Έτσι θα λειτουργήσουν τα σχολεία φέτος: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για μάσκες, αποστάσεις και θρανία
Σε πλήρη σύνθεση και με εκτεταμένη χρήση μάσκας θα λειτουργήσουν φέτος τα σχολεία, παρά τις εκκλήσεις για ενίσχυση των σχολικών μονάδων ή ολιγομελή τμήματα.
Στην πρόταση αυτή κατέληξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που συμμετείχε σε σε τηλεδιάσκεψη με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κοροναϊού.
Μετά από ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής, προγραμματίζεται η επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων να πραγματοποιηθεί σε πλήρη σύνθεση (δηλ. με όλους τους μαθητές) και με αυξημένα μέτρα προστασίας (όπως εκτεταμένη χρήση της μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα μαθητών κ.ά.).
Λεπτομέρειες σχετικά με την επαναλειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες και θα ανακοινωθούν συνολικά από το Υπουργείο.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου.
Στη σχετική δήλωσή της, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρει ότι η επικοινωνία με το Υπουργείο Υγείας και τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας είναι διαρκής, «με στόχο τη συνεχή επικαιροποίηση και προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ιδιαίτερες συνθήκες που διανύουμε. Όπως το προηγούμενο διάστημα, έτσι και τώρα, οι εισηγήσεις των ειδικών είναι αυτές που μας καθοδηγούν για τις αυξημένες προφυλάξεις και τα μέτρα διασφάλισης της δημόσιας υγείας όπου και όταν αυτά απαιτούνται. Το αμέσως επόμενο διάστημα και μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές συζητήσεις με την Επιτροπή, το Υπουργείο θα ανακοινώσει το πλήρες πλαίσιο επαναλειτουργίας των δομών που υπάγονται σε αυτό».
Ήδη από χθες Δευτέρα, και ενώ αυξάνονται τα κρούσματα του κοροναϊού στη χώρα εντείνοντας την ανησυχία στην κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ανακοίνωσε πως η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου.
Θέλοντας να βάλει ένα τέλος στα σενάρια περί αναστολής της έναρξης των μαθημάτων, δήλωσε:
«Έχουμε μία χρονιά που θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου και αντιμετωπίζουμε τις ίδιες βασικές προκλήσεις, να τηρούμε τα μέτρα προστασίας. Γιατί αν τα τηρούμε, αυτό θα είναι το βασικό στοιχείο που θα μας προστατέψει από τη διασπορά του ιού (και) στο σχολικό περιβάλλον».
Μάλιστα σε ερώτηση στον τηλεοπτικό σταθμό Open κατά πόσο είναι οριστική η απόφαση της κυβέρνησης για την έναρξη του σχολικού έτους στις 7 Σεπτεμβρίου και για το αν εξακολουθεί να υφίσταται πιθανότητα αναβολής, τόνισε: «Όσο και αν αναβάλλεται η λήψη δύσκολων αποφάσεων, δεν βελτιώνεται το αποτέλεσμα».
«Μάσκες για μαθητές και δασκάλους»
Ήταν ομόφωνη απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου υπό πλήρη σύνθεση και αυξημένα μέτρα», τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1.
Εξήγησε ότι η μάσκα είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές και καθηγητές.
Επίσης, προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα, καθαρισμός, αντισηπτικά από τους Δήμους, και άλλα μέτρα προστασίας.
Διευκρίνισε ότι η ηλικία για τη μάσκα από τους μαθητές είναι υπό συζήτηση και θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες μαζί με όλο το πλαίσιο λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών.
Υπογράμμισε ότι η επιδημιολογική εξέλιξη είναι υπό διαρκή παρακολούθηση από το υπουργείο Παιδείας και σε συμφωνία με τους ειδικούς θα λαμβάνονται, όπου χρειάζεται, νέα μέτρα.
Ενδεχομένως και τεστ
«Οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν άμεσα, όπως και για το ενδεχόμενο τεστ στα σχολεία» δήλωσε η Νίκη Κεραμέως, χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.
Διαβεβαίωσε, δε, ότι το υπουργείο Παιδείας είναι καθ’ όλα έτοιμο και για την τηλεκπαίδευση, αν χρειαστεί, για να περιοριστεί η διασπορά του κοροναϊού.
Τι προτείνουν οι ειδικοί
Στο πλαίσιο αυτό, ο καθηγητής στο τμήμα Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Γκίκας Μαγιορκίνης, μίλησε το πρωί της Τρίτης στο MEGA και αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων και στο καθεστώς λειτουργίας τους.
Όπως είπε, το επικρατέστερο σενάριο είναι η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε παιδιά άνω των 10 ετών, αλλά οποιαδήποτε απόφαση θα παρθεί με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας και Διευθυντής Εργαστηρίου Μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σημείωσε ότι η τάση είναι να ανοίξουν τα σχολεία, δεδομένου ότι τα παιδιά χρειάζονται και την κοινωνικοποίηση που είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την ψυχική τους υγεία, αλλά και η εκπαίδευση, η δια ζώσης επικοινωνία με τους δασκάλους και τους καθηγητές τους, όπως είπε, είναι πολύ σημαντική.
Υπογράμμισε ότι η χρήση μάσκας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε ασιατικές χώρες, είναι κάτι που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, προσθέτοντας ότι είναι καλό να αποκτήσουν αρχές δημόσιας υγείας.
Λινού: Λειτουργία πρωί και απόγευμα
Από την άλλη πλευρά, την αντίθεσή της με την εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών στην τάξη εκφράζει η καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής Αθηνά Λινού, η οποία προτείνει κάτι διαφορετικό: τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωί και απόγευμα, το άνοιγμα επιπλέον αιθουσών, κάτι που ζητούν ήδη γονείς και εκπαιδευτικοί, και την εμπλοκή ενήλικων εθελοντών στην Εκπαίδευση, οι οποίοι θα επιτηρούν την τήρηση των μέτρων ανά τάξη.
Σημειώνεται πως ο μειωμένος αριθμός μαθητών στις τάξεις περιλαμβάνεται στα μέτρα που έχει υιοθετήσει και η Ιταλία, ενώ η υπουργός Παιδείας της χώρας Λουτσία Ατσολίνα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η χώρα της θα αξιοποιήσει 3.000 σχολικά κτίρια που δεν χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια και ότι θα γίνουν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και προσωπικού στα σχολεία.
Ως προς την εκ περιτροπής παρουσία των μαθητών στην τάξη η κυρία Λινού υποστηρίζει ότι η ασφάλεια του μέτρου τελεί υπό εξέταση και ότι ξένοι επιδημιολόγοι έχουν αποφανθεί πως ενέχει κινδύνους, καθώς εκθέτει τα παιδιά σε περισσότερους ανθρώπους.
Πώς «βλέπουν» οι καθηγητές το άνοιγμα των σχολείων
Ο γ.γ της ΟΛΜΕ, Βαγγέλης Μπουντουλούλης, μιλώντας στο MEGA υπογράμμισε ότι «εμείς δεν θα φέρουμε αντιρρήσεις στην επιστημονική επιτροπή για το πως πρέπει να γίνει». «Όταν κλειθούμε να κάνουμε αυτό που πρέπει ως καθηγητές, θα το κάνουμε» συμπλήρωσε.
Σχετικά με τον τρόπο που θα γίνουν τα μαθήματα, ο Γ.Γ. της ΟΛΜΕ στάθηκε στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, που πρέπει να είναι σαφώς μικρότερος, στα απαιτούμενα κονδύλια και στους καθηγητές που επιβάλλεται να αυξηθούν ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες.