ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το μαχητικό Spitfire έρχεται στους ελληνικούς αιθέρες
Μετά από 73 χρόνια, το ιστορικό μαχητικό Spitfire επιστρέφει στους ελληνικούς ουρανούς. Αυτό το θρυλικό μονοκινητήριο αεροσκάφος που είχε πρωταγωνιστήσει στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έχει ξαναζωντανέψει, έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τις πτητικές του δοκιμές και τον Οκτώβριο θα βρεθεί στην Ελλάδα, θα φέρει τα ελληνικά σήματα, δηλαδή τα χρώματα και το όνομα της Πολεμικής Αεροπορίας και θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Τατοϊου φέρνοντας στο μυαλό ιστορικές μνήμες.
Το ιστορικό αυτό αεροπλάνο για όσους το θυμούνται, όπως γράφει ο Βηματοδότης, βρισκόταν παροπλισμένο στην είσοδο του Πολεμικού Μουσείου όταν το ΓΕΑ, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ιδρυμα «Ικαρος», συμφώνησαν στην ανακατασκευή του με σκοπό να το κάνουν πτητικά ικανό, να το επαναφέρουν δηλαδή, όπως λένε στην Αεροπορία, σε «πτήσιμη κατάσταση», έτσι ώστε να μπορεί να συμμετάσχει σε αεροπορικές εκθέσεις ή και σε επιδείξεις ιστορικών αεροσκαφών. Το αεροπλάνο αποσυναρμολογήθηκε και συναρμολογήθηκε πάλι στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, όπου η εταιρία Spitfire Company LTD διατηρεί ακόμα εργοστάσιο. Εκεί, σ΄αυτό το μικρό εργοστάσιο, ξαναζωντάνεψε. Απέκτησε πτητική ισχύ.
Να σημειώσω εδώ και τούτο: Το ιστορικό καταδιωκτικό, θα το πετάνε την πρώτη περίοδο της αφίξεώς του στην Ελλάδα, Βρετανοί πιλότοι εκπαιδευμένοι στα Spitfires, οι οποίοι θα εκπαιδεύσουν εν συνεχεία και τους Ελληνες πιλότους. Η αρχική σκέψη είναι να πετάξει (εκτός απροόπτου) κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου, μαζί μ΄ένα F-16. Εκείνο που θεωρείται σίγουρο είναι ότι το ελληνικό Spitfire θα πάρει μέρος στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια του ελληνικού κράτους.
Ουδείς βεβαίως ξεχνά ότι το Supermarine Spitfire, υπήρξε ένα από τα πιο διάσημα καταδιωκτικά όλων των εποχών, αντιμέτωπο στην διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου με τα γερμανικά Στούκας (Stuka) ή τα επίσης γερμανικά Focke-Wulf (FW-190), σύμβολο της βρετανικής αεροπορικής ισχύος. Χρησιμοποιήθηκε και από την Πολεμική Αεροπορία ακόμα και κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Στα Spitfires βρέθηκαν να πολεμούν τους Ναζί και πολλοί Ελληνες πιλότοι της ομογένειας, όπως ο Ιωάννης Αγοραστός Πλαγής που είχε ενταχθεί στην RAF από τη Ροδεσία (σημερινή Ζιμπάμπουε) και πήρε μέρος σε αερομαχίες καταρρίπτοντας γερμανικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα. Για τα κατορθώματά του κέρδισε το παράσημο του «Διακεκριμένου Σταυρού Πτήσεων».
Το ιστορικό αυτό αεροπλάνο για όσους το θυμούνται, όπως γράφει ο Βηματοδότης, βρισκόταν παροπλισμένο στην είσοδο του Πολεμικού Μουσείου όταν το ΓΕΑ, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ιδρυμα «Ικαρος», συμφώνησαν στην ανακατασκευή του με σκοπό να το κάνουν πτητικά ικανό, να το επαναφέρουν δηλαδή, όπως λένε στην Αεροπορία, σε «πτήσιμη κατάσταση», έτσι ώστε να μπορεί να συμμετάσχει σε αεροπορικές εκθέσεις ή και σε επιδείξεις ιστορικών αεροσκαφών. Το αεροπλάνο αποσυναρμολογήθηκε και συναρμολογήθηκε πάλι στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, όπου η εταιρία Spitfire Company LTD διατηρεί ακόμα εργοστάσιο. Εκεί, σ΄αυτό το μικρό εργοστάσιο, ξαναζωντάνεψε. Απέκτησε πτητική ισχύ.
Να σημειώσω εδώ και τούτο: Το ιστορικό καταδιωκτικό, θα το πετάνε την πρώτη περίοδο της αφίξεώς του στην Ελλάδα, Βρετανοί πιλότοι εκπαιδευμένοι στα Spitfires, οι οποίοι θα εκπαιδεύσουν εν συνεχεία και τους Ελληνες πιλότους. Η αρχική σκέψη είναι να πετάξει (εκτός απροόπτου) κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου, μαζί μ΄ένα F-16. Εκείνο που θεωρείται σίγουρο είναι ότι το ελληνικό Spitfire θα πάρει μέρος στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια του ελληνικού κράτους.
Ουδείς βεβαίως ξεχνά ότι το Supermarine Spitfire, υπήρξε ένα από τα πιο διάσημα καταδιωκτικά όλων των εποχών, αντιμέτωπο στην διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου με τα γερμανικά Στούκας (Stuka) ή τα επίσης γερμανικά Focke-Wulf (FW-190), σύμβολο της βρετανικής αεροπορικής ισχύος. Χρησιμοποιήθηκε και από την Πολεμική Αεροπορία ακόμα και κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Στα Spitfires βρέθηκαν να πολεμούν τους Ναζί και πολλοί Ελληνες πιλότοι της ομογένειας, όπως ο Ιωάννης Αγοραστός Πλαγής που είχε ενταχθεί στην RAF από τη Ροδεσία (σημερινή Ζιμπάμπουε) και πήρε μέρος σε αερομαχίες καταρρίπτοντας γερμανικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα. Για τα κατορθώματά του κέρδισε το παράσημο του «Διακεκριμένου Σταυρού Πτήσεων».