ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πώς θα γίνονται από αύριο οι μετακινήσεις στα νησιά - Η ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας
Τα άτομα που θα έχουν τη δυνατότητα από τη Δευτέρα 11 Μαΐου να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκά στα νησιά καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη μετάβάσή τους δημοσίευσε το υπουργείο Ναυτιλίας.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο, επισημαίνει πως «από αύριο Δευτέρα 11 Μαΐου, επιτρέπεται η μετακίνηση προς τα νησιά, και μεταξύ των νησιών, των ιδιοκτητών και των εργαζομένων μόνο σε επιχειρήσεις για τις οποίες έχει ανακοινωθεί η επαναλειτουργία τους από τις 11 Μαΐου. Οι ανωτέρω μετακινήσεις επιτρέπονται, εφόσον πρόκειται για αυτοαπασχολούμενους με έγγραφη δήλωση των ιδίων και εφόσον πρόκειται για εργαζόμενους με έγγραφη βεβαίωση του εργοδότη.
Στις ανωτέρω δηλώσεις/βεβαιώσεις υποχρεωτικά θα αναφέρονται:
α) Τα στοιχεία του αυτοαπασχολούμενου/ εργαζομένου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ΑΜΚΑ).
β) Ο αριθμός πρωτοκόλλου του πιο πρόσφατου εντύπου που έχει συμπεριληφθεί ο εργαζόμενος και έχει υποβληθεί αυτό στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» (όπως Ε3 πρόσληψης, Ε4 συμπληρωματικός πίνακας ωραρίου, Ε8 υπερωρίες, Ε9 πρόσληψη ορισμένου χρόνου).
γ) Το είδος της επιχείρησης με τον αντίστοιχο ΚΑΔ στον οποίο ανήκει.
δ) Ο ΑΦΜ της επιχείρησης.
ε) Ο τόπος- νησί εργασίας.
Οι εν λόγω δηλώσεις/βεβαιώσεις αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση έκδοσης του εισιτηρίου και επιβίβασης στο πλοίο. Ο επιβάτης υποχρεούται να τις έχει συνεχώς μαζί του για να τις επιδεικνύει σε κάθε έλεγχο».
Νωρίτερα, είχε αναφερθεί στο ζήτημα, με δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ και ο υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. «Τα μέτρα τα οποία πήραμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν καθοριστικά διότι καταφέραμε και περιορίσαμε στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τα κρούσματα κορωνοϊού στα νησιά. Πολλά νησιά αυτή τη στιγμή δεν έχουν κανένα απολύτως» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο κ. Πλακιωτάκης εξήγησε ότι τα πλοία θα ταξιδεύουν με πληρότητα 50%, ενώ για τα πλοία με καμπίνες το ποσοστό αυτό θα φτάνει έως 55%. «Ένα πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου, εάν έχει καμπίνες πάμε στο 55%. Ανά καμπίνα θα έχουμε έναν επιβάτη εκτός και αν πρόκειται για οικογένεια», ανέφερε, ενώ σημείωσε ότι η διάθεση των καμπινών των πλοίων θα γίνεται μόνο από το αφετήριο λιμάνι και όχι από τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Πάνω σ' αυτό, ο υπουργός επεσήμανε ότι ένα πλοίο, με δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Ρόδο, και με επιβάτη που έχει προορισμό το ενδιάμεσο λιμάνι πχ της Πάτμου, η καμπίνα που χρησιμοποίησε δεν θα διατίθεται για το υπόλοιπο σκέλος του ταξιδιού.
