ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Στα μέσα Ιουνίου οι εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου στα πανεπιστήμια
Το ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν θα χαθεί, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναλαμβάνει όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη δυνατότητα παράτασής του, αναπλήρωσης και ολοκλήρωσης των μαθημάτων, διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του στην Έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, που πραγματοποιήθηκε χθες Τετάρτη 29 Απριλίου 2020 μέσω τηλεδιάσκεψης.
Στη Σύνοδο συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος και ο Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθηγητής Περικλής Μήτκας.
Για το επίκαιρο θέμα της επανέναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία, ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι «η διαδικασία επαναλειτουργίας, που θα αρχίσει στις 25 Μαΐου, θα αφορά μόνο την πραγματοποίηση των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων. Η διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων θα συνεχίσει να διενεργείται με μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι και την ολοκλήρωσή τους».
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο θέμα της εξεταστικής, σημειώνοντας ότι «ο κάθε διδάσκων έχει την αρμοδιότητα να επιλέξει τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος, τηρουμένων όλων των μέτρων προστασίας και προφύλαξης» και ζήτησε από τα πανεπιστήμια να χρησιμοποιήσουν όλες τις εναλλακτικές μεθόδους εξέτασης, όπως εξέταση μέσω εργασιών, προφορική εξ αποστάσεως εξέταση μέσω τηλεδιάσκεψης ή και συνδυασμό των ανωτέρω, όπου αυτό είναι δυνατόν. Όπου απαιτείται γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία, θα τηρηθούν τα μέτρα ασφάλειας που θα προτείνει η αρμόδια Επιτροπή Αντιμετώπισης Κοροναϊού.
Ο κ. Διγαλάκης ευχαρίστησε, και εκ μέρους της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, το Προεδρείο και τα μέλη της Συνόδου για την εξαιρετική συνεργασία και τις υψηλές επιδόσεις όλων των Ανώτατων Ιδρυμάτων στην συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εξ αιτίας των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν στη χώρα από την πανδημία της COVID-19. Το όλο επίτευγμα, όπως τόνισε, είναι «ένα πολύ σημαντικό κεκτημένο και μια παρακαταθήκη για το μέλλον για όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και λειτουργία».
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων τοποθετήθηκε αναλυτικά για τα ζητήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου, το οποίο βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση. Συγκεκριμένα, για τη διαδικασία εκλογής πρύτανη με ενιαίο ψηφοδέλτιο και ηλεκτρονική ψηφοφορία, το νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές με την είσοδο ακαδημαϊκών κριτηρίων (βάσης μετεγγραφής), την ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων και τον εξορθολογισμό των οικονομικών κριτηρίων, καθώς και για τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών και τη θεσμοθέτηση κοινών (joint) και διπλών (double) Προγραμμάτων Σπουδών.
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης δήλωσε: «Συνεχίζουμε, παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας, να επενδύουμε στην Παιδεία. Με σχέδιο και τόλμη. Αντιμετωπίζοντας με ταχύτητα τα άμεσα ζητήματα της τρέχουσας καθημερινότητας, αλλά και σχεδιάζοντας ταυτόχρονα την επόμενη μέρα. Στεκόμαστε δίπλα στους φοιτητές μας και στις οικογένειές τους. Στηρίζουμε έμπρακτα τα Ανώτατα Ιδρύματα με στοχευμένες πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη λειτουργία τους, το αυτοδιοίκητο και την εξωστρέφειά τους. Τα ελληνικά πανεπιστήμια απέδειξαν ότι μπορούν να κοιτάζουν το μέλλον με αισιοδοξία».
Στη Σύνοδο συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος και ο Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθηγητής Περικλής Μήτκας.
Για το επίκαιρο θέμα της επανέναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία, ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι «η διαδικασία επαναλειτουργίας, που θα αρχίσει στις 25 Μαΐου, θα αφορά μόνο την πραγματοποίηση των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων. Η διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων θα συνεχίσει να διενεργείται με μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι και την ολοκλήρωσή τους».
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο θέμα της εξεταστικής, σημειώνοντας ότι «ο κάθε διδάσκων έχει την αρμοδιότητα να επιλέξει τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος, τηρουμένων όλων των μέτρων προστασίας και προφύλαξης» και ζήτησε από τα πανεπιστήμια να χρησιμοποιήσουν όλες τις εναλλακτικές μεθόδους εξέτασης, όπως εξέταση μέσω εργασιών, προφορική εξ αποστάσεως εξέταση μέσω τηλεδιάσκεψης ή και συνδυασμό των ανωτέρω, όπου αυτό είναι δυνατόν. Όπου απαιτείται γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία, θα τηρηθούν τα μέτρα ασφάλειας που θα προτείνει η αρμόδια Επιτροπή Αντιμετώπισης Κοροναϊού.
Ο κ. Διγαλάκης ευχαρίστησε, και εκ μέρους της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, το Προεδρείο και τα μέλη της Συνόδου για την εξαιρετική συνεργασία και τις υψηλές επιδόσεις όλων των Ανώτατων Ιδρυμάτων στην συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εξ αιτίας των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν στη χώρα από την πανδημία της COVID-19. Το όλο επίτευγμα, όπως τόνισε, είναι «ένα πολύ σημαντικό κεκτημένο και μια παρακαταθήκη για το μέλλον για όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και λειτουργία».
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων τοποθετήθηκε αναλυτικά για τα ζητήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου, το οποίο βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση. Συγκεκριμένα, για τη διαδικασία εκλογής πρύτανη με ενιαίο ψηφοδέλτιο και ηλεκτρονική ψηφοφορία, το νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές με την είσοδο ακαδημαϊκών κριτηρίων (βάσης μετεγγραφής), την ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων και τον εξορθολογισμό των οικονομικών κριτηρίων, καθώς και για τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών και τη θεσμοθέτηση κοινών (joint) και διπλών (double) Προγραμμάτων Σπουδών.
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης δήλωσε: «Συνεχίζουμε, παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας, να επενδύουμε στην Παιδεία. Με σχέδιο και τόλμη. Αντιμετωπίζοντας με ταχύτητα τα άμεσα ζητήματα της τρέχουσας καθημερινότητας, αλλά και σχεδιάζοντας ταυτόχρονα την επόμενη μέρα. Στεκόμαστε δίπλα στους φοιτητές μας και στις οικογένειές τους. Στηρίζουμε έμπρακτα τα Ανώτατα Ιδρύματα με στοχευμένες πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη λειτουργία τους, το αυτοδιοίκητο και την εξωστρέφειά τους. Τα ελληνικά πανεπιστήμια απέδειξαν ότι μπορούν να κοιτάζουν το μέλλον με αισιοδοξία».