ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τρίκαλα: Παρουσιάστηκε από το Δήμο Σύστημα Αποτρεπτικής Στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ
Ο Δήμος Τρικκαίων, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της δημοτικής αρχής για την για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κινητικότητας 2020 παρουσίασε σήμερα το μεσημέρι το Σύστημα Αποτρεπτικής Στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ
, που αφορά στον έλεγχο και διατήρηση (εποπτεία) των θέσεων στάθμευσης για τους πολίτες με αναπηρία.
Το σύστημα φέρει αισθητήρα εμφυτευμένο στο έδαφος, ο οποίος αφού πρώτα ανιχνεύσει την παρουσία οχήματος στη θέση ΑμεΑ, ακολούθως εντοπίζει αν η κατάληψη της θέσεις έγινε από διαπιστευμένο (ΑμεΑ) ή μη άτομο. Σε περίπτωση που εντοπιστεί ότι το όχημα που είναι σταθμευμένο, δεν φέρει την απαραίτητη διαπίστευση, τότε μετά το πέρας τριών λεπτών, στέλνει ειδοποίηση στο κλιμάκιο της Δημοτικής Αστυνομίας που επιτηρεί τη στιγμή εκείνη την πόλη (πεζοπόρο ή μηχανοκίνητο), ώστε να μεταβούν στο σημείο και να βεβαιώσουν την παράβαση.
Ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι με την λειτουργία του συστήματος αποτρεπτικής στάθμευσης και την επέκτασή του, ενισχύεται η συνδρομή προς τους συμπολίτες ΑμεΑ, τα εμποδιζόμενα άτομα και τους γονείς με καροτσάκια. Ετσι βελτιώνονται συνεχώς οι συνθήκες διαβίωσης και κίνησής τους, σε μια πιο ανθρώπινη πόλη για όλους/ες.
Πιο αναλυτικά, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και για το σκοπό αυτό, γίνεται χρήση της τεχνολογίας NBIoT, που επιτρέπει στους αισθητήρες να λειτουργούν αυτόνομα και απομακρυσμένα, χωρίς την ανάγκη να εγκατασταθεί περεταίρω υποδομή κεραιών επικοινωνίας των αισθητήρων στην πόλη.
Το όλο σύστημα αποτελείται από τρία απλά πράγματα, τον αισθητήρα εδάφους, την έξυπνη κάρτα διαπίστευσης του οχήματος και το λογισμικό που κάνει χρήση η Δημοτική Αστυνομία. Ο αισθητήρας τοποθετείται στο μέσον της θέσης στάθμευσης και κάνει διπλή δουλειά. Μέσω εντοπισμού αποκλίσεων έντασης μαγνητικού πεδίου «διαβάζει» το σήμα που εκπέμπει το όχημα και επίσης «βρίσκει» αν το όχημα που έχει σταθμεύσει, διαθέτει σήμα οχήματος ΑμεΑ. Η κάρτα βρίσκεται μέσα στο όχημα και εκπέμπει αυτό το σήμα, ότι πρόκειται για όχημα ΑμεΑ.
Έτσι, μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα, γνωρίζει ο χειριστής του συστήματος, τι είδους όχημα (ποδήλατο, μηχανάκι, αυτοκίνητο, φορτηγό κ.α.) έχει σταθμεύσει σε θέση ΑμεΑ και εάν αυτό το όχημα διαθέτει πιστοποίηση οχήματος ΑμεΑ. Αισθητήρας και κάρτα ταυτοχρόνως «ειδοποιούν» τον κεντρικό υπολογιστή της Δημοτικής Αστυνομίας, με πράσινο χρώμα, εάν είναι κενή η θέση, με μπλε χρώμα αν είναι κατειλημμένη από όχημα ΑμεΑ και με κόκκινο χρώμα εάν η θέση έχει καταληφθεί παρανόμως.
Ο υπολογιστής με τη σειρά του «ειδοποιεί» τα κινητά τηλέφωνα με τα οποία ο Δήμος προμηθεύει το προσωπικό της υπηρεσίας. Σε ελάχιστα λεπτά βεβαιώνεται η τυχόν κλήση για παράνομη στάθμευση. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται ο χρόνος περιπολίας σε θέσεις στάθμευσης, αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας και σαφώς βεβαιώνονται οι παραβάσεις.
