ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πανελλαδικές 2020: Οι απαντήσεις σε Βιολογία και Κοινωνιολογία και σχολιασμός των θεμάτων
Στα μαθήματα της Βιολογίας και της Κοινωνιολογίας εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020, στην τρίτη κατά σειρά ημέρα της εξέτασής τους.
Οι εξετάσεις των Πανελληνίων 2020 για τα ΓΕΛ συνεχίστηκαν σήμερα με μαθήματα κατεύθυνσης.
Βατά, αλλά με πολλά ερωτήματα ήταν τα σημερινά θέματα της Βιολογίας (μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τις Ιατρικές σχολές) στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σήμερα και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) που αντικατέστησε φέτος τα Λατινικά, τα οποία όμως επανέρχονται σύντομα στο εξεταστικό σύστημα. Στην Κοινωνιολογία τα θέματα κρίνονται απαιτητικά, αλλά χωρίς επιστημονικά προβλήματα.
Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος της Βιολογίας από την ομάδα των Βιολόγων του Νέου Φροντιστηρίου
Μετά από μια ιδιαίτερη χρονιά, από πολλές απόψεις, οι υποψήφιοι κλήθηκαν σήμερα να αντιμετωπίσουν το μάθημα της Βιολογίας...
Φέτος, για πρώτη φορά οι μαθητές αντιμετώπισαν από κοινού τη Βιολογία Προσανατολισμού και τη Βιολογία Γενικής Παιδείας..
Τα θέματα, αν και παρουσίαζαν κλιμακωτή δυσκολία και αρκετή έκταση, κινούνται στα όρια του αναμενόμενου και η αρχική εκτίμηση είναι πως οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά..
Οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής του πρώτου θέματος απαιτούσαν γνώση από την πλευρά των μαθητών και κατανόηση του υλικού και των δύο βιβλίων, χωρίς όμως να παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Στο δεύτερο θέμα οι ερωτήσεις θεωρίας, προερχόμενες από την ύλη και των δύο βιβλίων, κρίνονται αναμενόμενες και με απαντήσεις σχετικά μικρής έκτασης...
Στο τρίτο θέμα ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει.. Η ερώτηση διαγράμματος αντιγόνου και η άσκηση 2ου κεφαλαίου από το βιβλίο της Γενικής δεν αποτελούν έκπληξη. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4, από την ύλη του Προσανατολισμού, απαιτούν κάποια προσοχή παραπάνω...Καλή και σε βάθος κατανόηση της εκφώνησης, γνώση και κριτική ικανότητα από την πλευρά των υποψηφίων θεωρούνται απαραίτητα για την ολοκληρωμένη απάντηση αυτών των υποερωτημάτων...
Τέλος, το τέταρτο θέμα αποτελεί ίσως την μόνη «πρόκληση» των σημερινών θεμάτων…Τα υποερωτήματα του συγκεκριμένου θέματος απαιτούσαν σε βάθος γνώση, απόλυτη κατανόηση και συνδυαστική σκέψη από την πλευρά των υποψηφίων. Ήταν το θέμα που απαιτούσε τον περισσότερο χρόνο και αυτό που ανεβάζει τον πήχη της δυσκολίας των φετινών θεμάτων λίγο παραπάνω από τα αντίστοιχα των περσινών εξετάσεων...
Ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους και οι κόποι τους να καρποφορήσουν στο έπακρο....
Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο Στέλιο Δηλιωρίδη
Τα θέματα της Κοινωνιολογίας Προσανατολισμού τα οποία είχαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι κρίνονται απλά, κατανοητά και απόλυτα σαφή. Στις απαιτήσεις τους μπορούσε να ανταποκριθεί ο μέσος υποψήφιος με σχετική άνεση.
Οι ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σωστό-Λάθος, Πολλαπλής Επιλογής) δεν κρύβουν κάποια «παγίδα».
Το θέμα Β εμπεριέχει σαφή ζητήματα από το το 1ο και το 2ο Κεφάλαιο.
Το θέμα Γ εστιάζει στο τελευταίο κομμάτι της ύλης που σχετίζεται με την πολιτική συμπεριφορά και την πολιτική αλλοτρίωση με πολύ διακριτά ζητούμενα.
Τέλος το θέμα Δ καταπιάνεται με τους θεμελιωτές της κοινωνιολογικής επιστήμης, Ντυρκέμ και Βέμπερ από διάφορα Κεφάλαια της Ύλης.
Οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι ελάχιστα θα αισθάνθηκαν τα σημερινά θέματα ως πρόκληση.
Οι εξετάσεις των Πανελληνίων 2020 για τα ΓΕΛ συνεχίστηκαν σήμερα με μαθήματα κατεύθυνσης.
Βατά, αλλά με πολλά ερωτήματα ήταν τα σημερινά θέματα της Βιολογίας (μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τις Ιατρικές σχολές) στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σήμερα και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) που αντικατέστησε φέτος τα Λατινικά, τα οποία όμως επανέρχονται σύντομα στο εξεταστικό σύστημα. Στην Κοινωνιολογία τα θέματα κρίνονται απαιτητικά, αλλά χωρίς επιστημονικά προβλήματα.
Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος της Βιολογίας από την ομάδα των Βιολόγων του Νέου Φροντιστηρίου
Μετά από μια ιδιαίτερη χρονιά, από πολλές απόψεις, οι υποψήφιοι κλήθηκαν σήμερα να αντιμετωπίσουν το μάθημα της Βιολογίας...
Φέτος, για πρώτη φορά οι μαθητές αντιμετώπισαν από κοινού τη Βιολογία Προσανατολισμού και τη Βιολογία Γενικής Παιδείας..
Τα θέματα, αν και παρουσίαζαν κλιμακωτή δυσκολία και αρκετή έκταση, κινούνται στα όρια του αναμενόμενου και η αρχική εκτίμηση είναι πως οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά..
Οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής του πρώτου θέματος απαιτούσαν γνώση από την πλευρά των μαθητών και κατανόηση του υλικού και των δύο βιβλίων, χωρίς όμως να παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Στο δεύτερο θέμα οι ερωτήσεις θεωρίας, προερχόμενες από την ύλη και των δύο βιβλίων, κρίνονται αναμενόμενες και με απαντήσεις σχετικά μικρής έκτασης...
Στο τρίτο θέμα ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει.. Η ερώτηση διαγράμματος αντιγόνου και η άσκηση 2ου κεφαλαίου από το βιβλίο της Γενικής δεν αποτελούν έκπληξη. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4, από την ύλη του Προσανατολισμού, απαιτούν κάποια προσοχή παραπάνω...Καλή και σε βάθος κατανόηση της εκφώνησης, γνώση και κριτική ικανότητα από την πλευρά των υποψηφίων θεωρούνται απαραίτητα για την ολοκληρωμένη απάντηση αυτών των υποερωτημάτων...
Τέλος, το τέταρτο θέμα αποτελεί ίσως την μόνη «πρόκληση» των σημερινών θεμάτων…Τα υποερωτήματα του συγκεκριμένου θέματος απαιτούσαν σε βάθος γνώση, απόλυτη κατανόηση και συνδυαστική σκέψη από την πλευρά των υποψηφίων. Ήταν το θέμα που απαιτούσε τον περισσότερο χρόνο και αυτό που ανεβάζει τον πήχη της δυσκολίας των φετινών θεμάτων λίγο παραπάνω από τα αντίστοιχα των περσινών εξετάσεων...
Ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους και οι κόποι τους να καρποφορήσουν στο έπακρο....
Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο Στέλιο Δηλιωρίδη
Τα θέματα της Κοινωνιολογίας Προσανατολισμού τα οποία είχαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι κρίνονται απλά, κατανοητά και απόλυτα σαφή. Στις απαιτήσεις τους μπορούσε να ανταποκριθεί ο μέσος υποψήφιος με σχετική άνεση.
Οι ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σωστό-Λάθος, Πολλαπλής Επιλογής) δεν κρύβουν κάποια «παγίδα».
Το θέμα Β εμπεριέχει σαφή ζητήματα από το το 1ο και το 2ο Κεφάλαιο.
Το θέμα Γ εστιάζει στο τελευταίο κομμάτι της ύλης που σχετίζεται με την πολιτική συμπεριφορά και την πολιτική αλλοτρίωση με πολύ διακριτά ζητούμενα.
Τέλος το θέμα Δ καταπιάνεται με τους θεμελιωτές της κοινωνιολογικής επιστήμης, Ντυρκέμ και Βέμπερ από διάφορα Κεφάλαια της Ύλης.
Οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι ελάχιστα θα αισθάνθηκαν τα σημερινά θέματα ως πρόκληση.