ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Φραγκάκης (γγ ΕΟΤ) στα Παραπολιτικά: Θα προστατέψουμε την υγεία των τουριστών
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, ∆ημήτρης Φραγκάκης, αποκαλύπτει στα «Π» πώς θα εξελιχθεί η διαχείριση πιθανών κρουσμάτων κοροναϊού
Η Ελλάδα, όπως προστάτεψε την υγεία και τις ζωές των πολιτών της το προηγούμενο διάστημα, θα προστατέψει την υγεία και των επισκεπτών της φέτος το καλοκαίρι. Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, ∆ημήτρης Φραγκάκης. Στη συνέντευξή του στα «Π», ο κ. Φραγκάκης περιγράφει τη φετινή καμπάνια του ΕΟΤ και εξηγεί πώς θα γίνεται η διαχείριση πιθανών κρουσμάτων κοροναϊού σε τουριστικούς προορισμούς.
Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον τουρισμό θεωρείτε ότι επαρκούν για να αναστραφεί μια χρονιά που, όπως όλα έδειχναν, θα ήταν πολύ κακή;
Τα κυβερνητικά μέτρα σηματοδοτούν την αφετηρία μιας νέας περιόδου για την ελληνική οικονομία, και ειδικά για τον τουρισμό, ο οποίος φαίνεται να «ξεκλειδώνει» έπειτα από περίπου τρεις μήνες ακινησίας. Πριν από μερικές εβδομάδες δεν ήταν αυτονόητη η έναρξη επιστροφής στην κανονικότητα, σήμερα όμως μπορούμε πλέον να αισιοδοξούμε.
Να δούμε μερικά πρακτικά θέματα που προκύπτουν από τις εξαγγελίες του υπουργείου Τουρισμού. Βασικότερο όλων: πώς θα λειτουργήσει φέτος η τουριστική μας βιομηχανία με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια;
Στον «οδικό χάρτη» επανεκκίνησης που παρουσιάστηκε από τον υπουργό Τουρισμού κομβική θέση έχει ένα πολύ συνεκτικό σχέδιο διαχείρισης πιθανού κρούσματος σε τουριστικό προορισμό, κάτι το οποίο απευχόμαστε φυσικά όλοι, παρ’ όλα αυτά οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πλέον συνεργαζόμενος γιατρός καταλύματος, συντονιστής από το κατάλυμα για τη διαχείριση κρούσματος, ειδικοί «χώροι καραντίνας» ανά περιοχή ή νησί, μεταφορά σε δομή Υγείας και, φυσικά, ενίσχυση των υγειονομικών δυνατοτήτων, ειδικά σε μικρούς νησιωτικούς προορισμούς.
Με ποιον τρόπο, όμως, θα ενημερώσουμε τους ξένους πιθανούς επισκέπτες μας ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά τους, εφόσον επιλέξουν τη χώρα μας για διακοπές;
Η Ελλάδα έχει προβληθεί στο διεθνές κοινό ως μια χώρα που αντιμετώπισε εξαιρετικά επιτυχημένα την υγειονομική κρίση κι αυτό αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα πάνω στο οποίο θα χτίσουμε. Η διεθνής κα μπάνια που σχεδιάζει ήδη ο ΕΟΤ πατάει επάνω στην ασφάλεια του προορισμού και μεταδίδει και τα υπόλοιπα θετικά μηνύματα που θέλουμε προς το εξωτερικό. Εκτός της καμπάνιας, θα ενημερώσουμε με κάθε τρόπο για τα υγειονομικά πρωτόκολλα και με apps και με συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και με τη συνδρομή tour operators και ταξιδιωτικών γραφείων αλλά και με το ειδικό σήμα «Health First» και σχετικές πιστοποιήσεις σε όλους τους τουριστικούς παρόχους. Η ασφάλεια εργαζομένων, πολιτών αλλά και των επισκεπτών μας είναι πρώτη προτεραιότητα.