Σημειώνεται ότι έχει ήδη γίνει γνωστό ότι στα καθίσματα αεροπορικού τύπου θα υπάρχει μια κενή θέση ανάμεσα στους επιβάτες ενώ θα υπάρχει και ειδική σήμανση για το πού θα πρέπει να κάθονται. Επίσης, σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, οι πόρτες και τα παράθυρα θα πρέπει να ανοίγονται περισσότερο χρόνο από τον συνηθισμένο, ενώ όσον αφορά στον μηχανικό αερισμό σε περίπτωση διακοπτόμενης λειτουργίας του πλοίου θα πρέπει το σύστημα αερισμού να μην σταματάει καθόλου.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο, επισημαίνει πως «από αύριο Δευτέρα 11 Μαΐου, επιτρέπεται η μετακίνηση προς τα νησιά, και μεταξύ των νησιών, των ιδιοκτητών και των εργαζομένων μόνο σε επιχειρήσεις για τις οποίες έχει ανακοινωθεί η επαναλειτουργία τους από τις 11 Μαΐου. Οι ανωτέρω μετακινήσεις επιτρέπονται, εφόσον πρόκειται για αυτοαπασχολούμενους με έγγραφη δήλωση των ιδίων και εφόσον πρόκειται για εργαζόμενους με έγγραφη βεβαίωση του εργοδότη.
Στις ανωτέρω δηλώσεις/βεβαιώσεις υποχρεωτικά θα αναφέρονται:
α) Τα στοιχεία του αυτοαπασχολούμενου/ εργαζομένου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ΑΜΚΑ).
β) Ο αριθμός πρωτοκόλλου του πιο πρόσφατου εντύπου που έχει συμπεριληφθεί ο εργαζόμενος και έχει υποβληθεί αυτό στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» (όπως Ε3 πρόσληψης, Ε4 συμπληρωματικός πίνακας ωραρίου, Ε8 υπερωρίες, Ε9 πρόσληψη ορισμένου χρόνου).
γ) Το είδος της επιχείρησης με τον αντίστοιχο ΚΑΔ στον οποίο ανήκει.
δ) Ο ΑΦΜ της επιχείρησης.
ε) Ο τόπος- νησί εργασίας.
Οι εν λόγω δηλώσεις/βεβαιώσεις αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση έκδοσης του εισιτηρίου και επιβίβασης στο πλοίο. Ο επιβάτης υποχρεούται να τις έχει συνεχώς μαζί του για να τις επιδεικνύει σε κάθε έλεγχο».
Νωρίτερα, είχε αναφερθεί στο ζήτημα, με δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ και ο υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. «Τα μέτρα τα οποία πήραμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν καθοριστικά διότι καταφέραμε και περιορίσαμε στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τα κρούσματα κορωνοϊού στα νησιά. Πολλά νησιά αυτή τη στιγμή δεν έχουν κανένα απολύτως» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο κ. Πλακιωτάκης εξήγησε ότι τα πλοία θα ταξιδεύουν με πληρότητα 50%, ενώ για τα πλοία με καμπίνες το ποσοστό αυτό θα φτάνει έως 55%. «Ένα πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου, εάν έχει καμπίνες πάμε στο 55%. Ανά καμπίνα θα έχουμε έναν επιβάτη εκτός και αν πρόκειται για οικογένεια», ανέφερε, ενώ σημείωσε ότι η διάθεση των καμπινών των πλοίων θα γίνεται μόνο από το αφετήριο λιμάνι και όχι από τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Πάνω σ' αυτό, ο υπουργός επεσήμανε ότι ένα πλοίο, με δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Ρόδο, και με επιβάτη που έχει προορισμό το ενδιάμεσο λιμάνι πχ της Πάτμου, η καμπίνα που χρησιμοποίησε δεν θα διατίθεται για το υπόλοιπο σκέλος του ταξιδιού.
Σημειώνεται ότι έχει ήδη γίνει γνωστό ότι στα καθίσματα αεροπορικού τύπου θα υπάρχει μια κενή θέση ανάμεσα στους επιβάτες ενώ θα υπάρχει και ειδική σήμανση για το πού θα πρέπει να κάθονται. Επίσης, σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, οι πόρτες και τα παράθυρα θα πρέπει να ανοίγονται περισσότερο χρόνο από τον συνηθισμένο, ενώ όσον αφορά στον μηχανικό αερισμό σε περίπτωση διακοπτόμενης λειτουργίας του πλοίου θα πρέπει το σύστημα αερισμού να μην σταματάει καθόλου.