Όλο το σύστημα αυτό θα αφορά σε πρώτη φάση τις 39 θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ που έχει χαράξει ο Δήμος Τρικκαίων στα Τρίκαλα. Σε επόμενη φάση το Σύστημα θα αφορά σε διαβάσεις πεζών, σε ράμπες πεζοδρομίων και σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη στάθμευση που θα υλοποιεί στα Τρίκαλα.
Το σύστημα φέρει αισθητήρα εμφυτευμένο στο έδαφος, ο οποίος αφού πρώτα ανιχνεύσει την παρουσία οχήματος στη θέση ΑμεΑ, ακολούθως εντοπίζει αν η κατάληψη της θέσεις έγινε από διαπιστευμένο (ΑμεΑ) ή μη άτομο. Σε περίπτωση που εντοπιστεί ότι το όχημα που είναι σταθμευμένο, δεν φέρει την απαραίτητη διαπίστευση, τότε μετά το πέρας τριών λεπτών, στέλνει ειδοποίηση στο κλιμάκιο της Δημοτικής Αστυνομίας που επιτηρεί τη στιγμή εκείνη την πόλη (πεζοπόρο ή μηχανοκίνητο), ώστε να μεταβούν στο σημείο και να βεβαιώσουν την παράβαση.
Ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι με την λειτουργία του συστήματος αποτρεπτικής στάθμευσης και την επέκτασή του, ενισχύεται η συνδρομή προς τους συμπολίτες ΑμεΑ, τα εμποδιζόμενα άτομα και τους γονείς με καροτσάκια. Ετσι βελτιώνονται συνεχώς οι συνθήκες διαβίωσης και κίνησής τους, σε μια πιο ανθρώπινη πόλη για όλους/ες.
Πιο αναλυτικά, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και για το σκοπό αυτό, γίνεται χρήση της τεχνολογίας NBIoT, που επιτρέπει στους αισθητήρες να λειτουργούν αυτόνομα και απομακρυσμένα, χωρίς την ανάγκη να εγκατασταθεί περεταίρω υποδομή κεραιών επικοινωνίας των αισθητήρων στην πόλη.
Το όλο σύστημα αποτελείται από τρία απλά πράγματα, τον αισθητήρα εδάφους, την έξυπνη κάρτα διαπίστευσης του οχήματος και το λογισμικό που κάνει χρήση η Δημοτική Αστυνομία. Ο αισθητήρας τοποθετείται στο μέσον της θέσης στάθμευσης και κάνει διπλή δουλειά. Μέσω εντοπισμού αποκλίσεων έντασης μαγνητικού πεδίου «διαβάζει» το σήμα που εκπέμπει το όχημα και επίσης «βρίσκει» αν το όχημα που έχει σταθμεύσει, διαθέτει σήμα οχήματος ΑμεΑ. Η κάρτα βρίσκεται μέσα στο όχημα και εκπέμπει αυτό το σήμα, ότι πρόκειται για όχημα ΑμεΑ.
Έτσι, μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα, γνωρίζει ο χειριστής του συστήματος, τι είδους όχημα (ποδήλατο, μηχανάκι, αυτοκίνητο, φορτηγό κ.α.) έχει σταθμεύσει σε θέση ΑμεΑ και εάν αυτό το όχημα διαθέτει πιστοποίηση οχήματος ΑμεΑ. Αισθητήρας και κάρτα ταυτοχρόνως «ειδοποιούν» τον κεντρικό υπολογιστή της Δημοτικής Αστυνομίας, με πράσινο χρώμα, εάν είναι κενή η θέση, με μπλε χρώμα αν είναι κατειλημμένη από όχημα ΑμεΑ και με κόκκινο χρώμα εάν η θέση έχει καταληφθεί παρανόμως.
Ο υπολογιστής με τη σειρά του «ειδοποιεί» τα κινητά τηλέφωνα με τα οποία ο Δήμος προμηθεύει το προσωπικό της υπηρεσίας. Σε ελάχιστα λεπτά βεβαιώνεται η τυχόν κλήση για παράνομη στάθμευση. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται ο χρόνος περιπολίας σε θέσεις στάθμευσης, αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας και σαφώς βεβαιώνονται οι παραβάσεις.
Όλο το σύστημα αυτό θα αφορά σε πρώτη φάση τις 39 θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ που έχει χαράξει ο Δήμος Τρικκαίων στα Τρίκαλα. Σε επόμενη φάση το Σύστημα θα αφορά σε διαβάσεις πεζών, σε ράμπες πεζοδρομίων και σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη στάθμευση που θα υλοποιεί στα Τρίκαλα.