Πολύς λόγος έχει γίνει για την ανάγκη ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού. Ποια μέτρα λαμβάνονται για αυτόν τον τομέα;
Ο εσωτερικός τουρισμός ήταν στόχος και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού. Τώρα ουσιαστικά επιταχύνουμε τις ενέργειές μας προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση στο εσωτερικό της χώρας μας. Εκτός της διαφημιστικής καμπάνιας που θα κάνει ο ΕΟΤ, θα ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναβαθμιστεί και το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΟΑΕ∆ και θα προβλεφθούν και εταιρικά holiday vouchers για εργαζομένους ιδιωτικών επιχειρήσεων. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες μαζί με τις μειώσεις φόρων πιστεύουμε ότι θα δώσουν κι ένα επιπλέον κίνητρο στους Έλληνες να κάνουν διακοπές στη χώρα μας, σε μια δύσκολη χρονιά, τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά.
Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, τελικά τι μπορούμε να περιμένουμε τη φετινή σεζόν;
Μην κρυβόμαστε, θα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη τουριστική σεζόν. Πολύ μικρότερη και σε έσοδα και σε αφίξεις, ίσως και σε διάρκεια σε σχέση με πέρυσι. ∆ίνουμε μάχη να περιορίσουμε τη ζημία και να πάρουμε όσο περισσότερα μπορούμε τώρα, ώστε να επιβιώσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και να δουλέψουν οι εργαζόμενοι. Κυρίως, όμως, για να κρατηθούμε και να προετοιμάσουμε το 2021, που θεωρώ πως θα είναι έτος ανάκαμψης του κλάδου.
Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον τουρισμό θεωρείτε ότι επαρκούν για να αναστραφεί μια χρονιά που, όπως όλα έδειχναν, θα ήταν πολύ κακή;
Τα κυβερνητικά μέτρα σηματοδοτούν την αφετηρία μιας νέας περιόδου για την ελληνική οικονομία, και ειδικά για τον τουρισμό, ο οποίος φαίνεται να «ξεκλειδώνει» έπειτα από περίπου τρεις μήνες ακινησίας. Πριν από μερικές εβδομάδες δεν ήταν αυτονόητη η έναρξη επιστροφής στην κανονικότητα, σήμερα όμως μπορούμε πλέον να αισιοδοξούμε.
Η διεθνής καμπάνια που σχεδιάζει ήδη ο ΕΟΤ πατάει επάνω στην ασφάλεια του προορισμού και μεταδίδει και τα υπόλοιπα θετικά μηνύματα που θέλουμε προς το εξωτερικόΟι βασικές υγειονομικές διαδικασίες, τα μέτρα προστασίας εργαζομένων και ενίσχυσης των επιχειρήσεων, η έμφαση στις αγορές του εξωτερικού αλλά και στον εσωτερικό τουρισμό, που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, μπορούν να μας οδηγήσουν σε μια τουριστική σεζόν δύσκολη, αλλά όχι χαμένη από χέρι. Η Ελλάδα, όπως προστάτεψε την υγεία και τις ζωές των πολιτών της το προηγούμενο διάστημα, με τον ίδιο τρόπο μπορεί να προστατέψει την υγεία και των επισκεπτών της φέτος το καλοκαίρι. Με σχέδιο, αλλά και τον ίδιο επαγγελματισμό και την πειθαρχία που επιδείξαμε στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, μπορούμε να κερδίσουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε τη φετινή τουριστική σεζόν.
