ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ηλεκτρονικά με ένα κλικ 750.000 ασφαλιστικές ενημερότητες
«Ένα αίτημα δεκαετιών του παραγωγικού κόσμου ικανοποιείται με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία λήψης αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, που αναπτύχθηκε από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ)», αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε σχετική ανακοίνωση.
Για πρώτη φορά, εντάσσονται στην ηλεκτρονική διαδικασία 1.500.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενοι και αγρότες της χώρας και διασυνδέονται τα πληροφοριακά συστήματα μισθωτών και μη μισθωτών, παρέχοντας ολοκληρωμένη πληροφορία για την ασφαλιστική ενημερότητα.
Με τη νέα υπηρεσία, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν από τον υπολογιστή τους με απλά βήματα, σε δευτερόλεπτα και χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα του e-ΕΦΚΑ, να λάβουν το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.
Τι προβλέπει η διαδικασία
Ήδη, μέχρι τις 12:00 της πρώτης ημέρας λειτουργίας, έχουν υποβληθεί 4.088 αιτήματα. Σημειώνεται ότι, ειδικά για τους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ, θα απαιτηθεί μόνο για την πρώτη φορά να επισκεφτούν την αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου να γίνει έλεγχος πληρωμής των εισφορών τους για το διάστημα έως τις 31/12/2016.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ιδιαίτερη σημασία έχει αυτή η διευκόλυνση για τους κατοίκους των νησιών και των απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι, μέχρι σήμερα, θα έπρεπε να ταξιδεύουν μέχρι τα αντίστοιχα υποκαταστήματα του τ. ΟΑΕΕ, του τ. ΟΓΑ και του τ. ΕΤΑΑ, ξοδεύοντας χρήματα και χρόνο, προκειμένου να λάβουν μία απλή ασφαλιστική ενημερότητα.
Επιπλέον, για πρώτη φορά καταχωρούνται και ελέγχονται οι υπεύθυνες δηλώσεις για όσους εξαιρούνται από την προσκόμιση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, θωρακίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, τόσο τους φορείς που εκτελούν τις αντίστοιχες συναλλαγές, όσο και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, από εκείνους που χρησιμοποιούσαν την υπεύθυνη δήλωση ως παράθυρο για να αποφεύγουν την προσκόμιση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση εκκρεμοτήτων
Σε γραπτή δήλωσή του, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης, σημείωσε: «Με τη λειτουργία της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής, μειώνεται δραστικά το διοικητικό βάρος για ελευθέρους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες, οι οποίοι ελάμβαναν στο σύνολό τους περίπου 750.000 ασφαλιστικές ενημερότητες ανά έτος και απελευθερώνονται τουλάχιστον 1 εκατομμύριο ανθρωποώρες παραγωγικού χρόνου, ετησίως. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός σημαντικού στελεχιακού δυναμικού θα κατευθυνθεί στην αντιμετώπιση εκκρεμοτήτων.
Ένα αίτημα δεκαετιών του παραγωγικού κόσμου ικανοποιείται, για πρώτη φορά, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία λήψης αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και διευκολύνονται όλοι, κυρίως, όμως, οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών και των νησιών μας».
Για πρώτη φορά, εντάσσονται στην ηλεκτρονική διαδικασία 1.500.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενοι και αγρότες της χώρας και διασυνδέονται τα πληροφοριακά συστήματα μισθωτών και μη μισθωτών, παρέχοντας ολοκληρωμένη πληροφορία για την ασφαλιστική ενημερότητα.
Με τη νέα υπηρεσία, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν από τον υπολογιστή τους με απλά βήματα, σε δευτερόλεπτα και χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα του e-ΕΦΚΑ, να λάβουν το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.
Τι προβλέπει η διαδικασία
Ήδη, μέχρι τις 12:00 της πρώτης ημέρας λειτουργίας, έχουν υποβληθεί 4.088 αιτήματα. Σημειώνεται ότι, ειδικά για τους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ, θα απαιτηθεί μόνο για την πρώτη φορά να επισκεφτούν την αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου να γίνει έλεγχος πληρωμής των εισφορών τους για το διάστημα έως τις 31/12/2016.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ιδιαίτερη σημασία έχει αυτή η διευκόλυνση για τους κατοίκους των νησιών και των απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι, μέχρι σήμερα, θα έπρεπε να ταξιδεύουν μέχρι τα αντίστοιχα υποκαταστήματα του τ. ΟΑΕΕ, του τ. ΟΓΑ και του τ. ΕΤΑΑ, ξοδεύοντας χρήματα και χρόνο, προκειμένου να λάβουν μία απλή ασφαλιστική ενημερότητα.
Επιπλέον, για πρώτη φορά καταχωρούνται και ελέγχονται οι υπεύθυνες δηλώσεις για όσους εξαιρούνται από την προσκόμιση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, θωρακίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, τόσο τους φορείς που εκτελούν τις αντίστοιχες συναλλαγές, όσο και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, από εκείνους που χρησιμοποιούσαν την υπεύθυνη δήλωση ως παράθυρο για να αποφεύγουν την προσκόμιση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση εκκρεμοτήτων
Σε γραπτή δήλωσή του, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης, σημείωσε: «Με τη λειτουργία της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής, μειώνεται δραστικά το διοικητικό βάρος για ελευθέρους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες, οι οποίοι ελάμβαναν στο σύνολό τους περίπου 750.000 ασφαλιστικές ενημερότητες ανά έτος και απελευθερώνονται τουλάχιστον 1 εκατομμύριο ανθρωποώρες παραγωγικού χρόνου, ετησίως. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός σημαντικού στελεχιακού δυναμικού θα κατευθυνθεί στην αντιμετώπιση εκκρεμοτήτων.
Ένα αίτημα δεκαετιών του παραγωγικού κόσμου ικανοποιείται, για πρώτη φορά, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία λήψης αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και διευκολύνονται όλοι, κυρίως, όμως, οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών και των νησιών μας».