ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Μειώθηκε κατά 75% η κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό εξαιτίας του κοροναϊού
Για όσους ταξιδεύουν συχνά κατά μήκος των 700 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, η εικόνα του τελευταίου ενάμιση μήνα σίγουρα δεν θα ήταν η γνώριμη... Η κίνηση ήταν εξαιρετικά υποτονική, σε σχέση με μια συνηθισμένη Άνοιξη, που πέραν της αυξημένης διάθεσης για οδικές «αποδράσεις» λόγω του καλού καιρού, εμπεριέχει και τις γιορτές του Πάσχα: τα οχήματα που μετακινήθηκαν στην Οδό στο διάστημα από τις 23 Μαρτίου -οπότε τέθηκαν σε ισχύ τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας- μέχρι και τις 5 Μαΐου, ήταν σχεδόν τέσσερις φορές λιγότερα, σε σχέση με όσα τη διήνυσαν στο αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Συνολικά, στο χρονικό διάστημα 23/3 έως 5/5, και με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας σε ισχύ, κατά μήκος της Εγνατίας Οδού μετακινήθηκαν 1.156.047 ελαφρά και βαρέα οχήματα, έναντι 4.606.472 στο αντίστοιχο διάστημα του 2019, αριθμός μειωμένος κατά 75%. Την πτώση του μέσου όρου έφεραν τα ελαφρά οχήματα (μοτοσικλέτες και ΙΧ), όπου η μείωση έφτασε στο 84,5%. Στον δρόμο μετακινούνταν τον τελευταίο ενάμιση μήνα κυρίως βαρέα οχήματα (φορτηγά και νταλίκες) μεταφοράς εμπορευμάτων. Ωστόσο και ο δικός τους αριθμός ήταν επίσης μειωμένος, κατά 26,2%, αφού συνολικά κατεγράφησαν 563.704 βαρέα οχήματα, έναντι περίπου 765.000 πέρυσι.
Συνεπεία της μείωσης της κυκλοφορίας εξαιτίας της Covid-19, αισθητά μειωμένα ήταν και τα έσοδα από τους 13 σταθμούς διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, με την πτώση τους να φτάνει στο 65%, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κουτσούκος.
Ποσοστιαία, την περισσότερη κίνηση φαίνεται ότι έχασε ο σταθμός διοδίων της Ιεροπηγής Καστοριάς, στα 4 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Αλβανία, όπου η πτώση ανήλθε σε 85,6% (μόλις 9.416 οχήματα, έναντι 70.509 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε εκείνος του Προμαχώνα Σερρών, κοντά στα βόρεια ελληνοβουλγαρικά σύνορα, όπου η κίνηση μειώθηκε κατά 79,19% (στα 39.241 οχήματα, όταν πέρυσι κατεγράφη η διέλευση σχεδόν 188.600).
Κατά 73,81% μειώθηκαν οι διελεύσεις από τα διόδια των Μαλγάρων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από όπου διήλθαν φέτος στο εν λόγω διάστημα περίπου 350000 οχήματα, έναντι 1,33 εκατ. πέρυσι, ενώ σε εκείνα της Ανάληψης η μείωση έφτασε στο 76,5% (μόλις 116.820 οχήματα, έναντι 498.369 πέρυσι) και στου Πολυμύλου στο 78,33% (περίπου 107.600 οχήματα, έναντι σχεδόν 470.000 πέρυσι).
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κουτσούκος, στοιχεία για το προφίλ των διερχόμενων από την Εγνατία (για ποιον λόγο ταξίδεψαν) ή για την επίδραση που είχε στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά μήκος των 700 χιλιομέτρων της η μείωση της κυκλοφορίας, δεν υπάρχουν προς το παρόν διαθέσιμα.
Συνολικά, στο χρονικό διάστημα 23/3 έως 5/5, και με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας σε ισχύ, κατά μήκος της Εγνατίας Οδού μετακινήθηκαν 1.156.047 ελαφρά και βαρέα οχήματα, έναντι 4.606.472 στο αντίστοιχο διάστημα του 2019, αριθμός μειωμένος κατά 75%. Την πτώση του μέσου όρου έφεραν τα ελαφρά οχήματα (μοτοσικλέτες και ΙΧ), όπου η μείωση έφτασε στο 84,5%. Στον δρόμο μετακινούνταν τον τελευταίο ενάμιση μήνα κυρίως βαρέα οχήματα (φορτηγά και νταλίκες) μεταφοράς εμπορευμάτων. Ωστόσο και ο δικός τους αριθμός ήταν επίσης μειωμένος, κατά 26,2%, αφού συνολικά κατεγράφησαν 563.704 βαρέα οχήματα, έναντι περίπου 765.000 πέρυσι.
Συνεπεία της μείωσης της κυκλοφορίας εξαιτίας της Covid-19, αισθητά μειωμένα ήταν και τα έσοδα από τους 13 σταθμούς διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, με την πτώση τους να φτάνει στο 65%, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κουτσούκος.
Ποσοστιαία, την περισσότερη κίνηση φαίνεται ότι έχασε ο σταθμός διοδίων της Ιεροπηγής Καστοριάς, στα 4 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Αλβανία, όπου η πτώση ανήλθε σε 85,6% (μόλις 9.416 οχήματα, έναντι 70.509 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε εκείνος του Προμαχώνα Σερρών, κοντά στα βόρεια ελληνοβουλγαρικά σύνορα, όπου η κίνηση μειώθηκε κατά 79,19% (στα 39.241 οχήματα, όταν πέρυσι κατεγράφη η διέλευση σχεδόν 188.600).
Κατά 73,81% μειώθηκαν οι διελεύσεις από τα διόδια των Μαλγάρων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από όπου διήλθαν φέτος στο εν λόγω διάστημα περίπου 350000 οχήματα, έναντι 1,33 εκατ. πέρυσι, ενώ σε εκείνα της Ανάληψης η μείωση έφτασε στο 76,5% (μόλις 116.820 οχήματα, έναντι 498.369 πέρυσι) και στου Πολυμύλου στο 78,33% (περίπου 107.600 οχήματα, έναντι σχεδόν 470.000 πέρυσι).
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κουτσούκος, στοιχεία για το προφίλ των διερχόμενων από την Εγνατία (για ποιον λόγο ταξίδεψαν) ή για την επίδραση που είχε στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά μήκος των 700 χιλιομέτρων της η μείωση της κυκλοφορίας, δεν υπάρχουν προς το παρόν διαθέσιμα.