Να δούμε μερικά πρακτικά θέματα που προκύπτουν από τις εξαγγελίες του υπουργείου Τουρισμού. Βασικότερο όλων: πώς θα λειτουργήσει φέτος η τουριστική μας βιομηχανία με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια;
Στον «οδικό χάρτη» επανεκκίνησης που παρουσιάστηκε από τον υπουργό Τουρισμού κομβική θέση έχει ένα πολύ συνεκτικό σχέδιο διαχείρισης πιθανού κρούσματος σε τουριστικό προορισμό, κάτι το οποίο απευχόμαστε φυσικά όλοι, παρ’ όλα αυτά οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πλέον συνεργαζόμενος γιατρός καταλύματος, συντονιστής από το κατάλυμα για τη διαχείριση κρούσματος, ειδικοί «χώροι καραντίνας» ανά περιοχή ή νησί, μεταφορά σε δομή Υγείας και, φυσικά, ενίσχυση των υγειονομικών δυνατοτήτων, ειδικά σε μικρούς νησιωτικούς προορισμούς.
Θα ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναβαθμιστεί και το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΟΑΕΔΕπίσης, είναι σημαντικό να επισημάνω ότι θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ κατά τη διάρκεια εισόδου των τουριστών και, φυσικά, η χώρα μας δεν θα ανοίξει άκριτα τα σύνορά της χωρίς να λάβει υπόψη της τα επιδημιολογικά δεδομένα και τον βαθμό αντιμετώπισης της πανδημίας σε χώρες του εξωτερικού που μας ενδιαφέρουν ως αγορές.
Με ποιον τρόπο, όμως, θα ενημερώσουμε τους ξένους πιθανούς επισκέπτες μας ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά τους, εφόσον επιλέξουν τη χώρα μας για διακοπές;
Η Ελλάδα έχει προβληθεί στο διεθνές κοινό ως μια χώρα που αντιμετώπισε εξαιρετικά επιτυχημένα την υγειονομική κρίση κι αυτό αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα πάνω στο οποίο θα χτίσουμε. Η διεθνής κα μπάνια που σχεδιάζει ήδη ο ΕΟΤ πατάει επάνω στην ασφάλεια του προορισμού και μεταδίδει και τα υπόλοιπα θετικά μηνύματα που θέλουμε προς το εξωτερικό. Εκτός της καμπάνιας, θα ενημερώσουμε με κάθε τρόπο για τα υγειονομικά πρωτόκολλα και με apps και με συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και με τη συνδρομή tour operators και ταξιδιωτικών γραφείων αλλά και με το ειδικό σήμα «Health First» και σχετικές πιστοποιήσεις σε όλους τους τουριστικούς παρόχους. Η ασφάλεια εργαζομένων, πολιτών αλλά και των επισκεπτών μας είναι πρώτη προτεραιότητα.
Πολύς λόγος έχει γίνει για την ανάγκη ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού. Ποια μέτρα λαμβάνονται για αυτόν τον τομέα;
Ο εσωτερικός τουρισμός ήταν στόχος και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού. Τώρα ουσιαστικά επιταχύνουμε τις ενέργειές μας προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση στο εσωτερικό της χώρας μας. Εκτός της διαφημιστικής καμπάνιας που θα κάνει ο ΕΟΤ, θα ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναβαθμιστεί και το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΟΑΕ∆ και θα προβλεφθούν και εταιρικά holiday vouchers για εργαζομένους ιδιωτικών επιχειρήσεων. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες μαζί με τις μειώσεις φόρων πιστεύουμε ότι θα δώσουν κι ένα επιπλέον κίνητρο στους Έλληνες να κάνουν διακοπές στη χώρα μας, σε μια δύσκολη χρονιά, τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά.
Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, τελικά τι μπορούμε να περιμένουμε τη φετινή σεζόν;
Μην κρυβόμαστε, θα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη τουριστική σεζόν. Πολύ μικρότερη και σε έσοδα και σε αφίξεις, ίσως και σε διάρκεια σε σχέση με πέρυσι. ∆ίνουμε μάχη να περιορίσουμε τη ζημία και να πάρουμε όσο περισσότερα μπορούμε τώρα, ώστε να επιβιώσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και να δουλέψουν οι εργαζόμενοι. Κυρίως, όμως, για να κρατηθούμε και να προετοιμάσουμε το 2021, που θεωρώ πως θα είναι έτος ανάκαμψης του κλάδου.