Ανοίγουν τη Δευτέρα 3 νέοι σταθμοί του μετρό: Σε Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγ. Βαρβάρα
Ανάσα για τους επιβάτες της Δυτικής Αθήνας και για το κυκλοφοριακό της πρωτεύουσας, θα δώσουν οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό οι οποίοι παραδίδονται στο επιβατικό κοινό τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, με την επέκταση της Γραμμής 3 έως τη Νίκαια.
Πρόκειται για τους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», μέσω των οποίων θα εξυπηρετούνται ημερησίως πάνω από 60.000 επιβάτες και θα εξυπηρετούν τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές, οι οποίες σήμερα αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και έχουν χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς..
Ο σταθμός Αγία Βαρβάρα βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας. Ο σταθμός Κορυδαλλός βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του δήμου, στην πλατεία Ελευθερίας, ενώ ο σταθμός στην Νίκαια βρίσκεται στην πλατεία Ελευθέριος Βενιζέλος.
Οπως αναφέρει η ΕΡΤ, με την λειτουργία των σταθμών αυτών θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση στο κέντρο της Αθήνας, αλλά θα υπάρξει και μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης τόσο στις περιοχές αυτές όσο και στο κέντρο της πόλης.
Για παράδειγμα η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα διανύεται σε 14 λεπτά, όταν τώρα με το αυτοκίνητο σε συνθήκες αιχμής απαιτείται περισσότερη από μία ώρα.
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., και συνολικά έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»).
Οι τρεις σταθμοί που θα εγκαινιαστούν την Δευτέρα είναι οι πρώτοι που δίνονται σε εμπορική λειτουργία από το 2013 οπότε και είχε ανοίξει ο σταθμός «Αγία Μαρίνα». Με την έναρξη λειτουργίας τους το μήκος της γραμμής 3 θα αυξηθεί κατά 4 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει πλέον 24 σταθμούς έως το Αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με το ethnos.gr στους νέους σταθμούς δε θα τοποθετηθούν πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε αυτή τη φάση αλλά ακυρωτικά μηχανήματα, όπως τα αντίστοιχα που υπάρχουν στα λεωφορεία.
Τα δρομολόγια σε Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια θα ξεκινήσουν από το πρωί της ερχόμενης Τρίτης, ενώ το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία το 2022.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε ότι ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί). που ήδη έχει κατασκευαστεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Σύμφωνα με το athenstransport.com η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, οι 3 περιοχές της δυτικής Αθήνας που περιμένουν εδώ και πολλά χρόνια την έλευση του Μετρό, περίμεναν 12 χρόνια από την (επανα)δημοπράτηση του συγκεκριμένου διαγωνισμού μέχρι την μερική ολοκλήρωση των έργων.
Ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα μιλούσε για παράδοση ολόκληρης της επέκτασης ως το 2017, η οικονομική κρίση, κατασκευαστικές δυσκολίες και άλλα, κυρίως γραφειοκρατικά, προβλήματα έφεραν καθυστέρηση και οδήγησαν στην τμηματική παράδοση του έργου, με τους 3 τελευταίους σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) να αναμένεται να παραδοθούν σε 2 χρόνια από σήμερα.