αφήνεται ένα κενό θρανίο μεταξύ κάθε δύο στοιχισμένων υποψηφίων σε κάθε αίθουσα. Έως πέρυσι σε κάθε αίθουσα ήταν περίπου 20 παιδιά, τώρα εκτιμάται ότι μπορούν να τηρηθούν τα προληπτικά μέτρα με έως 15 παιδιά. Μεγαλύτερο «αγκάθι» είναι τα μαθήματα με υψηλή προσέλευση υποψηφίων και δη η Νεοελληνική Γλώσσα Γενική Παιδείας.
Πηγή πληροφοριών: Καθημερινή της Κυριακής
Σύμφωνα με την Καθημερινή, υπάρχουν επτά σενάρια για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Επίσης για την αναπλήρωση της χαμένης ύλης ώστε οι μαθητές πλην της Γ’ Λυκείου να μην έχουν κενά τον Σεπτέμβριο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει και λάβει εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. ΤΟ ΙΕΠ έχει υποδείξει συγκεκριμένα κεφάλαια της σχολικής ύλης ανά μάθημα, που δεν έχουν διδαχθεί και πρέπει απαραίτητα οι μαθητές να γνωρίζουν για να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη τον Σεπτέμβριο. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν αποκλείεται τα σχολεία να ανοίξουν λίγο νωρίτερα από την 11η Σεπτεμβρίου.
Το σχέδιο για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών μονάδων θα αρχίσει να αναπτύσσεται κλιμακωτά από τη Δευτέρα 11 Μαΐου, οπότε και αναμένεται να επιστρέψει η Γ’ Λυκείου στις αίθουσες. Μέχρι τότε, θα έχουν χαθεί επτά εβδομάδες διδακτικού χρόνου. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν στην Καθημερινή ότι μπορεί να ολοκληρωθεί επαρκώς η εκπαιδευτική διαδικασία για τις δύο βαθμίδες με παράταση μιας εβδομάδας του σχολικού έτους.
Οι υπόλοιπες τάξεις λυκείου, γυμνασίου και δημοτικού θα επανέλθουν στις τάξεις μεταξύ της 25ης Μαΐου και της 1ης Ιουνίου. Η υποδοχή των μαθητών στις τάξεις θεωρείται πιο δύσκολο πράγμα σε σχέση με τη διεξαγωγή των Πανελληνίων και βέβαιη είναι η συνεχής χρήση αντισηπτικών σε κάθε σχολείο.
Στην Ελλάδα έχουμε συνολικά περίπου 1.350.000 μαθητές και 146.500 εκπαιδευτικούς. Με δεδομένο ότι κάθε τμήμα μπορεί να έχει έως 29 μαθητές, έχουν καταγραφεί επτά σενάρια, μεταξύ των οποίων η αραίωση των μαθητών σε περισσότερες αίθουσες των ίδιων σχολικών μονάδων (αν γυμνάσια και λύκεια δεν λειτουργούν ταυτόχρονα) , η εναλλασσόμενη (πρωί –απόγευμα) λειτουργία των σχολείων και η μείωση του καθημερινού ωραρίου με ανάλογη μείωση της διάρκειας διδακτικής ώρας (από 45 λεπτά που είναι σήμερα) , ιδίως για το δημοτικό. Επίσης, αναζητούνται ημερομηνίες για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε γυμνάσιο και λύκειο.
Για την οργάνωση των Πανελληνίων Εξετάσεων θα απαιτηθούν περισσότερα εξεταστικά κέντρα και επιτηρητές. Βεβαίως, πάντα αφήνεται ένα κενό θρανίο μεταξύ κάθε δύο στοιχισμένων υποψηφίων σε κάθε αίθουσα. Έως πέρυσι σε κάθε αίθουσα ήταν περίπου 20 παιδιά, τώρα εκτιμάται ότι μπορούν να τηρηθούν τα προληπτικά μέτρα με έως 15 παιδιά. Μεγαλύτερο «αγκάθι» είναι τα μαθήματα με υψηλή προσέλευση υποψηφίων και δη η Νεοελληνική Γλώσσα Γενική Παιδείας.
Πηγή πληροφοριών: Καθημερινή της Κυριακής